آیا بازی همستر کامبت کلاهبرداری است؟

آیا بازی همستر کلاهبرداری است یا واقعیت دارد؟

تصویر انیمیشنی از شخصیت همستر در بازی همستر کامبت
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

اخیرا یک بازی کریپتویی به نام همستر کامبت در تلگرام منتشر شده است که مورد توجه بسیاری از افراد در ایران و سراسر جهان قرار گرفته؛ اما آیا این بازی واقعی است و می‌توان مبالغ زیادی را به عنوان پاداش از آن دریافت کرد؟ در این مطلب از رمزینکس، بررسی خواهیم کرد که آیا بازی همستر کلاهبرداری است یا خیر؟

همستر کامبت چیست؟ 

همستر کامبت یک بازی تلگرامی است و به‌ گونه‌ای طراحی شده که افراد با هر کلیک در این بازی، میزان مشخصی سکه دریافت می‌کنند که اگر قرار بر پاداش مالی به بازیکنان باشد، میزان این سکه‌ها در میزان پاداش کاربران، اهمیت زیادی خواهد داشت.

این بازی در ۲۵ مارس سال ۲۰۲۴ (۶ فروردین سال ۱۴۰۳) منتشر شد و در همان هفته اول توانست بیش از یک میلیون کاربر جذب کند. جالب است بدانید که بر اساس ادعای توسعه‌دهندگان بازی همستر کامبت، هم‌اکنون بیش از ۶۰ میلیون کاربر مشغول فعالیت در آن هستند. 

 حال اگر قرار به کسب پول از این بازی باشد، این اتفاق چگونه خواهد افتاد؟ باید گفت در آینده‌ای نزدیک ممکن است در همستر کامبت رویداد TGE که به معنای رویداد ایجاد توکن است اتفاق بیفتد و بر همین اساس، سکه‌های که افراد در بازی جمع‌آوری کرده‌اند در قالب توکن‌های واقعی قابل خرید و فروش باشند. لازم به ذکر است که قیمت توکن‌ها در صورت تبدیل، توسط توسعه‌دهندگان و مالکان بازی همستر کامبت تعیین خواهد شد. 

تصویر آیکون همستر در بازی همستر کامبت با تم نارنجی
در بازی همستر کامبت، با کلیک کردن روی صفحه گوشی امتیاز می‌گیرید.

آیا بازی همستر کلاهبرداری است؟ 

به دلیل ماهیت غیر متمرکز بازی‌های بلاکچینی و عدم وابستگی آن‌ها به قانون، به سختی می‌توان صحت و اعتبار یک پروژه مانند بازی همستر کامبت را بررسی کرد. به بیان دیگر، کلاهبرداری بودن یا نبودن این بازی، تا حد زیادی غیر قابل پیش‌بینی است و هیچوقت نمی‌توان درباره آن نظر قطعی داد. 

اما اگر بدترین شرایط ممکن را در نظر بگیریم، اگر سکه‌های این بازی تبدیل به توکن و قابل فروش نشوند، در نهایت شما تنها بخشی از وقت خود را که مشغول کلیک کردن بودید از دست داده‌اید و هیچ ضرر مالی برای شما اتفاق نیفتاده است. یعنی حتی در صورت از بین رفتن این بازی نیز، نمی‌توانیم بگوییم که کلاهبرداری بزرگی رخ داده است و می‌توانیم به این نتیجه برسیم که بازی همستر کلاهبرداری نیست. با این حال برخی از فاکتورها و بررسی‌های موردی وجود دارند که می‌توانند احتمال اینکه بازی همستر واقعی است را حد زیادی بالا ببرند. این موارد در بخش‌‌ زیر بررسی شده‌اند. 

بررسی موردی پروژه نات کوین 

نات کوین نیز بازی مشابه همستر کامبت بود که افراد می‌توانستند با کلیک کردن روی صفحه گوشی، امتیاز کسب کنند. به دلیل اینکه نات کوین اولین بازی بود که در آن امتیاز گرفتن با کلیک انجام می‌شد، بسیاری از افراد از آن انتقاد کردند و معتقد بودند که کلاهبرداری است؛ اما رویداد تبدیل توکن برای این بازی بالاخره اتفاق افتاد و بسیاری از افراد توانستند مبالغ هنگفتی را از این بازی به عنوان پاداش دریافت کنند. پس با توجه به این موضوع، می‌توانیم این احتمال را بدهیم که اتفاقی مشابه با بازی نات کوین، برای بازی همستر کامبت رخ دهد.   

تصویر انیمیشنی همسترهای بازی همستر کامبت
موفقیت پروژه نات کوین، احتمال معتبر بودن همستر کامبت را بالا می‌برد.

همکاری با صرافی بینگ ایکس 

بازی همستر کامبت، همکاری‌ای را با یک صرافی بین‌المللی و معتبر به نام بینگ ایکس آغاز کرده است که این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار این پروژه و تبدیل سکه‌های آن به توکن‌های واقعی در آینده باشد. لازم به ذکر است که بینگ ایکس هم‌اکنون جزءو برترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در جهان است. 

آیا همستر کامبت ارزش بازی کردن را دارد؟ 

در این مقاله از رمزینکس، به بررسی پاسخ این سوال پرداختیم که آیا بازی همستر کلاهبرداری است یا خیر؟ شاید اگر نیاز به پرداخت هزینه برای شروع و فعالیت در بازی همستر کامبت داشتید، بهتر بود به سراغ آن نمی‌رفتید. اما شروع این بازی نیاز به پرداخت هیچ پولی ندارد و حتی اگر در نهایت، کلاهبرداری باشد، شما هیچ پولی را از دست نداده‌اید.

اما با این حال، با توجه به فاکتورها و پروژه نات کوین که در نهایت تبدیل به پول شد، احتمال بیشتری روی معتبر بودن بازی همستر نیز هست. البته هنوز مشخص نیست که در صورت واقعی بودن این بازی، قیمت ارز همستر چقدر خواهد بود و چه میزان پاداشی به کاربران تعلق خواهد گرفت. به بیان دیگر، شاید این بازی معتبر باشد؛ اما در نهایت مبلغ ناچیزی را به کاربران خود به عنوان پاداش ارائه دهد. در مقابل ممکن است قیمت هر توکن این بازی، مبلغ بالایی باشد و کاربران مانند پروژه Notcoin پاداش‌های بزرگی را دریافت کنند که این موضوع به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

سوالات متداول

آیا برای فعالیت در بازی همستر کامبت باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

خیر. همستر کامبت بازی بلاکچینی کم‌ریسکی است و برای فعالیت در آن، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای از سمت کاربر نیست.

چقدر احتمال دارد که سکه‌های بازی همستر کامبت به پول تبدیل شوند؟

با توجه به فاکتورهای موجود، احتمال بیشتری به معتبر بودن بازی همستر کامبت و تبدیل سکه‌های آن به پول داده می‌شود؛ اما به هر حال این موضوع همچنان غیر قابل پیش‌بینی است.

آیا بازی همستر واقعیه؟

نمی‌توان به‌طور قطعی نظر داد که آیا بازی همستر واقعی است یا خیر؛ اما احتمال بیشتری به معتبر بودنِ این بازی داده می‌شود.

قیمت خرید ارز همستر چقدر است؟

در حال حاضر نمی‌توانید برای خرید ارز همستر کامبت اقدام کنید، زیرا در صرافی‌ها لیست نشده است.

منبع: medium

3.9/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر