حمایت لوری لوگان رئیس فدرال رزرو دالاس از کاهش نرخ بهره
۱ آبان ۱۴۰۳ اخبار
  1. حمایت استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین از کمیته Bitcoin Voter PAC در انتخابات ۲۰۲۴
  2. افزایش ۲۲ درصدی دوج کوین پس از شوخی‌های ایلان ماسک در حمایت از ترامپ
  3. تغییر در بازار املاک با پرداخت‌های ارز دیجیتال

صحبت‌های لوری لوگان رئیس فدرال رزرو در حمایت از کاهش نرخ بهره

 
۳۰ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
صحبت‌های رئیس فدرال رزرو درباره کاهش نرخ بهره

رئیس فدرال رزرو لوری لوگان (Lorie Logan) دالاس آمریکا، بار دیگر حمایت خود را از کاهش تدریجی نرخ بهره تکرار کرد. او اظهار کرده است که کاهش نرخ بهره می‌تواند به دارایی‌های پرریسکی مانند بیت کوین کمک کرده و موجب جذاب‌تر شدن این دارایی‌ها در کنار بازدهی بالاتر می‌شوند.

رئیس بانک مرکزی دالاس همچنین اضافه کرد که هرگونه ریسکی در خصوص کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، به طور ناگزیر بر روی افزایش ارزش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و ارزان‌تر شدن سرمایه‌گذاری تاثیر گذاشته و باعث به وجود آمدن مازاد نقدینگی می‌شود.

لوری لوگان توضیح داد که اگر اقتصاد، در حال پیشرفت باشد، کاهش تدریجی نرخ‌های بهره می‌تواند کمک زیادی به ارزهای دیجیتال به‌ویژه قیمت بیت کوین کند. این موضوع می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد؛ چرا که جذابیت بازدهی سنتی در حال کمتر شدن است. کارشناسان طبق این صحبت‌ها، پیش‌بینی می‌کنند که چنین تسهیل سیاست پولی‌ای می‌تواند تقاضای ارزهای دیجیتال را پایدار نگه دارد و همچنین می‌تواند پتانسیل بیت کوین برای پوشش در برابر کاهش ارزش ارزهای فیات را تقویت کند.

رئیس فدرال رزرو دالاس آمریکا، لوری لوگان
لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس آمریکا

لوگان در سخنرانی اخیر خود در نشست سالانه انجمن صنعت اوراق بهادار و بازارهای مالی تاکید کرد که یک سیاست پولی کمتر محدود کننده، قابلیت متعادل کردن خطرات مرتبط با ماموریت دوگانه‌ی تورم و اشتغال توسط فدرال رزرو را دارد. او افزود که کاهش نرخ بهره، کمک خوبی به دستیابی اهداف بانک مرکزی آمریکا خواهد کرد. همچنین لوگان همزمان با اشاره به تاثیر شوک‌های اقتصادی بر تورم و بیکاری، اعلام کرد که فدرال رزرو باید همراه با تغییر شرایط اقتصادی، در صورت لزوم، سیاست‌های خود را تغییر دهد.

در حال حاضر، ETF ها نشان دهنده تغییرات در دینامیک بازار هستند که ممکن است قیمت‌ها را به سطوح جدیدی برساند. همچنین نظرسنجی‌ها احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را از ۴.۷۵ به ۴.۵ نشان می‌دهند که به نوعی، پاسخی مناسب به کاهش تورم و کندی بازار در آمریکا است. البته، احتمال کاهش ۵۰ واحدی بیشتر بود اما به دلیل نزدیک شدن تورم به ۲ درصد، این احتمال، کاهش یافت.

قرار است در جلسه ۶ و ۷ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان)، فدرال رزرو کاهش میزان نرخ بهره را تایید کند که درست ۲۴ ساعت بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این عوامل، تاثیر قابل توجهی بر مسیر آینده بیت کوین داشت باشد.

منبع: coingape

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید