صرافی ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin) در پی اتهامات نقض قوانین ضد پولشویی (AML) توسط مقامات فدرال ایالات متحده، شاهد خروج قابل توجه دارایی‌های دیجیتال از پلتفرم خود بوده است. داده‌های ارائه شده توسط Nansen و Arkham Intelligence نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۱ میلیارد دلار دارایی دیجیتال از KuCoin خارج شده است.

بر اساس اطلاعات Nansen، خالص خروجی وجوه از طریق زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) بالغ بر ۱.۰۸۳ میلیارد دلار بوده است، در حالی که تنها ۱۴۴ میلیون دلار ورودی به ثبت رسیده است. این داده‌ها شامل برداشت‌های بیت‌کوین (BTC) نمی‌شود. خالص خروجی‌ها در شبکه اتریوم نیز به ۸۴۰ میلیون دلار رسیده است.

داده‌های بلاکچینی از Arkham Intelligence حاکی از آن است که کل دارایی‌های دیجیتال تحت مدیریت کوکوین (شامل BTC) با کاهش ۲۰ درصدی از ۶ میلیارد دلار در روز سه‌شنبه به ۴.۸ میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است. با توجه به ثبات نسبی بازارهای ارز دیجیتال در این دوره، این کاهش به احتمال زیاد ناشی از خروج سرمایه‌گذاران از این صرافی است.

این خروج گسترده همزمان با اتهاماتی است که روز گذشته توسط دادستان‌های فدرال ایالات متحده علیه کوکوین و دو نفر از بنیان‌گذاران آن مطرح شد. مقامات آمریکایی این صرافی را به نقض قوانین ضد پولشویی متهم کرده‌اند و یک مأمور ویژه‌ی تحقیقات امنیت داخلی، کوکوین را «یک توطئه‌ی مجرمانه‌ی چند میلیارد دلاری» خوانده است.

علاوه بر این، برخی از کاربران کوکوین نیز از تأخیر در پردازش درخواست‌های برداشت وجه شکایت کرده‌اند. با این حال، داده‌های بلاکچینی حاکی از آن است که تراکنش‌های خروجی در حال پردازش هستند و به نظر می‌رسد تأخیرها ناشی از حجم بالای درخواست‌های خروج باشد.

منبع: CoinDesk