احتمال افت آنی تون کوین پیش از صعود چشمگیر - مجله رمزینکس

احتمال افت لحظه‌ای تون کوین پیش از صعود چشمگیر

نمای یک شهر مدرن و مردی که در ارتفاع ایستاده و لوگوی ارز دیجیتال تون کوین.
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳

در حالی که اکثر ارزهای دیجیتال هفته‌ی گذشته را با روند نزولی سپری کردند، قیمت تون کوین (TON) مسیری متفاوت در پیش گرفت. با آماده شدن این ارز دیجیتال برای یک رالی صعودی، انتظار می‌رود در هفته‌های آتی شاهد عملکرد حتی بهتری از TON باشیم.

با این حال، سرمایه‌گذاران باید صبور باشند، چرا که این توکن ممکن است قبل از ورود به فاز صعودی، ابتدا شاهد یک اصلاح قیمتی باشد.

چشم‌انداز صعودی برای تون کوین

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، قیمت تون‌کوین در هفت روز گذشته بیش از ۱.۷ درصد افزایش یافته است. در واقع، تنها در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش آن تقریباً ۲ دلار جهش داشته است.

در زمان نگارش این تحلیل، تون کوین با قیمتی حدود ۸.۱۷ دلار و ارزش کل بازار بیش از ۱۸.۹ میلیارد دلار معامله می‌شد و به این ترتیب جایگاه نهمین ارز دیجیتال بزرگ را از آن خود کرده است.

افزایش قیمت منجر به تقویت احساسات صعودی در مورد تون کوین شده است، به نحوی که نمودار احساسات سنجیده شده‌ی این ارز دیجیتال روند صعودی به خود گرفته است. همچنین حجم شبکه‌ی اجتماعی آن نیز افزایش یافته که نشان‌دهنده‌ی محبوبیت روزافزون تون‌کوین می‌باشد.

علاوه بر این، وبسایت AMBCrypto پیش‌تر گزارشی منتشر کرد که در آن به درخشش تون کوین نسبت به اتریوم (ETH) اشاره شده بود.

تحلیل ما نشان داد که تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که حداقل یک تراکنش را روی تون کوین انجام داده‌اند، در ۱۰ روز از ۱۲ روز گذشته از اتریوم پیشی گرفته است.

اخبار دیگری نیز برای تون‌کوین وجود داشت، علی، یک تحلیلگر شناخته‌شده‌ی ارزهای دیجیتال، اخیراً در توییتی به یک پیشرفت قابل توجه اشاره کرد.

طبق این توییت، تون کوین در حال آماده شدن برای یک خروج صعودی است که ممکن است به آن اجازه دهد در روزهای آینده به ۱۱ دلار برسد.

با این حال، سرمایه‌گذاران ممکن است مجبور باشند کمی صبر کنند تا تون‌کوین فاز تثبیت خود را کامل کند. بنابراین، سرمایه‌گذاران ممکن است شاهد کاهش قیمت تون کوین به ۷.۲ دلار برای جمع‌آوری نقدینگی کافی جهت تأمین روند صعودی آینده‌ی آن باشند.

آیا تون‌کوین به ۷.۲ دلار سقوط خواهد کرد؟

ما برای بررسی احتمال کاهش TON به ۷.۲ دلار، اقدام به تحلیل داده‌های Santiment کردیم. بر اساس تحلیل ما، فشار خرید روی تون کوین همچنان بالا باقی مانده است، که از افزایش خروج آن از صرافی‌ها مشهود است.

کاهش عرضه در صرافی‌ها در حالی که عرضه خارج از صرافی‌ها افزایش یافته، نشان‌دهنده‌ی فشار خرید بالای تون‌کوین است.

با این حال، نهنگ‌ها (سرمایه‌گذاران با حجم دارایی بالا) اقدام به فروش تون کوین کرده‌اند، زیرا عرضه‌ی نگهداری شده توسط آدرس‌های برتر به شدت کاهش یافته است. این فشار فروش از سوی نهنگ‌ها ممکن است منجر به کاهش موقت قیمت TON به ۷.۲ دلار شود.

برای درک بهتر احتمال اصلاح قیمت، به نمودار روزانه‌ی تون کوین نگاهی انداختیم. بر اساس تحلیل ما، قیمت تون‌کوین به لبه‌ی بالایی نوارهای بولینگر رسیده است که اغلب منجر به اصلاح قیمتی می‌شود.

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) تون کوین نیز نزدیک به منطقه‌ی اشباع خرید قرار دارد. اگر این شاخص وارد آن محدوده شود، فشار فروش ممکن است افزایش یابد که به نوبه‌ی خود می‌تواند قیمت این توکن را به صورت موقت پایین بیاورد.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید