آیا نات‌کوین دوباره الگوی صعودی را خواهد دید؟ - مجله رمزینکس

آیا نات‌کوین (NOT) می‌تواند مجدداً به بالاترین قیمت تاریخی خود دست یابد؟

دستی نات‌کوین را نگه داشته و نمودار قیمت در پس‌زمینه قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

نات‌کوین (NOT) حتی پیش از راه‌اندازی رسمی، یکی از موضوعات داغ بازار بود. با این حال، راه‌اندازی این توکن با افت قابل توجه قیمت در نمودارها همراه بود. با وجود این، ظهور یک الگوی صعودی در نمودار قیمت این توکنِ به‌تازگی راه‌اندازی‌شده، نویدبخش تغییر احتمالی روند است.

پتانسیل بازگشت نات‌کوین

انتشار پیش‌فروش نات‌کوین هیجان زیادی در بازار ایجاد کرد، اما سقوط قیمت پس از راه‌اندازی، انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده نکرد. با این حال، این توکن توانست به سرعت با افزایش بیش از ۴۰ درصدی ارزش خود در تنها ۷ روز، به الگوی صعودی دست یابد.

این روند افزایشی پایدار نبود و در ۲۴ ساعت گذشته، این آلت‌کوین بیش از ۷ درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این تحلیل، NOT با قیمت ۰.۰۱۸ دلار و ارزش کل بازار بیش از ۲ میلیارد دلار معامله می‌شود. کاهش قیمت بر معیارهای اجتماعی توکن نیز تأثیر منفی گذاشته است.

برای مثال، حجم شبکه‌ی اجتماعی این آلت‌کوین کاهش یافته است که نشان‌دهنده‌ی کاهش محبوبیت در میان کاربران است. علاوه بر این، احساسات سنجیده شده‌ی آن همچنان در محدوده‌ی منفی باقی مانده است – نشانه‌ای از تسلط احساسات نزولی در بازار نات‌کوین.

با وجود این، ظهور یک الگوی صعودی در نمودار قیمت NOT، می‌تواند نشانه‌ای از یک عقب‌نشینی موقت باشد. کاپیتان فایبیک، تحلیلگر برجسته‌ی ارزهای دیجیتال، به تازگی در توییتی به این موضوع اشاره کرده است که به نظر می‌رسد NOT در آستانه‌ی خروج از یک الگوی صعودی قرار دارد.

تثبیت قیمت نات کوین طی چند روز گذشته در داخل این الگوی صعودی، حاکی از پتانسیل افزایش قیمت است. خروج موفق از این الگو می‌تواند منجر به افزایش ۶۷ درصدی قیمت شود. این افزایش قیمت ممکن است به توکن اجازه دهد تا به زودی دوباره بالاترین قیمت تاریخی خود (ATH) را به چالش بکشد.

آیا روند بازار معکوس خواهد شد؟

ظهور الگوی صعودی حاکی از احتمال معکوس شدن روند بازار است. برای بررسی دقیق‌تر این موضوع، تیم AMBCrypto نمودار ۱۲ ساعته‌ی نات‌کوین را مورد تحلیل قرار داد تا احتمال خروج آن از الگو در روزهای آینده را بسنجد. بر اساس این تحلیل، اندیکاتور تکنیکال MACD یک تقاطع نزولی آشکار را نشان می‌دهد که حاکی از کاهش مداوم قیمت است.

با این وجود، شاخص قدرت نسبی (RSI) افزایش جزئی را به ثبت رسانده است. جریان پول چایکین (CMF) نیز روند مشابهی را نشان داده است – که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی احتمال خروج موفق NOT از الگوی صعودی باشد.

در همین حال، تون کوین (TON)، بلاکچینی که NOT روی آن توسعه یافته است، نیز شاهد روند صعودی بوده است. قیمت TON در هفت روز گذشته بیش از ۱۷ درصد افزایش یافته است. در زمان نگارش این مطلب، این توکن با قیمت ۶.۹۷ دلار و ارزش کل بازار بیش از ۴۱۷.۹ میلیارد دلار معامله می‌شد و در جایگاه نهمین ارز دیجیتال برتر قرار داشت.

با این حال، خروج تون کوین از صرافی‌ها پس از افزایش در تاریخ ۱۴ خرداد، هفته‌ی گذشته کاهش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی کاهش فشار خرید است که می‌تواند بر روند آتی قیمت تأثیرگذار باشد.

منبع: AMBCrypto

2/5 - (2 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید