فرانسه دلایل دستگیری پاول دوروف موسس تلگرام را منتشر کرد
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. بیت‌ کوین در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار؛ چرا این قیمت برای سودآوری ماینرها در سه‌ماهه سوم حیاتی است؟
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی

مقامات فرانسوی می‌توانند پاول دوروف را تا ۷ شهریور در بازداشت نگه دارند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۳   تاریخ بروزرسانی: ۶ شهریور ۱۴۰۳
پاول دوروف و تلگرام

دادستان‌ها اعلام کردند که این دستگیری بخشی از تحقیقاتی است که درباره یک فرد ناشناس در مورد خدمات رمزنگاری و همدستی با فعالیت‌های غیرقانونی بوده است.

در اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۵ شهریور منتشر شد، دادستان‌های فرانسوی اعلام کردند که دوروف به عنوان بخشی از یک تحقیقات قضایی «علیه فردی نامعلوم» به اتهاماتی از جمله همدستی با فعالیت‌های غیرقانونی، امتناع از همکاری با مقامات، پولشویی، مشارکت در جرایم سازمان‌یافته و ارائه خدمات رمزنگاری بدون اعلام قبلی، بازداشت شده است. مقامات اعلام کردند که قصد دارند بنیان‌گذار تلگرام را در چارچوب این تحقیقات مورد بازجویی قرار دهند و زمان بازداشت او را از ۴ شهریور تا ۷ شهریور تمدید کرده‌اند.

مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، سیاسی بودن دستگیری پاول دوروف را رد می‌کند

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که دستگیری پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست.

در پستی در تاریخ ۵ شهریور، مکرون گفت که دستگیری دوروف در ۳ شهریور در یک فرودگاه خارج از پاریس بخشی از یک تحقیقات قضایی در حال انجام بوده است که بنیان‌گذار تلگرام را در بر می‌گیرد. رئیس‌جمهور فرانسه گفت که این بیانیه در پاسخ به اطلاعات نادرست منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس در مورد نقض‌های ادعایی علیه آزادی بیان بوده است.

از زمان دستگیری دوروف، بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در مورد اتهامات احتمالی حدس و گمان‌هایی زده‌اند. در تاریخ ۴ شهریور، تلگرام بیانیه‌ای صادر کرد که حمایت خود از بنیان‌گذارش و امید به یک راه‌حل سریع را اعلام کرد.

در تاریخ ۳ شهریور، دوروف با یک جت خصوصی از آذربایجان به فرانسه پرواز کرد و در فرودگاه لو بورژه در شمال پاریس فرود آمد. مقامات، بنیان‌گذار تلگرام را دستگیر کردند، اما مشخص نبود که آیا قصد دارند او را به دلیل فعالیت‌های مربوط به این اپلیکیشن پیام‌رسان تحت تعقیب قرار دهند یا خیر.

تا تاریخ ۵ شهریور، گزارش‌ها حاکی از آن بود که دوروف همچنان در بازداشت در فرانسه به سر می‌برد. این دستگیری واکنش‌های زیادی را از سوی بسیاری از شخصیت‌های برجسته که خواستار آزادی او هستند، از جمله ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و رئیس ایکس، برانگیخته است.

منبع: cointelegraph

به این post امتیاز دهید
درباره ایلیا حقانی
دانشجو رشته مترجمی زبان انگلیسی بیش از 4 سال سابقه کاری در زمینه تولید محتوای سایت و اینستاگرام ارزهای دیجیتال و فارکس
درباره ایلیا حقانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. محمدرضا
    ۵ شهریور ۱۴۰۳ در ۱۰:۲۷

    سلام دوستان .چرا معاملات داگز تو این صرافی زمانی که لیست شد از ۲۰۰۰شروع شد ؟من کل موجودیو زمانی که لیست شد از دست دادم وقتی رفتم به صرافی های دیگه نگاه کردم از صفر شروع کردن.۲۰۰م شد ۵۰.نرم افزار هم زمانی که میخواستم سفارشو لغو کنم تا ۱۰ثانیه هی خطا میداد دیگه نتونستم لغو کنم همه دارو ندارم رفت

  2. وحید قلی زاده
    ۶ شهریور ۱۴۰۳ در ۰۰:۰۱

    اصلا دلیل قانع کننده ای نبود برا دستگیریش

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر