پشت پرده دستگیری پاول دورف مدیر عامل تلگرام افشا شد
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. بیت‌ کوین در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار؛ چرا این قیمت برای سودآوری ماینرها در سه‌ماهه سوم حیاتی است؟
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی

دستگیری مدیرعامل تلگرام احتمالاً آخرین مورد دستگیری نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳
تلگرام با پس زمینه قرمز مشکی

طبق گزارش، تلگرام و دورف احتمالاً در برابر درخواست‌های حذف یا ارائه اطلاعات از اروپا یا به‌طور خاص، دولت فرانسه مقاومت می‌کرده‌اند. برخی از اتهامات ممکن است به یکپارچگی تلگرام با تون یا استفاده احتمالی این بلاکچین در فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط باشد.

بازداشت مدیرعامل تلگرام، پاول دورف، در فرانسه، اولین دستگیری یک رئیس شرکت پیام‌رسانی یا شبکه‌های اجتماعی به دلیل عدم نظارت کافی بر پلتفرم خود است و احتمالاً آخرین مورد نخواهد بود. دولت‌ها از مدت‌ها قبل نسبت به رمزنگاری و رمزگذاری واکنش منفی نشان داده‌اند و پس از بازداشت دوروف در آخر هفته، این موضوع مورد تأکید قرار گرفته است.

تون همچنین توکن اصلی ارز دیجیتال بلاکچین تون است که قبلاً به عنوان شبکه باز تلگرام شناخته می‌شد. پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی درباره دستگیری دورف در فرودگاه لو بورژه، قیمت تون بیش از ۱۴٪ کاهش یافت.

تورن نوشت:

این امکان وجود دارد که برخی از اتهامات کلاهبرداری یا پول‌شویی حول محور یکپارچگی تلگرام با تون و یا استفاده از تون در فعالیت‌های غیرقانونی باشد.

بلاکچین تون بیش از ۳۵۰ اعتبارسنج در سراسر جهان دارد، اما مشخص نیست که تلگرام چندتا از این اعتبارسنج‌ها را اجرا می‌کند. بنابراین، مشخص نیست چقدر تون در صورت تلاش فرانسه یا هر دولت بزرگ دیگری برای حمله یا حذف آن به عنوان بخشی از دستگیری دورف مقاوم است.

نحوه جلوگیری از درگیر شدن تون با دورف و تلگرام، یا اینکه چگونه بلاکچین‌های دیگر می‌توانند از هدف قرار گرفتن به دلیل کمک به فعالیت‌های مجرمانه جلوگیری کنند، احتمالاً به میزان تمرکززدایی آن‌ها بستگی دارد.

طبق اعلام دادستان‌های فرانسوی، ممکن است دورف تا چهارشنبه آزاد شود. با این حال، پلتفرم شرط‌بندی پولی‌مارکت به آزادی او در این ماه اطمینان ندارد و شرکت‌کنندگان پول‌های خود را روی آزادی وی تا پایان سپتامبر گذاشته‌اند.

منبع: coindesk

به این post امتیاز دهید
درباره ایلیا حقانی
دانشجو رشته مترجمی زبان انگلیسی بیش از 4 سال سابقه کاری در زمینه تولید محتوای سایت و اینستاگرام ارزهای دیجیتال و فارکس
درباره ایلیا حقانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر