تفاوت ارز Meme و Memefi | جدول مقایسه
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت پنجشنبه ۲۹ شهریور + آموزش ویدئویی

تفاوت ارز Meme و Memefi در چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
تفاوت ارز meme و memefi

امروزه میم کوین‌ها در بین افرادی که به ارزهای دیجیتال علاقه دارند، مورد توجه قرار گرفته‌اند. ارز Meme و Memefi دو میم کوین محبوبی هستند که اخیرا سر و صدای زیادی کرده‌اند، اما با یکدیگر تفاوت دارند. مهم‌ترین وجه تضاد آن‌ها، کاربرد و اکوسیستم این دو ارز است. در این مقاله از مجله رمزینکس به بررسی تفاوت ارز Meme و Memefi می‌پردازیم.

مهم‌ترین تفاوت‌های Meme و Memefi

لوگوی MEME با پس زمینه مشکی و قرمز
Meme و Memefi هردو میم کوین هستند.

در فضای کریپتو، تمامی ارزها با یکدیگر وجه اشتراک و تضاد دارند و این مسئله روی خرید و فروش آن‌ها تاثیر می‌گذارد. خرید ارز Memefi در صرافی ارز دیجیتال به دلایل مختلف طرفداران زیادی دارد. Meme و Memefi هم مانند دیگر دارایی‌های دیجیتال دارای تفاوت‌های مختلفی هستند. با وجود آن که به طور کلی این دو ارز هردو میم کوین هستند، اما در کارکرد و اهداف پروژه فرق‌ دارند. در ادامه مهم‌ترین تفاوت‌های Meme و Memefi را نام می‌بریم.

ارز دیجیتال Memeارز دیجیتال Memefi
بدون کاربرد و ارزش ذاتیدارای ایده‌های سرمایه‌گذاری
اهداف سرگرمی و فرهنگیدارای نقشه راه دقیق
بدون بازی متمرکزتمرکز بر گیم‌پلی و بازی
ترغیب کاربران به حفظ فرهنگ میمایجاد تعامل بین جوامع و کاربران
در این پلتفرم رقابتی وجود نداردرقابت بین کاربران وجود دارد
تفاوت‌های اصلی Meme و Memefi

شناخت ارز Meme و وجه تفاوت آن با Memefi

لوگوی MEME با پس زمینه نارنجی
MEME بدون هیچ هدف خاصی ساخته شده است.

این روزها خرید ارز Meme یکی از دغدغه‌های فعالین حوزه رمزارز است. این دارایی، یک توکن دیجیتال سازگار با استاندارد توکن ERC-20 به حساب می‌آید که هیچ کاربردی و ارزش ذاتی، هیچ وعده یا انتظاری از بازده مالی، سود، بهره یا سود سهام به کاربرانش نمی‌دهد. همچنین، هیچ نقشه راهی در MEME وجود ندارد و هیچ وعده یا انتظاری در توسعه و مبادله MEME صورت نمی‌گیرد. به عبارت دیگر، این ارز دیجیتال فقط برای اهداف سرگرمی ساخته شده است و این موضوع، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های Meme و Memefi به‌شمار می‌آید. در واقع، Memefi بدون فایده نیست و برنامه‌های مختلفی برای کاربرانش ترتیب داده است.

ماموریت Memeland، سازنده پروژه ارز Meme، این است که سازندگان و افراد مختلف جامعه میم را به یکدیگر متصل کند. همچنین قصد دارد تا از جاودانه شدن انواع میم‌ها و مجموعه‌های NFT در زنجیره بلوکی، اطمینان حاصل کند. می‌توان گفت اصلی‌ترین برنامه این پروژه، مشارکت اجتماعی در رویدادها توسط کاربران و علاقه‌مندان به دنیای میم‌ها است. Memeland قصد دارد فضای جدیدی از رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز را تقویت کند و مطمئن شود که میم‌ها برای همیشه حفظ می‌شوند و در این مسیر، به سابقه فرهنگی غنی و غیرقابل تغییر کمک می‌کند. در مقابل، Memefi با وجود آن که در فضای میم‌ فعالیت می‌کند، اما هدف Meme را به صورت یکسان ندارد و به طور قابل توجهی روی فرآیند و مکانیک‌‌های بازی و گیم‌پلی متمرکز است.

شناخت MemeFi و تفاوت آن با ارز Meme

دو گوشی موبایل با پس زمینه نارنجی
MemeFi دارای تعداد قابل توجهی NFT درون بازی است.

MemeFi یک بازی وب مبتنی بر بلاک چین به‌شمار می‌رود که بر اساس میم کوین‌ها و ایده‌های منحصر‌به‌فرد علاقه‌مندان به میم‌ها، ساخته شده است. MemeFi دارای آیتم‌های مختلف و NFT است و از آن‌ها به عنوان ویژگی‌های کلیدی در گیم‌پلی استفاده می‌کند. در این بازی، گیمرها برای شرکت و تکمیل ماموریت‌ها و ارتقای سطح، پاداش دریافت می‌کنند. فراتر از ویژگی‌های معمول دیگر بازی‌های بلاک چین، MemeFi فناوری اجتماعی را هدف قرار داده است. در طول بازی، شخصیت‌های مختلف از طریق کلیدها نشانه‌گذاری می‌شوند و مزایایی را برای دارندگان کلید و بازیکنان آن‌ها ارائه می‌دهد. دارندگان کلید روی بازیکنان سرمایه‌گذاری می‌کنند و از معامله کلیدها، بازده بدست می‌آورد؛ ویژگی‌ای که Meme فاقد آن است.

گیم پلی جذاب MemeFi دارای نبردهایی است که از حمله‌های قبیله‌ای گرفته، تا مسابقات انفرادی را شامل می‌شود. در بخش PVE، باس‌هایی برای نبرد بازیکنان و قبیله وجود دارد و با شکست دادن باس‌ها در حملات، بازیکنان قادر هستند غارت و ثروت درون بازی به دست آورند. یکی از مفاهیم منحصر به فرد MemeFi، ایده سرمایه گذاری روی یک شخصیت از طریق کلیدها است. کلیدها بخش مهمی از سیستم توکن‌سازی شخصیت‌های MemeFi هستند که از پویایی اجتماعی منحصر به فرد کاربران، استفاده می‌کنند. این میزان تعامل با پلتفرم Memefi، وجه تفاوت دیگری است که در مقابل ارز Meme کاملا قابل لمس است و این دو ارز دیجیتال را متفاوت می‌کند.

جمع‌بندی

در مطلبی که خواندید درمورد دو ارز Meme و Memefi و پلتفرم‌های آن‌‎ها صحبت کردیم و با ذکر تفاوت‌های اصلی‌ آن‌ها، هر کدام را به طور جداگانه توضیح دادیم. برای خواندن مطالب بیشتر درمورد میم کوین‌ها و باخبر شدن از آخرین قیمت ارزهای دیجیتال با صرافی ارز دیجیتال رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال MemeFi چیست؟

MemeFi یک بازی کلیکی جذاب است که توسط تیم MemeFi توسعه یافته و در تلگرام در دسترس قرار دارد. این بازی، ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد.

آیا MemeFi واقعی است؟

MemeFI یک میم کوین به حساب می‌آید که تحت زنجیره سولانا ساخته شده است. این ارز برای مقاصد سرگرمی و لذت بردن جامعه از اکوسیستم میم کوین توسعه یافته است.

ارز دیجیتال Meme چیست؟

ارز Meme توکن بومی اکوسیستم Memeland به‌شمار می‌آید. Memeland یک استودیوی وب ۳ است که توسط ۹GAG، پلتفرم محبوب و جهانی میم، ساخته شده است.

مهم‌ترین تضاد MemeFi و ارز Meme از چه لحاظ است؟

پروژه ارز Meme به طور کلی بدون هدف خاصی تشکیل شده است. در مقابل، Memefi برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد و روی سرمایه‌گذاری کاربران تمرکز می‌کند.

منابع: coingecko | content.bitazza

به این post امتیاز دهید
درباره مهسا سپاهی
- فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری
درباره مهسا سپاهی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر