ولت با کیف پول کاغذی از امن‌ترین گزینه‌ها به منظور ذخیره سازی رمز ارزها است اما خب قاعدتاً با مزایا و معایب خاص خود همراه است. اینکه کیف پول کاغذی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد از جمله موضوعاتی هستند که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در ادامه به آموزش ساخت کیف پول کاغذی برای خرید بیت کوین و اتریوم و همچنین آموزش واریز و برداشت پرداخته شده است.

ولت با کیف پول کاغذی چیست؟

کلید خصوصی (یا عبارت بازیابی) مانند گذرواژه کیف پول است. این کلید را باید را در جایی که به عنوان ذخیره‌سازی سرد شناخته می‌شود، به صورت آفلاین نگه‌داری کرد.

کلید خصوصی یک رشته طولانی و گیج کننده از نویسه‌های تصادفی است در حالی که عبارت بازیابی مجموعه‌ای از ۲۴ کلمه تصادفی است که به کمک آن می‌توان کلید خصوصی کیف پول را بازیابی کرد.

به بیان ساده، کیف پول کاغذی قطعه‌ای کاغذ است که روی آن کلید خصوصی روی آن نوشته شده است. این روش باعث می‌شود کلید خصوصی کاربر به صورت آفلاین نگهداری شود و از دسترس هکرها دور بماند. کاربران معمولاً از این روش به منظور ذخیره کردن مقادیر زیاد بیت کوین استفاده می‌کنند.

استفاده کردن از کیف پول کاغذی بسیار ایمن‌تر از ذخیره کردن کوین روی کیف پول داغ (یعنی کیف پول متصل به اینترنت) است. هنگام ذخیره کردن بیت کوین روی کیف پول کاغذی فقط می‌توان پول به آن اضافه کرد.

اگر کاربر بخواهد این دارایی‌ها را به دیگران ارسال کند برای دسترسی پیدا کردن به کوین‌هایش باید کلید خصوصی کیف پول کاغذی را در یک کیف پول نرم‌افزاری وارد کند.

کیف پول کاغذی بیت کوین در واقع شامل کلیدهای عمومی و خصوصی است که روی یک تکه کاغذ یا سایر مواد چاپ شده است. این کیف پول یک ابزار ساده برای دریافت، ذخیره و برداشت بیت کوین است. در هر دو طرف کیف پول کاغذی دو کد کیو آر قرار دارد که باعث محبوبیت این کیف پول در میان افراد مبتدی شده است.

مزایای کیف پول کاغذی

  1. می‌توان به آن بیت کوین واریز کرد و به عنوان کارت هدیه به اطرافیان داد.
  2. حمل آسان (مانند اسکناس ارز کاغذی)
  3. تنها در صورتی محتوای بیت کوین کیف پول کاغذی از دست می‌رود که کسی کیف پول را به سرقت ببرد.
  4. ایجاد آسان
  5. ذخیره‌سازی آسان
  6. بدون استفاده از کیف پول نرم‌افزاری می‌توان بیت کوین‌تان را خرج کنید.
  7. راه‌اندازی عملاً رایگان

معایب کیف پول کاغذی

  1. کاغذ دارای دوام و عمر محدودی دارد.
  2. اگر کسی کیف پول کاغذی را بدزدد که به صورت BIP38 رمزنگاری نشده باشد می‌تواند بیت کوین داخل آن را برداشت کند.
  3. امکان دارد کاربر کلید خصوصی چاپ شده خود را به طور تصادفی در معرض دید دیگران قرار دهد.

بهترین کیف پول کاغذی

از برنامه‌ها برای تولید کلیدهای خصوصی و عمومی ایمن استفاده می‌شود. معمولاً کلیدهای تولید شده ایمن و منحصر به فرد هستند. همچنین شایان ذکر است که برنامه‌های مورد استفاده در تولید کلیدها (خصوصی و عمومی) منبع باز هستند.

به علاوه، این واقعیت که کاربر پس از تولید کلیدهای خود برنامه را حذف خواهد کرد به این معنی است که هکرها نمی‌توانند به راحتی کلیدهای خصوصی و عمومی او را ردیابی کنند.

اگر درک این مطالب برایتان دشوار به نظر برسد جای نگرانی نیست. با داشتن ارتباط اینترنتی می‌توانید کلیدهای خود را به راحتی تولید کنید. برخی از بهترین برنامه‌های تولید کننده کیف پول‌های کاغذی عبارت‌اند از موارد زیر هستند.

کیف پول کاغذی bitcoinpaperwallet.com

مولد کلید بیت کوین این قابلیت را دارد تا هر دو قسمت جلویی و پشت کیف پول را برای کاربر چاپ کنید. اطلاعات حساس مانند کد کیو آر و کلید خصوصی در قسمت جلویی ذخیره شده و با برچسب‌های هولوگرام آشکارکننده دست‌کاری مهر می‌شود که پس از کنده شدن برچسب‌ها کلیدها از بین می‌روند تا از جایگزین شدن جلوگیری شود.

تنها ایراد این کیف پول این است که اگر کسی به کیف پول کاغذی فردی دیگر دسترسی داشته باشد ممکن است بدون اطلاع او محتوای کیف پول را برداشت کند.

کیف پول کاغذی Bitcoin.com

کیف پول‌های کاغذی امکان ذخیره‌سازی بیت کوین به صورت آفلاین را به کاربر می‌دهد که در این صورت خطر هک شدن یا به سرقت رفتن دارایی کاربر وجود ندارد.

وب سایتBitcoin.com  به کاربران توصیه می‌کند کد منبع را دانلود کرده و عبارت بازیابی را از طریق یک لپ تاپ آفلاین تولید کنند. ایجاد کیف پول کاغذی به طور کلی آسان است و به هیچ تخصصی نیاز ندارد، از این رو این کیف پول برای افراد مبتدی و همچنین حرفه‌ای مناسب است.

مولد عبارت بازیابی بر پایه bitaddress.org عمل می‌کند که به کاربر کمک می‌کند تا کیف پول خود را به روشی امن و به راحتی ایجاد کند.

کیف پول کاغذی walletgenerator.net

این مولد کیف پول را باید از گیت هاب (GitHub) دانلود کرده و فایل index.html را از کامپیوترتان باز کنید تا از به سرقت رفتن سرمایه‌تان جلوگیری کنید.

برای امنیت بیشتر هنگام تولید کیف پول اتصال به اینترنت را قطع کنید. فراموش نکنید که کلید خصوصی‌تان را در جایی امن مخفی کنید زیرا شما تنها شخصی هستید که باید به آن دسترسی داشته باشید.

اگر کس دیگری به کلید خصوصی‌تان دسترسی پیدا کند احتمال از دست دادن سرمایه‌تان بسیار زیاد خواهد بود، بنابراین بهتر است کلید خصوصی‌تان را در اختیار هیچ کس نگذارید. این یکی از بهترین کیف پول‌های کاغذی بیت کوین است.

مولد کیف پول کاغذی  Verge

مولد کیف پول کاغذی Verge در قالب یک وب سایت کار می‌کند. این وب سایت می‌تواند کلیدهای خصوصی و عمومی و کدهای کیو آر مناسب آنها را تولید کند.

استفاده از وب سایت این مولد کیف پول کاملاً ساده است. هنگامی‌که به بخش تولید کیف پول Verge  رسیدید پنجره‌ای را مشاهده خواهید کرد که به شما دستورالعمل‌های ساده‌ای در مورد نحوه تولید کدهای کیو آر ارائه می‌دهد.

کیف پول کاغذی  Walletgenerator.net

این مولد نیز از فناوری جاوا اسکریپت استفاده می‌کند. به همین دلیل احتمال افشا شدن کلیدهای خصوصی و عمومی کاربر در فضای اینترنت به حداقل می‌رسد. به کمک این برنامه کلیدهای خصوصی و عمومی کاربر کاملاً محرمانه نگه داشته می‌شوند. این مولد کیف پول منبع باز است.

کیف پول کاغذی Bitcoinpaperwallet.com

این مولد نیز منبع باز است و از فناوری جاوا اسکریپت استفاده می‌کند. این برنامه تولید کیف پول ساده‌ترین روش برای تهیه کیف پول کاغذی است. این وب سایت طراحی مناسبی داشته و استفاده از آن بسیار آسان است.

با فرایند آسان تولید یک کیف پول کاغذی، می‌توانید کیف پول کاغذی خود را در مدت زمان رکورد دو دقیقه توسعه دهید. چه بیشتر – کیف پول‌های کاغذی آنها بسیار رنگارنگ و جذاب هستند. آنها همچنین دارای خطوط چین واضح هستند.

کیف پول کاغذی مایسلیوم

مایسلیوم نیز جزو ۵ کیف پول کاغذی برتر است. این برنامه تولید کیف پول به شکل یک اپلیکیشن طراحی شده است. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و دارای رابط کاربری کاملاً واضحی است.

با کمک برنامه مایسلیوم می‌توانید کلیدهای خصوصی و عمومی و کدهای کیو آر مربوطه را تولید کنید. سپس می‌توانید این کدهای کیو آر را روی کاغذ چاپ کنید. اپلیکیشن مایسلیوم را می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. این اپلیکیشن بر روی تلفن‌های هوشمند اندرویدی بسیار خوب عمل می‌کند.

آموزش ساخت کیف پول کاغذی

در ادامه به دو روش ساخت کیف پول کاغذی اشاره شده است.

ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین به روش سریع

  • به org بروید. بیت آدرس یک برنامه منبع باز برای ایجاد کیف پول‌های کاغذی بیت کوین است.
  • ماوس خود را به اطراف صفحه نمایش حرکت دهید یا حروف و اعداد تصادفی را در کادر متن وارد کنید تا ویژگی تصادفی بودن به فرایند ایجاد کیف پول اضافه شود. این تصادفی آنتروپی نامیده می‌شود و ایمن بودن کلیدها و مقاوم بودن آنها در برابر حملات هکرها را تضمین می‌کند.
  • هنگامی‌که فرایند ایجاد کیف پول ۱۰۰ درصد کامل شد، بیت آدرس یک کلید عمومی، یک کلید خصوصی و یک کد کیو آر برای هر کدام از این کلیدها را به کاربر ارائه می‌دهد. برای دریافت نسخه قابل چاپ کیف پول گزینه Paper Wallet را انتخاب کنید. می‌توانید به تعداد دلخواه کیف پول ایجاد کنید.
  • برای افزودن یک لایه امنیتی بیشتر از طریق رمزگذاری کردن کلید خصوصی کادر BIP38 را علامت زده و یک رمز عبور وارد کنید. برای انجام تراکنش به کلید خصوصی و رمز ورود به کیف پولی که می‌خواهید از آن پول ارسال کنید نیاز دارید. کلید خصوصی را که رمزگذاری شده است را می‌توان با نگاه کردن به دو حرف اول آن که معمولاً P6 است تشخیص دهید.
  • کیف پول (های) خود را چاپ کنید.

یک کیف پول رمزگذاری شده با قابلیت BIP38 با رمز عبور «buybitcoinsworldwide».

این روش سریع و آسان برای ایجاد کیف پول کاغذی به صورت آنلاین با استفاده از BitAddress است. با این حال چند مورد امنیتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

  • ممکن است کامپیوترتان به بدافزار آلوده باشد که به خرابکاران این امکان را می‌دهد که کلیدهای خصوصی تازه تولید شده شما را ببیند و به پول‌هایی که به کیف پولتان واریز می‌کنید دسترسی کامل پیدا کنند.
  • ممکن است خود وب سایت نیز مورد حمله قرار بگیرد. در واقع شما به BitAddress اطمینان دارید که کلیدهای خصوصی تولید شده را مشاهده و ذخیره نمی‌کند.
  • مورد آخر این‌که چاپگرها هم حافظه خود را دارند که ممکن است فایل حاوی کلیدهای خصوصی شما در آنجا ذخیره شود. به همین دلیل از چاپگرهای مشترک برای چاپ کیف پول کاغذی خود استفاده نکنید.

ساخت کیف پول کاغذی به روش امن

برای ایجاد ایمن کیف پول کاغذی مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید اما برای رفع ایرادهای امنیتی چند اقدام بیشتر لازم است. در زیر با مراحل انجام این کار آشنا می‌شوید.

  • نسخه آفلاین BitAddress را از گیت هاب آن دانلود کنید. در اینجا کد منبع باز مولد کیف پول کاغذی را مشاهده خواهید کرد. این کد را در یک فلش یو اس بی ذخیره کنید.
  • در این مرحله به یک رایانه امن نیاز دارید. اگر بتوانید از کامپیوتر هرگز به اینترنت وصل نشده و نخواهد شد (air-gapped) بسیار ایده‌آل خواهد بود. در غیر این صورت استفاده از یک نصب کننده مستقیم از اکثر مسائل امنیتی جلوگیری می‌کند.
  • فایل فشرده (Zip) را روی فلش استخراج کرده و فایل HTML org را باز کنید. در این مرحله به یک نسخه آفلاین از وب سایت هدایت خواهید شد.
  • مراحل مشابه به آنچه در بالا توضیح داده شد را تکرار کنید؛ یعنی با استفاده از ماوس و یا صفحه کلید آنتروپی ایجاد کرده، تعداد کیف پول‌های مدنظرتان را انتخاب کنید و در صورت تمایل رمزگذاری BIP38 را اضافه کنید.
  • کامپیوتر را به یک چاپگر با اتصال سیمی و نه وای‌فای متصل کنید و کیف پول (های) خود را چاپ کنید. همچنین می‌توانید با نوشتن کلیدهای خصوصی و عمومی‌تان روی کاغذ از بروز هرگونه مشکل احتمالی مربوط به امنیت چاپگرها جلوگیری کنید.

تمام شد! حالا یک یا چند کیف پول کاغذی تولید کرده‌اید که می‌توانید از آنها برای ذخیره‌سازی بیت کوین استفاده کنید. اگر برای تولید کلیدهای خود از سیستم عامل مستقیم (زنده) استفاده کردید حتماً از آن خارج شوید و آن را ری استارت کنید تا تمام آثار فعالیت‌تان از حافظه کامپیوتر پاک شود. اگر از رایانه air-gapped استفاده می‌کنید بهتر است هرگز آن را به اینترنت وصل نکنید.

آموزش انتقال بیت کوین به کیف پول کاغذی

نرم‌افزار کیف پول (مثلاً مایسلیوم، برِد، ترزور) یا کیف پول تحت وب (مثلاً blockchain.info، coinbase.com) خود را باز کنید و مبلغ مدنظرتان را از آنها به آدرس عمومی که روی کیف پول کاغذی‌تان نوشته شده ارسال کنید. پس از انتقال وجه می‌توانید کلید عمومی‌تان را در blockchain.info جستجو و پیدا کنید و پیشرفت تراکنش‌تان را مشاهده کنید.

نحوه برداشت بیت کوین با استفاده از کیف پول کاغذی

برای دستیابی به دارایی‌تان می‌توانید از روش‌های وارد کردن (import) یا خالی کردن (sweep) کیف پول کاغذی‌تان استفاده کنید. به این ترتیب کوین‌ها از کیف پول کاغذی‌تان به یک کیف پول زنده (به عنوان مثال مایسلیوم یا ترزور) یا به یک صرافی (به عنوان مثال کوین بیس) منتقل می‌شود.

سعی کنید همیشه کل موجودی کیف پول کاغذی‌تان را خالی کنید، زیرا خرج کردن تنها بخشی از دارایی باعث به خطر افتادن بقیه محتوای پول کاغذی می‌شود.

تقریباً تمام نرم‌افزارهای کیف پول یا سرویس‌های بیت کوین که ویژگی «وارد کردن کلید خصوصی» یا «خرج کردن از محل ذخیره سرد» را داشته باشند کلید خصوصی مخفی شده در زیر پوشش‌های کیف پول کاغذی را می‌پذیرند.

با این حال این طور نیست که تمام کیف پول‌ها این ویژگی را داشته باشند. مثلاً صرافی کوین بیس نمی‌تواند کیف پول کاغذی شما را مستقیماً خالی کند.

در این شرایط توصیه می‌شود از نرم‌افزارهایی مانند مایسلیوم (Mycellium) برای اندروید یا برِد (Bread) برای سیستم عامل آی او اس برای خالی کردن کیف پول کاغذی و ارسال وجه به حساب کوین بیس استفاده کنید.

یک نمونه از خرج کردن از کیف پول کاغذی

فرض کنید مقداری بیت کوین در کیف پول کاغذی دارید و می‌خواهید آن را در کوین بیس بفروشید. در زیر با نحوه انجام این کار آشنا می‌شوید:

  1. یک کیف پول قابل اعتماد بیت کوین بر روی تلفن خود نصب و راه‌اندازی کنید؛ مثلاً مایسلیوم (برای اندروید) یا برِد (برای آی او اس)
  2. حالا با استفاده از یک دستگاه دیگر (مثلاً لپ تاپ‌تان) آدرس دریافت حساب کوین بیس خودتان را پیدا کنید. وارد کوین بیس شوید، به بخش «Accounts» بروید و سپس روی دکمه «Receive» حساب بیت کوین‌تان کلیک کنید. با این کار یک کد کیو آر روی صفحه نمایش داده می‌شود.
  3. حالا کیف پول کاغذی‌تان را باز کنید تا کلید خصوصی و کد کیو آر نمایش داده شود. کد کیو آر خصوصی‌تان را با استفاده از نرم‌افزار کیف پول موبایل‌تان اسکن کنید. (در کیف پول مایسلیوم گزینه «Cold Storage» را انتخاب کنید. در کیف پول برِد به آدرس Menu: Settings: Import Wallet بروید.)
  4. در کیف مایسلیوم می‌توانید وجوه مدنظرتان را مستقیماً و در طی یک تراکنش به آدرس دریافت حساب‌تان در کوین بیس ارسال کنید. اما در کیف پول برِد ابتدا باید وجوه را به کیف پول برِد وارد کرده و سپس آن را به کوین بیس ارسال کنید که در این صورت باید کارمزد دو تراکنش را پرداخت کنید.

آموزش ساخت کیف پول کاغذی اتریوم

در ادامه به آموزش ساخت کیف پول کاغذی برای رمز ارز اتریوم پرداخته شده است.

مرحله ۱: به مای اتر والت (MyEtherWallet) بروید

مای اتر والت معتبرترین و توصیه‌شده‌ترین سایت برای ایجاد کیف پول کاغذی اتریوم است.

توجه: نام وب سایت را در گوگل جستجو نکنید و حتماً آن را مستقیماً در نوار آدرس‌تان تایپ کنید.

دلیل این امر این است که هکرها فضای تبلیغاتی را با سایت‌های فیشینگ خریداری می‌کنند و خود را به جای سایت واقعی MyEtherWallet جا می‌زنند. اگر ندانسته به یک سایت فیشینگ هدایت شوید ممکن است اترهایتان به سرقت برود!

مطمئن شوید که نوار آدرس مرورگرتان دقیقاً به شکل زیر است:

این آدرس را به قسمت بوک مارک مرورگرتان اضافه کرده و برای رفتن به سایت همیشه از آن استفاده کنید. با این کار همیشه به سایت اصلی هدایت خواهید شد.

مرحله ۲: یک رمز ورود امن ایجاد کنید

توصیه می‌شود هنگام راه‌اندازی کیف پول یک گذرواژه قوی ایجاد کنید. برای ایجاد چنین گذرواژه‌ای می‌توانید از Secure Password Generator استفاده کنید یا خودتان یک گذرواژه قوی ایجاد کنید. این گذرواژه را در جایی امن بنویسید تا فراموش نکنید؛ داشتن این رمز ورود برای دسترسی به اترهایتان ضروری است. سپس کافی است گذرواژه را وارد کرده و روی «Create New Wallet» کلیک کنید.

مرحله ۳: دانلود فایل Keystore

فایل keystore یک نسخه رمزگذاری شده از کلید خصوصی منحصر به فرد اتریوم شما است و مانند گذرواژه‌ای که ایجاد کرده‌اید جزء مهمی برای دسترسی به اترهایتان است.

اگر کلید خصوصی‌تان را گم کنید برای بازگرداندن کلید خصوصی رمزگذاری نشده‌تان به این فایل و گذرواژه‌تان نیاز خواهید داشت. همان‌طور که مای اتر والت تأکید کرده است، این فایل را گم نکنید و آن را در اختیار کسی نگذارید.

حتماً از این فایل پشتیبان تهیه کرده و آن را در یک فلش یو اس بی ذخیره کنید. سپس روی «I understand. Continue» کلیک کنید.

مرحله ۴: ذخیره کلید خصوصی

در مرحله بعدی کلید خصوصی‌تان را دریافت خواهید کرد. این سومین و آخرین چیزی است که باید آن را مخفی و ایمن نگه دارید.

همچنین می‌توانید کلید خصوصی‌تان را در یک فایل ورد ذخیره کرده و آن را در یک فلش یو اس بی و در خارج از کامپیوترتان ذخیره کنید. این کار تنها برای زمانی است که کیف پول کاغذی‌تان مفقود یا خراب شود.

مرحله ۵: کیف پول کاغذی‌تان را چاپ کنید

حالا می‌توانید بالاخره کیف پول کاغذی واقعی‌تان را چاپ کنید. کافی است روی «Print Paper Wallet» کلیک کنید تا تکه‌ای کاغذ چاپ شود که به شکل زیر است:

کیف پول کاغذی شما دارای اطلاعات زیر است:

آدرس‌تان: این آدرس عمومی‌تان است که باید به دیگران بدهید تا برایتان اتریوم بفرستند. این کیف پول یک کد کیو آر نیز در سمت چپ دارد که با تلفن هوشمند می‌توانید آدرس‌تان را به راحتی اسکن کنید.

کلید خصوصی‌تان: دوباره تأکید می‌کنیم که این کلید را در اختیار کسی قرار ندهید. برای دسترسی یافتن به کیف پول و اتریوم‌تان باید این کلید را به صورت دستی وارد کرده با کد کیو آر را با استفاده از بارکد خوان اسکن کنید.

آیکون شناسه منحصر به فرد: در سمت راست یک آیکون کوچک و رنگارنگ مشاهده می‌کنید. این آیکون منحصر به فرد شماست که هنگام ارسال اتریوم به کیف پول‌تان باید همیشه به آن دقت کنید. اگر آیکونی غیر از آن دیدید به این معنی است که آدرس عمومی را اشتباه وارد کرده‌اید.

بخش مانده / یادداشت‌ها: این بخش صرفاً یک کادر خالی است که می‌توانید در آن مواردی مانند مانده حساب‌تان را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید رمز عبورتان را در این بخش یادداشت کنید.

اگر چاپگر ندارید می‌توانید آدرس، کلید خصوصی و رمز عبورتان را به صورت دستی روی یک تکه کاغذ بنویسید. مزیت چاپ کردن کیف پول این است که می‌توانید به جای نوشتن دستی رشته‌های طولانی اعداد و حروف به سادگی از بارکد خوان برای اسکن کد کیو آر روی کیف پول استفاده کنید. همچنین اگر دست خط‌تان به راحتی خوانده نمی‌شود توصیه می‌کنیم کیف پول را چاپ کنید.

نحوه استفاده از کیف پول کاغذی

موجودی خود را بررسی کنید: برای بررسی موجودی کیف پول‌تان حتی لازم نیست وارد حساب‌تان شوید. تنها کافی است به https://etherscan.io رفته و آدرس عمومی کیف پول‌تان را در نوار جستجو در بالا سمت راست وارد کنید. در این سایت می‌توانید موجودی‌تان را به اتر و دلار، و نیز اطلاعات مربوط به تراکنش‌های گذشته‌تان را مشاهده کرد.

دریافت یا واریز اتریوم: دریافت کردن اتریوم در کیف پول کاغذی دقیقاً مانند هر کیف پول دیگری انجام می‌شود. تنها کافی است آدرس عمومی‌تان را به طرف مقابل داده یا کد کیو آر کیف پول‌تان را اسکن کنید.

ارسال یا برداشت اتریوم: برای ارسال اتریوم از کیف پول‌تان به MyEtherWallet برگردید. برای وارد شدن به حساب‌تان دو روش پیش رویتان است: یا کلید خصوصی‌تان را وارد کنید یا فایل keystore را آپلود کنید.

همچنین باید رمز ورودتان را وارد کنید. پس از آن‌که هویت‌تان تأیید شد ارسال کردن اتریوم کاملاً ساده است. آدرس عمومی کیف پولی که می‌خواهید به آن اتریوم بفرستید و مبلغ مورد نظر را وارد کنید. در پایان بر روی «Generate Transaction» کلیک کنید.

خرج کردن ارز دیجیتال در کیف پول کاغذی

برای ارسال وجه از کیف پول کاغذی باید کلید خصوصی‌تان را در یک کلاینت کیف پول وارد یا خالی کنید. وارد کردن کلید خصوصی باعث می‌شود کلید به فهرست کلیدهای کیف‌پول نرم‌افزاری اضافه شده و آدرس منحصر به فرد آن حفظ شود.

این بدان معنی است که اگر کسی به کیف پول کاغذی‌تان دسترسی پیدا کند می‌تواند کنترل دارایی بیت کوین‌تان را به دست بگیرد. خالی کردن کلید خصوصی باعث می‌شود وجوه مربوط به آن آدرس به یک آدرس جدید یا آدرس موجود از قبل منتقل شود. این کار باعث خالی شدن کامل کیف پول کاغذی می‌شود.

با اسکن کردن کد کیو آر از طریق وب کم یا تایپ کردن کلید خصوصی می‌توانید کلید خصوصی‌تان را در کیف پول نرم‌افزاری وارد یا خالی کنید.

هشدار

همان‌طور که در بالا ذکر شد در هر دو گزینه خطر قرار گرفتن کلید خصوصی در معرض کی‌لاگرها (keylogger) یا بدافزارها وجود دارد، به همین دلیل است که هرگز نباید از کیف پول‌های کاغذی مجدداً استفاده کنید.

سؤالات متداول

چگونه کیف پول کاغذی را به کیف پول نرم‌افزاری وارد کنیم؟

زمانی که بخواهید از کیف پول کاغذی‌تان بیت کوین بفرستید باید کلید خصوصی یا عبارت بازیابی‌تان را وارد یک کیف پول نرم‌افزاری کنید.

اگرچه فرایند انتقال و دریافت کوین در کیف پول‌های مختلف متفاوت است اما اساس کار در همه آنها یکی است: یک کیف پول نرم‌افزاری دانلود کنید، بر روی «New Wallet» کلیک کنید، کلید خصوصی یا عبارت بازیابی فعلی را وارد کنید، کد کیو آر کلید خصوصی کیف پول کاغذی‌تان را اسکن کنید (این کار بسیار ساده‌تر از تایپ است کلید است).

نکته مهم: این فرایند را روی کیف پولی که در حال حاضر حاوی دارایی است انجام ندهید زیرا ممکن است کلید خصوصی فعلی را لغو کند. برای این کار بهتر است یک کیف پول یا اپلیکیشن جدید دانلود کرده و فرایند بالا را بر روی آن انجام دهید.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال لطفا بر روی لینک کلیک نمایید.