آیا قیمت اتریوم با عرضه ETFهایش رکورد می‌زند؟ - مجله رمزینکس

احتمال ثبت رکورد قیمتی جدید برای اتریوم با نزدیک شدن به عرضه صندوق قابل معامله بورس اتریوم

اتریوم در کنار نمودار صعودی قیمت و یک موشک قرمز رنگ
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۳

بازار ارزهای دیجیتال ممکن است شاهد ظهور اتریوم در قله‌ای جدید باشد، پیش از آنکه بیت کوین مجدداً وارد فاز کشف قیمت شود.

میخائیل فان د پوپ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تجاری MNTrading، در جدیدترین تحلیل‌های بازار خود، پیش‌بینی کرده است که احتمالاً شاهد حرکت قیمتی قابل توجهی برای جفت ارز ETH/USD باشیم.

تمرکز بر آلت‌کوین‌ها عامل تقویت قیمت اتریوم

تحلیل‌های جدید نشان می‌دهند که اتریوم، پس از بیت کوین، ارز دیجیتال بعدی است که می‌تواند رکورد قیمتی خود را بشکند.

همانطور که کوین‌تلگراف گزارش داد، معامله‌گران ارزهای دیجیتال انتظار یک واکنش قیمتی قوی برای بیت کوین را در پاسخ به رویداد مهم دیگری در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) دارند – راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم در ایالات متحده.

این صندوق‌ها که هنوز به‌طور کامل برای معامله تایید نشده‌اند، پس از چرخشی غیرمنتظره، چراغ سبز احتمالی از سوی سازمان‌های نظارتی دریافت کرده‌اند.

با این حال، این حرکت می‌تواند سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را کاهش دهد – برخی این موضوع را عاملی برای افزایش بیشتر آلت‌کوین‌ها می‌دانند.

فان د پوپ در اظهارات اخیر خود عنوان کرد که چیرگی بیت کوین در این چرخه احتمالا به ۵۸ درصد رسیده است.

ارزش آلت‌کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین بسیار پایین است. احتمالاً رکورد قیمتی بعدی برای اتریوم رقم خواهد خورد.

در زمان نگارش این متن، جفت ارز ETH/USD طبق داده‌ها در حدود ۳۸۱۵ دلار معامله می‌شود که همچنان فاصله قابل توجهی با رکورد ۴۹۰۰ دلاری ثبت‌شده در اواخر سال ۲۰۲۱ دارد.

صندوق IBIT به بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین جهان تبدیل شد.

نبرد صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در روز ۸ خرداد به نقطه عطفی نمادین رسید، چرا که IBIT متعلق به بلک‌راک برای اولین بار از نظر دارایی‌های بیت‌کوین، از Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) پیشی گرفت.

طبق ورودی‌های ردیابی‌شده توسط منابعی از جمله پورتال بررسی ارزهای دیجیتال آپولو، در پایان معاملات وال استریت، IBIT تعداد ۲۸۸،۶۷۰ بیت‌کوین در مقابل ۲۸۷،۴۵۰ بیت‌کوین GBTC را در اختیار داشت.

این مسئله مدت‌هاست که برای ناظران بازار قابل پیش‌بینی بود. از زمان تبدیل GBTC به یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی در ژانویه، این صندوق با جابه‌جایی سرمایه‌گذاران، به‌طور پیوسته از دارایی‌های تحت مدیریت خود کاسته است.

در ابتدای کار، GBTC تقریباً ۶۲۰،۰۰۰ بیت‌کوین در اختیار داشت، اما این رقم اکنون ۵۳ درصد کاهش یافته است.

WhalePanda همچنین به تغییرات در خود Grayscale اشاره کرد، جایی که مایکل سونن‌شاین، مدیرعامل این شرکت، اوایل این ماه اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

عوامل مرتبط با صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با افزایش قابل توجهی در علاقه مواجه شده‌اند، به‌طوری که ورودی‌ها اکنون به مدت ده روز متوالی خالص مثبت هستند.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید