کارمزد ETFهای بیت‌کوین و اتریوم در هنگ کنگ لو رفت - مجله رمزینکس

کارمزد صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین و اتریوم در هنگ کنگ اعلام شد

پرچم هنگ کنگ در بار به احتزاز در آمده است
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت خدمات مالی هنگ کنگی Victory Securities، پس از تأیید اخیر راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر ارزهای دیجیتال در این منطقه، جزئیات مربوط به کارمزدهای پیشنهادی خود به سرمایه‌گذاران برای سهام مرتبط با بیت‌کوین و اتریوم را ارائه کرده است. این اعلامیه پیش از انتشار فهرست نهایی ناشران تأیید شده‌ی ETF توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) صورت گرفته است.

براساس گزارش ترجمه شده‌ای که توسط «وو بلاک‌چین» در ۱ اردیبهشت به اشتراک گذاشته شد، در صورت تأیید از سوی SFC، مشتریان اوراق بهادار پیروزی برای خرید سهام اولیه‌ی ETFهای اتریوم و بیت‌کوین با کارمزد پیشنهادی ۰.۵ تا ۱ درصد از کل مبلغ تراکنش، به همراه حداقل کارمزد ۸۵۰ دلار مواجه خواهند شد.

برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به خرید و فروش سهام‌های موجود ETF در بازار ثانویه، کارمزد ۰.۱۵ درصد برای تراکنش‌های آنلاین و ۰.۲۵ درصد برای تراکنش‌های تلفنی اعمال خواهد شد. این کارمزدها با نرخ‌های تعیین‌شده توسط مدیران دارایی ایالات متحده که ETFهای لحظه‌ای بیت‌کوین را ارائه می‌دهند، قابل قیاس هستند. با وجود اعمال معافیت‌های موقت بر کارمزدهای مختلف در ایالات متحده تا زمان‌های مشخصی در سال جاری، مدیر دارایی فرانکلین تمپلتون کارمزد خود را ۰.۱۹ درصد تعیین کرده است، در حالی که کارمزد سایر ETFها بین ۰.۲۰ تا ۰.۹۰ درصد در نوسان است. قابل ذکر است، صندوق گری‌اسکیل بیت‌کوین تراست (GBTC) با کارمزد ۱.۵ درصد، هزینه به مراتب بالاتری را به کاربران تحمیل می‌کند.

طبق گزارش‌ها، هنگ کنگ به جدیدترین کشوری تبدیل شده است که راه‌اندازی ETFهای لحظه‌ای برای بیت‌کوین و اتریوم را به تأیید رسانده است. انتظار می‌رود حداقل سه مدیر دارایی فراساحلی چین، از جمله واحدهای هنگ کنگی مدیریت صندوق برداشت، مدیریت دارایی بوسرا و مدیریت دارایی چین (ChinaAMC)، به زودی راه‌اندازی ETFهای لحظه‌ای بیت‌کوین و اتریوم خود را نهایی کنند.

اگرچه تأیید راه‌اندازی این صندوق‌ها با استقبال بخش‌هایی از جامعه‌ی ارز دیجیتال، از جمله صرافی‌های محلی هنگ کنگ، همراه شده است، برخی دیگر نسبت به موفقیت این ETFها در منطقه تردید دارند. همانطور که اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، در مقاله‌ای در ۲۹ اردیبهشت در X اعلام کرد:

«احتمالاً سرمایه‌گذاران سرزمین اصلی چین به دلیل ممنوعیت خرید دارایی‌های مجازی، مجاز به خرید ETFهای لحظه‌ای بیت‌کوین و اتریوم فهرست‌شده در هنگ کنگ نباشند.»

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید