بازیهای کلیکری در تلگرام به سرعت در حال جذب کاربران هستند، اما برای حفظ آنها در طولانیمدت نیاز به بهبود دارند. با افزایش تعداد کاربران فعال تلگرام به ۹۵۰ میلیون نفر در ماه، این بازیها توانستهاند بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر را جذب کنند. این موج جدید بازیها که به واسطه سادگی و جذابیت خود مورد توجه قرار گرفتهاند، جایگزین محبوبیت بازیهایی مانند Axie Infinity شدهاند.
بازیهایی نظیر کتیزن و نات کوین به موفقیتهای چشمگیری دست یافتهاند و میلیونها دلار از طریق خریدهای درونبرنامهای کسب کردهاند. در حالی که این بازیها توانستهاند کاربران جدید را به سرعت جذب کنند، اما با کمبود عمق محتوایی مواجهاند که باعث میشود کاربران پس از مدتی از بازیها دلسرد شوند.
بازیهای کلیکری به دلیل سادگی و استفاده راحت از طریق تلگرام، محبوبیت زیادی کسب کردهاند. تنها با داشتن یک گوشی هوشمند و اپلیکیشن تلگرام، کاربران میتوانند به این بازیها دسترسی پیدا کنند و با حداقل تلاش، پاداش دریافت کنند. به عنوان مثال، همستر کامبت به سرعت توانسته بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر جذب کند.
با این حال، این بازیها به دلیل نبود عمق در طراحی و عدم ارائه تجربیات غنیتر، در نگه داشتن کاربران در طولانیمدت موفقیت کمتری دارند. پس از توزیع اولیه توکنها و پاداشها، سوال این است که چه چیزی میتواند کاربران را به بازی بازگرداند؟
علاوه بر این، بازار بازیهای کلیکری به سرعت اشباع شده است. وجود بازیهای مشابه با ساختارهای پاداش تکراری باعث شده است که کاربران کمتر به این بازیها علاقهمند شوند و تمایل به خروج از آنها داشته باشند.
در نهایت، برای موفقیت طولانیمدت در این حوزه، توسعهدهندگان باید به ایجاد بازیهایی با عمق بیشتر و مکانیکهای جذابتر بپردازند. بازیهایی که علاوه بر پاداشهای فوری، تجربهای لذتبخش و معنادار را ارائه دهند، میتوانند باعث حفظ کاربران و موفقیتهای بلندمدت در دنیای Web3 شوند.
منبع: decrypt
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید