تحلیل آنچین شیبا
۵ آبان ۱۴۰۳ اخبار
  1. انتظار می‌رود تعداد دارندگان تون تا پایان سال از اتریوم پیشی بگیرد
  2. آخرین فرصت برداشت توکن‌های X بازی ایکس امپایر اعلام شد
  3. تصمیم دادگاه آمریکا درباره پرونده ریپل علیه SEC
  4. کسب سود ۱۴۰ هزار دلاری یک تریدر در ۲۰ دقیقه
  5. احتمال رشد بیت کوین با عقب ماندن سرمایه‌گذاران خرد بازار
  6. استیکینگ ۲۶ میلیون دلاری سولانا همزمان با رشد سولانا
  7. قیمت امروز ایکس امپایر شنبه‌ ۵ آبان
  8. دلار ریخت! منتظر ریزش شدید ارز تتر باشیم؟
  9. کمبو تومارکت (Tomarket) امروز شنبه ۵ آبان
  10. کارتهای امروز برد (Bird) شنبه ۵ آبان + آموزش تصویری
  11. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۵ آبان
  12. تصویر امروز جیمز شنبه ۵ آبان به همراه پاسخ تصویری
  13. با حداقل ۱۰ هزار تومن طلا بخر و از بازار جا نمون!
  14. کد ویدیو بلوم امروز شنبه ۵ آبان + آموزش تصویری
  15. کد ویدیو میم فای شنبه ۵ آبان
  16. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۵ آبان + آموزش وارد کردن
  17. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۵ آبان + آموزش تصویری
  18. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز شنبه ۵ آبان
  19. قیمت امروز میم فای ‌شنبه‌ ۵ آبان در بازار پیش از عرضه
  20. قیمت امروز میجر (Major) شنبه‌ ۵ آبان در بازار پیش از عرضه
  21. نهنگ‌های بیت‌کوین به اوج‌های تاریخی دست یافته‌اند: آیا بازار در مسیر صعودی جدید قرار دارد؟
  22. پیتر تاد، کاندیدای اصلی ساتوشی، هویت ساتوشی واقعی را افشا می‌کند

تحلیل آنچین شیبا

 
۵ آبان ۱۴۰۳
  3 دقیقه
لوگو شیبا اینو

تحلیل آن‌چین (On-chain) به بررسی داده‌های موجود در بلاکچین برای ارزیابی عملکرد و سلامت یک ارز دیجیتال می‌پردازد. برای شیبا اینو (SHIB)، تحلیل آن‌چین شامل بررسی متغیرهای مختلفی مانند تعداد تراکنش‌ها، آدرس‌های فعال، حجم معاملات، نگهداری نهنگ‌ها (Whales)، و داده‌های مربوط به قراردادهای هوشمند مرتبط است. در ادامه، تحلیل برخی از این متغیرها برای ارز دیجیتال شیبا اینو ارائه می‌شود:

تعداد تراکنش‌ها

    افزایش یا کاهش تعداد تراکنش‌ها نشان‌دهنده میزان فعالیت در شبکه شیبا اینو است. به طور کلی، افزایش تعداد تراکنش‌ها به معنای افزایش استفاده و پذیرش است. داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های شیبا اینو در دوره‌های مختلف به ویژه در زمان‌هایی که قیمت نوسانات شدیدی دارد، افزایش یافته است. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به این ارز در این دوره‌ها باشد. شیبا اینو جدیدا به رکورد بیش از ۶.۵ میلیون بلاک و ۴۲۰ میلیون تراکنش رسیده است. البته در روز های اخیر تراکنش های روزانه مقداری کاهش داشته اما بنظر می‌رسد که این روند به مرور زمان و با بازگشت سرمایه به بازار رمزارزها، افزایشی شود.

    آدرس‌های فعال

      تعداد آدرس‌های فعال که به طور منظم در شبکه فعالیت می‌کنند، یکی از شاخص‌های کلیدی برای ارزیابی پذیرش عمومی یک ارز دیجیتال است. آمارهای آن‌چین نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های فعال شیبا اینو در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت بوده، اما به طور کلی در روند صعودی قرار دارد. این روند نشان‌دهنده افزایش تعداد کاربرانی است که به این ارز اعتماد دارند و از آن استفاده می‌کنند.

      همانطور که قابل مشاهده است، پس از ریزش قیمتی، تعداد آدرس های فعال کم شده و رو به کاهش رفته ولی از شدت کم شدن آن‌ها کاسته و به نظر می‌رسد که میزان هولدرها باید با شیب کمی و به مرور زیاد شود.

      نگهداری نهنگ‌ها  (Whale Holdings)

        یکی از ویژگی‌های مهم شیبا اینو، نگهداری تعداد زیادی از توکن‌ها توسط تعداد کمی از آدرس‌ها یا همان نهنگ‌ها است. داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که بخش بزرگی از توکن‌های شیبا اینو در اختیار تعداد محدودی از آدرس‌ها قرار دارد. این موضوع می‌تواند به عنوان یک ریسک مطرح شود، چرا که تصمیمات این نهنگ‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت و نوسانات بازار داشته باشد.

        طبق آمار Whale Stats، ده آدرس متفاوت، ۱۶۵.۶۱ تریلیون توکن از این ارز را در اختیار خود دارند که حدود ۱۶.۵۶٪ از کل توکن های موجود می‌باشد و ارزشی بالغ بر ۱.۸ میلیارد دلار دارند.

        سوزاندن توکن‌ها

          یکی از استراتژی‌های مورد استفاده برای کنترل عرضه شیبا اینو، سوزاندن توکن‌ها است. داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که بخشی از توکن‌های شیبا به صورت منظم سوزانده می‌شوند که می‌تواند به کاهش عرضه کل و در نتیجه تأثیر مثبت بر قیمت این ارز در بلندمدت منجر شود. طبق آمار تا الان حدود ۴۱٪ از ساپلای و عرضه کلی که عددی حدود ۴۱۰ تریلیون توکن می‌باشد سوزانده شده است.

          نتیجه گیری

          تحلیل آن‌چین شیبا اینو نشان‌دهنده رشد تدریجی در پذیرش و استفاده از این ارز دیجیتال است.افزایش تعداد آدرس‌های فعال، رشد حجم معاملات، و تداوم فعالیت‌های نهنگ‌ها، به همراه استراتژی‌های مانند سوزاندن توکن‌ها، نشان‌دهنده علاقه و حمایت جامعه از این پروژه است. با این حال، وجود ریسک‌هایی مانند تمرکز زیاد توکن‌ها در دست نهنگ‌ها و وابستگی به نوسانات بازار نیز باید مدنظر قرار گیرد.

          به این post امتیاز دهید

          دیدگاهتان را بنویسید

          نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

          نظرات کاربران

          اولین نفری باشید که نظر می دهید