دریافت رشوه میلیون دلاری بازپرس روسی با بیت کوین
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. افزایش ۴۰۰ درصدی فعالیت NFT ها در تلگرام
  2. سرقت ۵۰ میلیون دلار از یک پلتفرم DeFi و تلاش برای بازیابی آن به کمک FBI
  3. افزایش قیمت دوج کوین با صحبت‌های اخیر ایلان ماسک
  4. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز جمعه ۲۷ مهر
  5. رمز جیمز (GEMZ) امروز جمعه ۲۷ مهر
  6. قیمت امروز میم فای ‌جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  7. قیمت امروز میجر (Major) جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  8. کد ویدیوی CATS جمعه ۲۷ مهر
  9. تصویر امروز جیمز جمعه ۲۷ مهر به همراه پاسخ تصویری
  10. کد کمبو میم فای امروز جمعه ۲۷ مهر + آموزش وارد کردن
  11. پاسخ پازل امروز ربات میجر جمعه ۲۷ مهر + آموزش تصویری
  12. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۲۷ مهر + آموزش ویدئویی
  13. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  14. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  15. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  16. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  17. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

رسوایی بازپرس روسی بابت دریافت رشوه ۶۵ میلیون دلاری بیت کوین

 
۲۲ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه

بنابر اخبار منتشر شده، بازپرس سابق روسی به دلیل رشوه گرفتن میلیونی از هکرهای سازمان غیرقانونی Infraud با بیت کوین، به ۱۶ سال زندان محکوم شد. این بازپرس در حین تحقیقات درباره فعالیت‌های غیرقانونی اعضای سازمان ذکر شده، ۱۰۳۲ بیت کوین با ارزش فعلی ۶۵ میلیون دلار به‌عنوان رشوه دریافت کرد.

مارات تامبی‌اف (Marat Tambiyev) از سال ۲۰۱۱ با کمیته تحقیقات روسیه (ICR) همکاری داشته و مسئولیت‌های مهمی را در بخش‌های مختلف تحقیقاتی سراسر کشور به عهده گرفته است. او همچنین پیش از رسوایی در منطقه توِرسکوی مسکو (Tverskoy)، به‌عنوان رئیس بخش تحقیقات منصوب شده بود. با این حال، این شخص در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۲ (۱۸ فروردین ۱۴۰۱) رشوه قابل توجهی از یک گروه هکری دریافت کرد.

طبق اطلاعات دریافتی، براساس دادخواستی که در دادگاه منطقه نیکولینسکی (Nikulinsky) مسکو مطرح شد، تامبی‌اف این رشوه را به شرطی دریافت کرد که دارایی‌های غیرقانونی گروه Infraud توقیف نشود. همچنین تامبی‌اف در فرار دو عضو این گروه از زندان به نام‌های ساموکوتیایفسکی و برگمانوف (Kirill Samokutyaevsky و Konstantin Bergmanov) نقش داشت که در محکومیت ۱۶ ساله آن تاثیرگذار بود.

این رشوه از لحاظ ارزش نیز با ۱.۶ میلیارد دلار از رکورد قبلی خود در روسیه با ۱.۴ میلیارد دلار پیشی گرفت. البته این بازپرس روسی نتوانست از رشوه خود بهره‌ای ببرد؛ زیرا بازرسان در جستجوی تامبی‌اف، در آپارتمان این فرد یک دستگاه Apple MacBook Pro پیدا کردند که در آن، کلیدهای دو کیف پول آنلاین قرار داشت. بازرسان بیت کوین‌ها را توقیف و در کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X اتنقال دادند.

با وجود شواهد بر علیه تامبی‌اف، اما این فرد ادعا کرد که برای او پاپوش دوخته شده و اقدامات او در بازیابی وجوه سرقت شده، کمک زیادی به دولت کرده است. همچنین یکی از زیر دستان تامبی‌اف به نام کریستینا لیاخونکو (Kristina Lyakhovenko) نیز به ۹ سال زندان محکوم شد. اما نمایندگان قانونی این دو، قصد درخواست تجدید نظر دارند. به‌علاوه دو عضو دیگر این گروه نیز در سال ۲۰۲۱ به دلیل قاچاق داده‌های شخصی، اطلاعات کارت‌های اعتباری بدافزارهای و موارد دیگر به زندان افتادند.

این اتفاق در کنار گرایش روسیه به صنعت کریپتو افتاد. روسیه در این زمینه به صورت محتاطانه ۱۰۰ مظنون جرایم سایبری را مربوط به سیستم پرداخت ناشناس UAPS و صرافی ارز دیجیتال Cryptex دستگیر کرد. همچنین در این رابطه وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که Cryptex بیش از ۵۱ میلیون دلار از حملات باج‌افزارها و بیش از ۷۲۰ میلیون دلار در تراکنش‌هایی که توسط مجرمان سایبری استفاده می‌شود، از جمله سرویس‌های میکسینگ (mixing) و صرافی تحریم شده Garantex پردازش کرده است.

منبع: cryptopotato

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید