رکوردشکنی صرافی‌های ارز دیجیتال در ماه اخیر - مجله رمزینکس

رکوردشکنی پی در پی پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال در پی عملکرد درخشان ماه اخیر

رکوردشکنی صرافی‌های ارز دیجیتال با عملکرد درخشان در ماه فوریه ۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

پس از گذشت ماه فوریه‌ای استثنایی، چندین صرافی ارز دیجیتال از ثبت رکوردهای جدید در حجم معاملات روزانه خود خبر دادند.

صرافی Deribit، فعال در حوزه‌ی گزینه‌ها و قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال، روز گذشته شاهد ثبت رکوردهای متعددی در بخش معاملات بود. مجموع ارزش دارایی‌های باز (Open Interest) در این پلتفرم از مرز ۲۹ میلیارد دلار گذشت که بالاترین رقم در تاریخ این بازار به شمار می‌رود. دارایی‌های مشتریان نیز با رسیدن به ۴ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته‌ی ۱۲.۴ میلیارد دلاری، به بالاترین سطح خود دست یافتند.

در همین راستا، حساب رسمی توییتر Coinbase Institutional اعلام کرد که صرافی آتی تحت نظارت ایالات متحده‌ی این شرکت، در تاریخ ۱۰ اسفند شاهد ورود تعداد بی‌سابقه‌ای از کاربران جدید، به طور خاص بیش از ۸۵۰ کاربر، بوده است. این امر به ثبت دومین روز بسیار خوب این پلتفرم با حجم معاملاتی بالغ بر ۳۸۰ میلیون دلار در قراردادهای بیت‌کوین و اتریوم منجر شد.

Coinbase Derivatives در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: “صرافی مشتقه‌ی Coinbase متعهد به ایجاد بازاری منصفانه، شفاف، قابل اعتماد و کارآمد برای طیف گسترده‌ای از مشارکت‌کنندگان در بازار است.” این حساب همچنین افزود: “برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد در این حوزه، ما توسعه‌ی محصولات جدید و بهبود زیرساخت‌های خود را با جدیت دنبال می‌کنیم.”

علاوه بر این موارد، پلتفرم Greeks.live نیز با حجم معاملاتی ۶۲۰ میلیون دلاری در بخش گزینه‌ها، از ثبت رکورد روزانه‌ی جدیدی خبر داد.

اشتیاق بازارهای رمزارز به طور عمده تحت تأثیر تقاضای بالا برای صندوق‌های قابل معامله‌ی ارز دیجیتالِ بیت‌کوین (ETFs) تازه راه‌اندازی‌شده در ایالات متحده قرار دارد. اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، با اشاره به کاهش عرضه بیت‌کوین، توضیح داد: “این عوامل می‌توانند در کوتاه‌مدت منجر به روندی صعودی در بازار شوند.”

اظهارات بالچوناس پس از آن صورت می‌گیرد که صندوق‌های قابل معامله‌ی ارز دیجیتالِ بیت‌کوین در ایالات متحده، در روز چهارشنبه شاهد ورود خالص رکوردشکنی معادل با ۶۷۳.۴ میلیون دلار بودند که از رکورد قبلیِ ۶۵۵.۲ میلیون دلار در ۲۱ بهمن، یعنی روز راه‌اندازی‌شان، فراتر رفت.

منبع: The Block

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید