کاهش شدید نرخ سوزاندن توکن شیبا اینو - مجله رمزینکس

کاهش شدید نرخ سوزاندن توکن شیبا اینو، ابهام در بازار ایجاد کرده است.

نرخ سوزاندن توکن شیبا اینو به طرز عجیبی کاهش یافت و در بازار ابهام ایجاد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

همانطور که وبسایت Shibburn گزارش می‌دهد، نرخ سوزاندن توکن‌های شیبا طی روز گذشته با افت ۹۹.۲۵ درصدی مواجه شده است. این آمار نشان می‌دهد تنها ۲.۸۹ میلیون توکن در ۲۴ ساعت گذشته سوزانده شده که در مقایسه با ۳۸۰ میلیون توکن سوزانده شده در روز قبل، بسیار ناچیز است.

تنها پنج تراکنش سوزاندن ثبت شده که بزرگترین آنها مربوط به ارسال ۲,۰۵۵,۴۹۸ توکن SHIB به آدرس سوزاندن است. این رقم تقریبا ۷۰ درصد از کل توکن‌های سوزانده شده در آن دوره را تشکیل می‌دهد.

کاهش نرخ سوزاندن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کاهش علاقه‌ی جامعه و تمایل کمتر به فروش توکن‌ها در ازای قیمت‌های بالاتر باشد، خصوصا با توجه به روند نزولی اخیر قیمت SHIB پس از یک رالی صعودی قدرتمند.

با نگاهی به روند هفتگی، اوضاع کمی بهتر است. آمار Shibburn حاکی از افزایش ۲,۹۹۸ درصدی سوزاندن توکن در یک هفته‌ی گذشته است، به طوری که در مجموع بیش از ۱۴.۵ میلیون توکن SHIB سوزانده شده است. این آمار نشان می‌دهد تمایل سرمایه‌گذاران به سوزاندن توکن در بازارهای صعودی بیشتر است.

علی‌رغم کاهش نرخ سوزاندن روزانه، شبکه‌ی Shibarium که یک راهکار لایه دوم مبتنی بر اتریوم است و توسط تیم شیبا اینو توسعه یافته، همچنان با پذیرش مناسب مواجه است. این شبکه به طور میانگین روزانه ۱ میلیون تراکنش را پردازش می‌کند که نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی مداوم کاربران و سرمایه‌گذاران است.

شبکه‌ی Shibarium از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۲۳، تاکنون موفق به پردازش ۴۰۸ میلیون تراکنش و ایجاد بیش از ۳.۶۵ میلیون بلاک شده است. با این حال، این شبکه در زمینه‌ی جذب و نگه‌داشت توسعه‌دهندگان با مشکل مواجه است، چرا که تعداد قراردادهای تأیید شده در آن پایین است.

طبق داده‌های Shibariumscan، در ماه اسفند به طور میانگین روزانه تنها سه قرارداد تأیید شده است. در مجموع، تاکنون ۱۵,۶۴۶ قرارداد در این شبکه ایجاد شده، در حالی که تنها ۱,۶۳۶ قرارداد تأیید شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که حدود ۱۱ درصد از کل قراردادهای ایجاد شده تأیید شده‌اند.

قیمت توکن SHIB نیز طی هفته‌ی گذشته با افت ۸.۴۷ درصدی مواجه شده و در زمان نگارش این مقاله به ۰.۰۰۰۰۳۲۹۷ دلار رسیده است. این عملکرد ضعیف باعث شده است که ارزش بازار شیبا اینو به ۱۹.۱۹ میلیارد دلار کاهش یابد و جایگاه دهمین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار را به Avalanche (AVAX) با ارزش بازار تقریبا ۲۰.۳ میلیارد دلار واگذار کند.

منبع: Bitcoinist

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید