اندونزی در حال بررسی بازنگری مالیات بر ارزهای دیجیتال - مجله رمزینکس

اندونزی در حال بررسی بازنگری مالیات بر ارزهای دیجیتال

ارزیابی مالیات بر ارزهای دیجیتال در اندونزی چه آینده‌ای برای این بازار رقم می‌زند؟
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سازمان تنظیم مقررات تجارت آتی کالای اندونزی (Bappebti) از وزارت دارایی این کشور خواسته است تا موضع خود را در خصوص مالیات بر ارزهای دیجیتال مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

طبق گزارشی که اخیراً از سوی یک رسانه‌ی محلی منتشر شده است، مدیران اجرایی Bappebti درخواست تجدید نظر در خصوص مالیات بر ارزش افزوده (VAT) دولتی ۰.۱۱ درصدی بر هر تراکنش ارز دیجیتال و همچنین مالیات بر درآمد ۰.۱ درصدی بر ارزهای دیجیتال در اندونزی را ارائه کرده‌اند.

آقای تیرتا کارما سنجایا، رئیس دفتر توسعه و گسترش بازار در Bappebti، دلیل این درخواست را اینگونه توضیح داد که انتظار می‌رود ارزهای دیجیتال در آینده‌ی نزدیک به بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد کلان اندونزی تبدیل شوند.

«از آنجایی که در آینده‌ی نزدیک، ارزهای دیجیتال به قسمتی از بخش مالی تبدیل خواهند شد، انتظار داریم که اداره‌ی کل مالیات متعهد به ارزیابی این مالیات‌ها باشد.»

این گزارش همچنین اشاره کرد که کل درآمد دولت از مالیات‌های ارز دیجیتال در اندونزی در دی‌ماه به معادل تقریباً ۲.۴۹ میلیون دلار آمریکا رسیده است.

آقای سنجایا با اشاره به اینکه این مالیات‌های ارز دیجیتال تقریباً دو سال است که در اندونزی اعمال می‌شود، بیان کرد که آن‌ها همانند سایر قوانین مالیاتی، باید تحت بازبینی سالانه قرار گیرند.

وی در این باره گفت: «این ارزیابی ضروری است، زیرا این قانون بیش از یک سال است که اجرا شده است. به طور معمول، مالیات‌ها به صورت سالانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.»

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اندونزی در فروردین ۱۴۰۱ مالیات بر عایدی سرمایه‌ی ۰.۱ درصدی را بر سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال و همچنین مالیات بر ارزش افزوده‌ی ۰.۱۱ درصدی را اعمال کرد. این امر به این خاطر است که در این کشور ارزهای دیجیتال بر اساس «تعریف وزارت تجارت»، یک کالا هستند و نه ارز.

در ۲۵ بهمن گزارش شد که «گیبران راکابومینگ راکا»، نامزد معاونت ریاست جمهوری با «پرابوو سوبیانتو» نامزد ریاست جمهوری، با کسب حدود ۵۸ درصد آراء در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی به پیروزی دست یافته است.

آقای راکا به تازگی اعلام کرده است که حزب او قصد دارد بر فراهم کردن فرصت‌ها برای نسل جوان اندونزی در فضای ارز دیجیتال و بلاک‌چین تمرکز کند.

در همین حال، تعداد دارندگان ارز دیجیتال از ۱۱.۲ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ به ۱۲.۴ میلیون نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید