ارزش بازار میم بودن بایدن به ۲۵۰ میلیون دلار رسید - مجله رمزینکس

علاقه به میم کوین‌های سولانا با رسیدن ارزش بازار توکن پارودی بایدن به ۲۵۰ میلیون دلار همچنان ادامه دارد

میم‌کوین‌های شبکه‌ی سولانا با پیشروی جئو یودن دوباره شروع به رشد کردند.
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۶ فروردین ۱۴۰۳

علاقه به میم‌کوین‌های مبتنی بر بلاک‌چین سولانا با افزایش ارزش بازار توکن “جئو بودن” که به شکل طنزآمیزی از رئیس جمهور ایالات متحده الگوبرداری شده، به بالاتر از ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا در ۶ فروردین ادامه یافت. این توکن در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش ۵۴ درصدی بوده است.

“جئو بودن” در حال حاضر تنها بر روی صرافی غیرمتمرکز سولانا، ریدیوم، قابل معامله است و هنوز در هیچ صرافی متمرکز لیست نشده است. توسعه دهندگان این توکن پس از راه‌اندازی آن در ۱۹ اسفند در وب‌سایت رسمی آن اظهار داشتند:

“هدف جئو بودن، چهل و ششمین رئیس جمهور سولانا، رسیدن به ارزش بازار سیصد تریلیون میلیون میلیارد دلار است.” آن‌ها همچنین تاکید کردند که “این والت متعلق به خزانه و جامعه جئو بودن است و هرگونه وجوه اهدا شده صرف توسعه و بازاریابی پروژه خواهد شد.”

با وجود اظهارات طنزآمیز توسعه دهندگان، توکن‌های میم مبتنی بر سولانا با رشد قابل توجهی روبرو بوده‌اند و تنها در سال جاری بیش از ۱۲۲.۵ میلیون دلار از طریق پیش‌فروش جمع‌آوری کرده‌اند.

آکادمی آموزشی ارزهای دیجیتال گریفسیس در سنگاپور خاطرنشان کرد: «توکن‌های میم با انتشار سریع در شبکه‌های اجتماعی، توانایی بالایی در جلب توجه دارند. یک توییت یا پست جذاب در ردیت می‌تواند به سرعت در میان کاربران رد و بدل شده و توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کند.»

گریفسیس همچنین توضیح داد که حس کمیابی و تاکید بر به‌موقع بودن باعث ایجاد “فوریت کاذب” در بین سرمایه‌گذاران می‌شود. محققان این آکادمی نوشتند:

«این فوریت از طریق پیشنهادات با زمان محدود، ایردراپ‌های انحصاری و حمایت افراد یا اکوسیستم‌های تأثیرگذار ایجاد می‌شود و سرمایه‌گذاران را به تصمیم‌گیری‌های سریع سوق می‌دهد. ترس از دست دادن فرصت‌ها باعث می‌شود افراد بدون تحقیق و بررسی کافی وارد معامله شوند.»

آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران سولانا، در ۱۹ مارس با هشدار به سرمایه‌گذاران گفت: «در بحبوحه این هیجان پیش‌فروش میم‌کوین‌های سولانا، با احتیاط بیشتری عمل کنید.» بر اساس داده‌های پلتفرم Birdeye، تنها در هفته گذشته بیش از ۱۹۰۰۰ توکن سولانای جدید با نوعی نقدینگی راه‌اندازی شده است. از آن زمان، کارشناسان هشدار داده‌اند که احتمال وقوع “فرار با سرمایه” (rug pull) توسط توسعه‌دهندگان این توکن‌ها بسیار بیشتر از رسیدن ارزش آن‌ها به سطوح بالا است.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید