تعداد کاربران روزانه تون کوین از اتر بیشتر شد - مجله رمزینکس

تون کوین با پشت سر گذاشتن اتریوم در کاربران فعال روزانه، پیش‌بینی‌های قیمتی خوش‌بینانه را تقویت می‌کند

لوگوی تون کوین و اتریوم روی صورت مردان کت و شلوار پوشیده که در حال دویدن در پیست هستند.
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

تون کوین (TON)، توکن بومی شبکه‌ی اوپن نت، علی‌رغم کاهش ۱۲ درصدی قیمت نسبت به بالاترین سطح تاریخی خود (۷.۷۶ دلار) در طول هفته گذشته که ناشی از اصلاح کلی بازار به رهبری بیت‌کوین (BTC) بود، همچنان با خوش‌بینی تحلیل‌گران مواجه است. این خوش‌بینی موجب شده تا برخی از تحلیل‌گران، علیرغم عقب‌نشینی موقت قیمت، امکان ادامه‌ی روند صعودی متوقف‌شده و حتی دستیابی به سطوح قیمتی دو رقمی را برای TON پیش‌بینی کنند.

زمینه‌سازی برای دستیابی به هدف قیمتی ۱۰ دلاری

شرکت تحلیل ارز دیجیتال Delphi Digital مشاهدات جالبی را ارائه داده است. این شرکت خاطرنشان می‌کند که برای اولین بار، تعداد آدرس‌های فعال روزانه‌ی شبکه‌ی TON از اتریوم (ETH) پیشی گرفته است.

این افزایش قابل توجه در فعالیت را می‌توان به پایگاه کاربری عظیم ۹۰۰ میلیونی تلگرام، پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی پشتیبان TON، نسبت داد. Delphi Digital اذعان می‌دارد که بهره‌مندی هوشمندانه از قابلیت‌های توزیع تلگرام، نقشی اساسی در موفقیت TON ایفا خواهد کرد.

تحلیل‌گری شناخته‌شده در حوزه‌ی ارز دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با نام مستعار «Crypto King» در یک پست اخیر در شبکه‌های اجتماعی، به تازه‌واردان این حوزه توصیه کرده تا به بررسی تون بپردازند. وی بر زیرساخت بلاکچینی فوق‌العاده سریع و کاربرپسند TON تأکید کرده است.

این تحلیل‌گر همچنین به اعتبار تیم توسعه‌ی TON که همان تیم پشت تلگرام است، اشاره می‌کند. Crypto King بر این باور است که تون کوین می‌تواند جهش قیمتی قابل توجهی را تجربه کند و به طور بالقوه در هفته‌های آینده به قیمت ۱۰ دلار برسد.

کارشناس بازار، الکس کلی، دیدگاهی مشابه دارد. وی با اشاره به حفظ ساختار صعودی تون کوین با وجود رکود بازار، این توکن را آماده‌ی رسیدن به سودهای دو رقمی می‌داند.

به گفته‌ی کلی، تون کوین در مسیر رسیدن به ۱۰ دلار قرار دارد و پتانسیل دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت ۱۰.۵ و ۱۱.۶ دلار را نیز دارا است. کلی همچنین به وجود الگوی «فنجان و دسته» در نمودار روزانه اشاره می‌کند که چشم‌انداز مثبتی را برای TON ترسیم می‌نماید.

افت قیمت تون کوین با وجود معیارهای مثبت بازار

داده‌های Token Terminal با بررسی معیارهای کلیدی که نشان‌دهنده‌ی روند صعودی در بلندمدت هستند، ارقام قابل توجهی را برای بلاکچین TON به نمایش می‌گذارد. ارزش کل بازار رقیق‌شده طی ۳۰ روز گذشته با افزایش ۳.۶ درصدی مواجه شده است. با این حال، حجم معاملات این توکن در همین مدت ۱۱.۶ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، تعداد دارندگان توکن با افزایش قابل توجه ۷۶.۳ درصدی مواجه شده است. از نظر درآمد و کارمزدها، طی ۳۰ روز گذشته به ترتیب افزایش ۲۶.۰ و ۲۶.۰ درصدی مشاهده شده است.

رشد چشمگیر تعداد کاربران فعال در شبکه‌ی TON باورنکردنی است. این تعداد با رشدی ۲۴۵.۱ درصدی به حدود ۵.۴۲ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است.

با وجود رشد مثبت مشاهده‌شده در معیارهای مختلف در ۳۰ روز گذشته، قیمت تون کوین در همین بازه زمانی با کاهش ۳ درصدی مواجه شده است که منجر به قیمت معاملاتی فعلی ۶.۸۲ دلار شده است.

در کوتاه‌مدت، سرمایه‌گذاران با دیدگاه صعودی باید سطح حمایت نزدیک در ۶.۸۰ دلار را به دقت زیر نظر داشته باشند تا از کاهش بیشتر قیمت این توکن به سطوح پایین‌تر جلوگیری شود. برعکس، نزدیک‌ترین سطح مقاومت ۷.۵۳ دلار است که آخرین مانع پیش از تلاش مجدد برای دستیابی به بالاترین قیمت تاریخی تون کوین به شمار می‌رود.

منبع: NEWSBTC

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر