آموزش نصب تون کیپر (Tonkeeper) و کار با آن + عکس

آموزش نصب تون کیپر + نکات امنیتی در Tonkeeper

تصویری از لوگوی کیف پول تون کیپر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

در عصر دیجیتالی که هر روز شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری بلاکچین هستیم، اهمیت داشتن یک کیف پول دیجیتالی امن و قابل اعتماد بیش از پیش احساس می‌شود. آموزش نصب تون کیپر (Tonkeeper) نه تنها یک راهنمای کاربردی برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است، بلکه یک گام مهم در تضمین امنیت دارایی‌های دیجیتالی به‌شمار می‌رود. با توجه به افزایش حملات سایبری و نیاز به حفاظت از دارایی‌های دیجیتال انتخاب یک کیف پول مناسب که هم امنیت بالایی داشته باشد و هم کاربری آسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله از رمزینکس به اهمیت آموزش نصب تون کیپر و نقش آن در تسهیل دسترسی امن به اکوسیستم دیجیتالی می‌پردازیم.

دانلود و نصب کیف پول تون کیپر (Tonkeeper)

کیف پول تون کیپر برای انواع دستگاه‌های مختلف قابل استفاده است از جمله اندروید، iOS، ویندوز و مک. همچنین می‌توان از آن به صورت افزونه مرورگر نیز استفاده کرد. ویژگی مهم آموزش نصب تون کیپر غیر حضانتی بودن آن است. به این معنی که مالک هر آدرس ولت کلید خصوصی و عبارت بازیابی آن را در اختیار دارد و کنترل کامل دارایی‌ها در tonkeeper  با خود کاربر است. 

بهترین روش برای دانلود تون کیپر استفاده از لینک‌های موجود در سایت رسمی tonkeeper است. شما در این وب سایت با توجه به نیاز و سیستم‌ عامل دستگاه خود، نسخه مناسب را می‌توانید دریافت کنید.  لینک‌های دانلود نسخه‌های مختلف کیف پول برای گوگل پلی، اپ استور، ویندوز و همچنین افزونه‌های مرورگر قرار داده شده است.

آموزش نصب تون کیپر

پس از اینکه کیف پول tonkeeper را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کردید، شما نیاز به ساخت کیف پول شخصی خود دارید. در ادامه مراحل راه‌اندازی و ساخت ولت تون کیپر را به صورت تصویری برای شما آماده کرده‌ایم. 

فعال کردن کیف پول Tonkeeper

در گام اول از آموزش نصب تون کیپر، زمانی که شما برنامه را باز می‌کنید با تصویر زیر رو به رو می شوید. اگر از قبل کیف پول ایجاد کرده‌اید، روی دکمه Import Existing Wallet کلیک کنید. در غیر این صورت اگر می‌خواهید کیف پول جدیدی ایجاد کنید، روی دکمه Create New Wallet کلیک کنید.

تصویری از آموزش نصب تون کیپر
شروع آموزش تون کیپر

برای حفاظت از کیف پول دیجیتال خود، مرحله بعدی این است که شما باید یک رمز عبور منحصر به‌ فرد و ایمن را تعیین کنید. این رمز عبور باید شامل حداقل ۴ عدد باشد و فقط شما از آن مطلع باشید. برای اینکه این رمز عبور را به خاطر بسپارید، بهتر است آن را در محلی امن یادداشت کنید. اما به خاطر داشته باشید که این رمز عبور صرفا برای دسترسی به برنامه و تایید تراکنش‌ها استفاده می‌شود و با عبارت بازیابی کیف پول متفاوت است. بنابراین مراقب باشید که این دو را با هم اشتباه نگیرید. در صورت فراموشی رمز عبور، می‌توانید از عبارت بازیابی برای بازیابی دسترسی به کیف پول استفاده کنید.

تصویری از مرحله ایجاد رمز ورود
مانند تصویر شما ۲ بار باید رمز مورد نظر را وارد کنید، یکبار برای ایجاد و یک بار برای تایید آن.

در این مرحله اولین کار مهمی که باید انجام دهید، بکاپ گرفتن از کیف پول است. برای این کار دکمه Back up the wallet را بزنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای کیف پول خود را مشاهده و یادداشت کنید.

این عبارت‌های بازیابی بسیار اهمیت دارد زیرا تنها با داشتن آن می‌توانید در صورت از دست دادن دسترسی به کیف پول تون کیپر، دارایی‌های خود را بازیابی کنید. بنابراین این عبارت را بر روی کاغذ یادداشت کرده و در محلی امن نگهداری کنید. به هیچ عنوان این عبارت را با دیگران به اشتراک نگذارید. در واقع این عبارت مانند کلید اصلی دسترسی به کیف پول شماست، بنابراین باید بسیار مراقب آن باشید.

تصویری از سه مرحله نصب تون کیپر 
بکاپ گرفتن از کیف پول 

جمع‌بندی 

کیف پول تون کیپر، یک راهکار امن و غیر حضانتی برای مدیریت دارایی‌‌ها و ارزهای دیجیتال است که برای سیستم‌های عامل مختلف و به عنوان افزونه مرورگر در دسترس قرار دارد. آموزش نصب تون کیپر شامل دانلود از سایت رسمی، ایجاد ولت شخصی، تعیین رمز عبور ایمن و بکاپ گرفتن از عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای است. این فرآیند تضمین می‌کند که کاربران کنترل کاملی بر دارایی‌های خود داشته باشند و در صورت از دست دادن دسترسی، قادر به بازیابی آن‌ها باشند. امنیت و حفاظت از اطلاعات شخصی در این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است.

سوالات متداول 

آیا کاربران ایرانی نیز می‌توانند از کیف پول تون کیپر استفاده کنند؟

بله، کیف پول تون کیپر یک کیف پول غیرحضانتی است و کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند پس از خرید ارز تون از آن استفاده کنند.

آیا می‌توان بدون دانش فنی پیشرفته از تون کیپر استفاده کرد؟

بله. تون کیپر با رابط کاربری ساده و راهنمای گام به گام برای استفاده تمام کاربران حتی بدون دانش فنی پیشرفته طراحی شده است.

منابع: tonkeeper

4.5/5 - (19 امتیاز)
درباره مریم طحافچی
مریم طحافچی هستم، دارای مدرک لیسانس روانشناسی از دانشگاه پیام نور و مدرک ویراستاری. با سابقه 6 ساله در این زمینه، علاقه‌مند به تحریر و نوشتن شدم و پس از کار در حوزه ویرایش، به تدوین محتوا و نوشتن مقالات پرداختم. تجربه دو ساله‌ام در حوزه ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی، علاقه‌ام به نوشتن در این زمینه به خصوص روانشناسی ترید را تقویت کرد. از بین رمزارزها، آدا (ADA) یکی از محبوب‌ترین‌های من است.
درباره مریم طحافچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. سمانه
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۷:۵۹

    سلام حساب تونکیپری که به اکانت همسترم وصل بودرو حذف کردم بدون بکاپ گرفتن میشه از تو بازی دوباره به تونکیپر جدیدوصلش کنم یا حساب تونکیپرقبلی رو برگردونم؟
    لطفا به من ایمیل بزنید

  2. مهشیدغیاثی
    ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ در ۱۰:۰۷

    سلام و تشکر،بسیار عالی بود.

    • مریم طحافچی
      ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۱:۳۲

      ممنون از شما

  3. مهدی
    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۰:۲۱

    سلام خسته نباشید، امکانش هست ولت ها رو روی گوشی جدید راه اندازی کنیم؟

  4. نوردین بهروز
    ۲ تیر ۱۴۰۳ در ۱۰:۳۸

    سلام من رو ولت اکانت اصلی همسترم کیف پول نصب کردم با رمز ۲۴ کلمه ای اما رو همین ولت اکانت دومم رو نصب کردم حالا اون اصلی پرید و نصب نمیشه چجوری با ۲۴ کلمه وارد بشم از کدوم. قسمت ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. الهام
    ۳ تیر ۱۴۰۳ در ۱۰:۴۷

    سلام خسته نباشی تون کیپر من رو گوشی جی۲نمیخونه چیکار کنم ی راهی نشونم بدین لطفا دوتا همستر دارم یکیشون رو گوشی دیگمه اینو انداختم رو گوشی جی ۲ولی نمیخونه

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر