فروش توکن‌های سولانا از مرز ۵ میلیارد دلار گذشت - مجله رمزینکس

فروش کل توکن‌های غیرمثلی مبتنی بر سولانا از مرز ۵ میلیارد دلار فراتر رفت

رشد چشمگیر فروش NFT در سولانا، با عبور از مرز ۵ میلیارد دلار.
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

حجم فروش کل توکن‌های غیرمثلی (NFT) مبتنی بر شبکه‌ی سولانا پس از افزایش قابل توجه فعالیت معاملات در چهار ماه گذشته، از سقف ۵ میلیارد دلار عبور کرد.

بر اساس داده‌های وب‌سایت کریپتو اسلم در تاریخ ۴ اسفند، حجم فروش کل NFTهای مبتنی بر سولانا در حال حاضر به ۵,۰۱۳,۸۴۷,۹۷۲ دلار رسیده است. این آمار همچنین نشان می‌دهد که این بلاک‌چین دارای بیش از ۲.۲ میلیون خریدار و ۱.۶ میلیون فروشنده‌ی فعال است. در نتیجه‌ی این فعالیت، تعداد کل تراکنش‌های NFT در این شبکه به تقریباً ۴۳ میلیون تراکنش رسیده است.

عملکرد NFTهای سولانا در چهار ماه منتهی به آبان ۱۴۰۲ چندان چشمگیر نبود. از اوایل تابستان امسال، حجم فروش ماهانه‌ی NFTهای مبتنی بر سولانا با چالش‌هایی مواجه بود و به سختی از ۴۰ میلیون دلار فراتر می‌رفت. با این حال، اوضاع از مرداد ۱۴۰۲ به بعد روند مثبتی را در پیش گرفت.

نقطه‌ی عطفی برای NFTهای سولانا، ثبت حدود ۸۲ میلیون دلار فروش ماهانه در ماه آبان بود که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۹۲ درصدی نسبت به ماه قبل و فروش تنها ۲۸ میلیون دلاری است.

این روند صعودی در ماه‌های بعد نیز ادامه یافت و NFTهای مبتنی بر سولانا در آذر و دی ۱۴۰۲ موفق به ثبت حدود ۳۶۵ میلیون دلار فروش ماهانه شدند. این رقم، دومین رکورد فروش ماهانه‌ی آن‌ها پس از رکورد ۳۷۳ میلیون دلاری در مرداد ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

اگرچه حجم فروش در بهمن‌ماه کمی کاهش یافت، NFTهای سولانا همچنان در طول ماه بیش از ۲۳۹ میلیون دلار فروش را تجربه کردند. در زمان نگارش این متن، حجم فروش ماهانه‌ی بهمن ۱۶۱ میلیون دلار است. این افزایش قابل توجه در فروش طی چند ماه گذشته، باعث شده تا مجموع فروش NFTهای سولانا در نه ماه گذشته از مرز ۱ میلیارد دلار فراتر رود.

گفتنی است افزایش فروش NFTهای سولانا در دی‌ماه با عملکرد صعودی قیمت توکن SOL سولانا در همان ماه همزمان شد. طبق داده‌های ردیاب اطلاعات کوین‌گکو، توکن SOL در تاریخ ۵ دی با حجم معاملات ۵.۷ میلیارد دلاری، به بالاترین قیمت ۱۲۱.۴۵ دلار دست یافت.

منبع: Cointelegraph

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید