آموزش نصب کیف پول ترون TRX + معرفی بهترین کیف پول ترون لینک

آموزش نصب کیف پول ترون ولت در ۵ مرحله

تصویری ازکیف پول ترون به همراه پس زمینه آبی
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترون یک بلاک‌ چین غیرمتمرکز است که می‌خواهد یک شبکه رایگان و جهانی برای سرگرمی و تولید محتوا ایجاد کند. ارز دیجیتال ترون (TRX)‌ به عنوان توکن بومی این پلتفرم طرفداران زیادی در بین اهالی بازار دارد و به همین دلیل بسیاری به دنبال یک کیف پول مناسب و امن برای ذخیره ترون‌های خود هستند. به دلیل گستردگی گزینه‌های موجود در بازار، نحوه ایجاد کیف پول ترون می‌تواند فرآیند پیچیده‌ای باشد. به همین خاطر، در این مقاله تصمیم گرفتیم فرآیند نصب کیف پول ترون ولت را به صورت گام به گام شرح دهیم. همچنین تعدادی از بهترین کیف پول های ترون را برمی‌شماریم و به سوالات رایج کاربران پاسخ می‌دهیم. همراه ما باشید.

بهترین کیف پول های ترون کدامند؟

کیف پول قرمز رنگ ترون به همراه یک موبایل و پس زمینه سیاه
تنوع کیف پول‌ های ترون بالا است و هرکدام از این والت ها می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند.

ترون یک بلاکچین لایه ۱ است که توسط جاستین سان (Justin Sun) برای ایجاد یک شبکه کم هزینه و با توان عملیاتی بالا ایجاد شده است که می‌تواند تراکنش‌های فرامرزی تقریبا فوری را تسهیل کند. علاوه‌بر این، ترون قابلیت‌هایی را برای قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد، به این معنی که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز را با استفاده از استاندارد TRC-۲۰ این شبکه ایجاد کنند.

کیف پول ترون نرم افزاری است که به شما امکان می‌دهد توکن ترونیکس (TRX) را ذخیره کنید. کیف پول‌های ترون گاهی اوقات دارای عملکردهای دیگری مانند استیکینگ، خرید، فروش یا پل زدن توکن‌ها (Bridge) بین شبکه‌های مختلف هستند. با این حال، عملکرد اصلی کیف پول ترون تسهیل ذخیره، ارسال و دریافت توکن TRX است.

در حالی که گزینه‌های زیادی در بین کیف پول‌های ترون وجود دارد، برخی از رقبای برتر عبارت‌اند از:

  • کیف پول ترون لینک (TronLink)
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • اکسودوس (Exodus)
  • کول والت  (CoolWallet)
  • بیت کیپ  (Bitkeep)
  • سوییس مانی (swissmoney)

نحوه انتخاب کیف پول ترون

قبل از آموزش نصب ولت ترون ولت، باید نحوه انتخاب یکی از کیف پول های ترون (TRX) را بیاموزید. گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد، بنابراین انتخاب یک کیف پول مناسب می‌تواند استرس‌زا باشد. با این حال، می‌توانید مراحل زیر را برای انتخاب یک کیف پول امن برای ذخیره توکن‌های TRX خود دنبال کنید.

  • گزینه‌های خود را در نظر بگیرید: قبل از انتخاب یک کیف پول، والت‌های مختلف را بررسی کنید تا ایده‌ای تقریبی از این فضا به دست آورید. چند کیف پول مختلف را مرور کنید تا درکی از ویژگی‌ها، ابزارها و محدودیت‌های آن‌ها به دست آورید. انجام این کار فرآیند انتخاب را ساده‌تر می‌کند.
  • الزامات شخصی: هنگامی که با محبوب ترین والت‌های ترون آشنا شدید، باید نیازهای خود را در نظر بگیرید و تعیین کنید که چه چیزی برایتان بیشتر مهم است. با تعیین خواسته‌های خود، می‌توانید به راحتی مزایا و معایب هر کیف پول را تجزیه و تحلیل کنید.
  • نظرات کاربران: یکی از بهترین تکنیک‌ها برای انتخاب کیف پول ترون، خواندن نظرات کاربران است. شما باید نظرات مربوط به انجمن‌هایی مانند ردیت (Reddit)، نشریات کریپتو و صفحات شبکه‌های اجتماعی هر کیف پول را مرور کنید. دانستن تجربیات واقعی کاربران به شما امکان می‌دهد ببینید والت مورد نظرتان احتمالاً چگونه برای شما کار خواهد کرد.

مراحل نصب کیف پول ترون ولت

حال وقت آن است که به شیوه نصب کیف پول ترون ولت بپردازیم. برای ایجاد کیف پول ترون باید نیازهای خود را در نظر بگیرید، سپس می‌توانید از بین گزینه‌های موجود کیف پول مناسبی را انتخاب کنید. هنگامی که والت خود را انتخاب کردید، باید آن را دانلود کنید و مراحل نصب کیف پول ترون ولت را با یادداشت عبارت سید (seed phrase) خود تکمیل کنید. پس از آن، والت ترون شما ایجاد می‌شود و می‌توانید تراکنش‌های TRX را ارسال یا دریافت کنید.

در حالی که هر کسی می‌تواند تنها در عرض چند دقیقه یک کیف پول ترون بسازد، این فرآیند می‌تواند برای کسانی که تجربه ارز دیجیتال ندارند گیج‌کننده باشد. با این حال، هر کسی می‌تواند با انجام مراحل زیر به راحتی کیف پول ترون خود را ایجاد کند:

مرحله ۱. نیازهای خود را در نظر بگیرید

اولین مرحله آموزش نصب ولت ترون ولت دانستن نیازهای خودتان است. قبل از انتخاب کیف پولی که می‌خواهید استفاده کنید، باید نیازهای خود و آنچه از والت انتظار دارید را به‌دقت تجزیه و تحلیل کنید. توصیه می‌شود فهرست کوتاهی از نیازهای خود تهیه کنید تا بتوانید کیف پول های مختلف را راحت‌تر مقایسه کنید.

  • نیازهای آتی: عاقلانه است که نیازهای فعلی و آتی خود را در نظر بگیرید. برای مثال، ممکن است فقط بخواهید ارز دیجیتال ترون را ذخیره کنید. بعداً، می‌توانید نحوه خرید ترون  (TRX) را یاد بگیرید، اما به کیف پولی نیاز دارید که پشتیبانی از خرید ترون را ارائه دهد. به این ترتیب، انتخاب یک کیف پول همه کاره می‌تواند ایده خوبی باشد.
  • خواسته‌ها و نیازها: حتی با نوشتن فهرستی کامل از نیازهایتان، یافتن کیف پولی که با همه آنها مطابقت داشته باشد می‌تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، سازماندهی نیازهای خود بر اساس خواسته ها و نیازها ایده خوبی است. شما می‌توانید در طول فرآیند انتخاب، وزن بیشتری به نیازها بدهید، و مطمئن شوید که از عملکردهای مهم برای اهداف خود بی‌بهره نخواهید ماند.

مرحله ۲. کیف پول ترون را انتخاب کنید

دومین مرحله نصب کیف پول ترون ولت انتخاب والت مناسب است. هنگامی که نیازهای خود را به طور کامل در نظر گرفتید، آماده انتخاب کیف پول مناسب هستید. گزینه‌های زیادی در دسترس هستند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و محدودیت‌های متفاوتی هستند. برای انتخاب آگاهانه، باید لیست نیازهای خود را با ویژگی‌های هر کیف پول مقایسه کنید تا بهترین مورد را منطبق با نیازهای خود پیدا کنید.

  • نوع کیف پول: هنگام انتخاب کیف پول ترون، باید نوع کیف پولی را که می‌خواهید در نظر بگیرید. کیف پول‌های نگهبانی به کاربر امکان دسترسی به کلید خصوصی کیف پول را نمی‌دهند، بنابراین برای مبتدیان مناسب هستند. کیف پول‌های غیر حافظ مالکیت واقعی وجوه را ارائه می‌کنند، اما کاربر باید کلیدهای خود را مدیریت کند، در حالی که کیف‌های سرد بهترین امنیت را ارائه می‌کنند اما هزینه زیادی دارند.
  • مدیریت انتظارات: گاهی اوقات، پیدا کردن کیف پولی که با تمام نیازهای شما مطابقت داشته باشد ممکن نیست. به این ترتیب، یادآوری این موضوع در طول فرآیند انتخاب ضروری است. اگر یک کیف پول خاص با تمام انتظارات شما مطابقت دارد اما یک یا دو نیاز شما را مرتفع نمی‌کند، باز هم ارزش بررسی دارد.
  • نظرات کاربران: یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید هنگام انتخاب کیف پول ترون انجام دهید، مرور نظرات کاربران هر والت است. شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌ها محل خوبی برای یافتن نظرات دقیق کاربران هستند که می‌توانند اطلاعات عمیق‌تری در مورد کیف پول ارائه دهند.

مرحله ۳. کیف پول را دانلود کنید

سومین مرحله نصب کیف پول ترون ولت دانلود والت است. هنگامی که کیف پول Tron را انتخاب کردید، باید آن را دانلود کنید. به طور کلی، والت‌های ترون حجم فایل نسبتاً کوچکی دارند و نیازی به دانلود کل بلاک چین ندارند. به این ترتیب، می‌توانید یک والت Tron را تنها در عرض چند دقیقه دانلود کنید.

  • پلتفرم قانونی: شما باید کیف پول Tron را از وب سایت قانونی آن دانلود کنید. در غیر این صورت، یک کلاهبردار می‌تواند سرمایه شما را تخلیه کند. از تبلیغات نتایج جستجو خودداری کنید و همیشه URL وب سایت را قبل از دانلود بررسی کنید.
  • پلتفرم دانلود: اکثر کیف پول های ترون در چندین پلتفرم در دسترس هستند. به عنوان مثال، افزونه های موبایل، دسکتاپ یا مرورگر. بنابراین، قبل از دانلود، در نظر بگیرید که می‌خواهید از کدام دستگاه برای مدیریت کیف پول خود استفاده کنید.
  • شبکه امن: هنگام دانلود کیف پول خود و قبل از شروع فرآیند راه اندازی، باید مطمئن شوید که به یک شبکه وای‌فای امن متصل هستید. اگر از یک شبکه عمومی استفاده می‌کنید، ممکن است اطلاعات حساس مربوط به کیف پول شما به بیرون درز کند که منجر به بروز مشکلات جدی در این زمینه شود.

مرحله ۴. یک والت بسازید

چهارمین مرحله نصب کیف پول ترون ولت ساخت و راه اندازی والت است. پس از دانلود کیف پول، باید آن را راه اندازی کنید. به طور کلی، این فرآیند ساده است. شما باید عبارت seed خود را یادداشت کرده و تأیید کنید. برخی از کیف پول ها همچنین به شما امکان می‌دهند رمز عبور یا پین کد را تنظیم کنید.

  • رمز عبور قوی: ویژگی‌های امنیتی در خط مقدم هر کیف پولی قرار دارد. اکثر  والت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا یک رمز عبور برای کیف پول خود تنظیم کنند و از دسترسی‌های غیرمجاز جلوگیری کنند. همیشه باید لایه امنیتی اضافی تنظیم کنید و یک رمز عبور منحصر به فرد و قوی انتخاب کنید.
  • ذخیره عبارات سید: مسلماً مهم‌ترین جنبه فرآیند ایجاد کیف پول ذخیره عبارت سید یا همان عبارت بازیابی شما به صورت ایمن است. بهتر است به صورت فیزیکی عبارت سید خود را روی کاغذ بنویسید. هرگز نباید عبارت seed خود را به صورت دیجیتالی ذخیره کنید، زیرا سرقت یا از دست دادن آن را آسان‌تر می‌کند.
  • بازیابی حساب: درک این نکته ضروری است که عبارت seed شما می‌تواند برای بازیابی کیف پول و تمام وجوه آن استفاده شود. بنابراین، هرگز نباید اجازه دهید کسی عبارت بازیابی شما را ببیند، بلکه باید آن را در جایی امن ذخیره کنید تا در صورت نیاز TRX خود را بازیابی کنید.

مرحله ۵. تراکنش‌های شبکه ترون را ارسال کنید

آخرین مرحله آموزش نصب ولت ترون ولت ارسال تراکنش است. پس از تکمیل فرآیند نصب کیف پول ترون ولت، والت Tron شما آماده استفاده خواهد بود. برای شروع ارسال تراکنش‌ها، می‌توانید با ارسال رمزارز TRX به آدرس خود، کیف پول خود را شارژ کنید. پس از شروع به کار کیف پول خود، یادگیری نحوه برداشت ترون  به یک حساب دیگر می‌تواند ارزشمند باشد.

  • غیر قابل برگشت بودن تراکنش‌ها: درک این موضوع که تمام تراکنش‌های ارز دیجیتال نهایی و غیرقابل برگشت هستند بسیار مهم است. بنابراین، قبل از اینکه توکن TRX را به یک کیف پول دیجیتال دیگر ارسال کنید، مطمئن شوید که آدرس گیرنده را صحیح وارد کرده‌اید.
  • انتخاب شبکه صحیح: شما باید تراکنش‌های Tron را فقط به کیف پول های دیگر در همان شبکه بفرستید، در غیر این صورت ممکن است TRX خود را از دست بدهید. یک کیف پول برای پشتیبانی از TRX باید از استاندارد TRC-۲۰ پشتیبانی کند.

مراحل نصب کیف پول لینک (TronLink)

صفحه اول کیف پول ترون لینک
کیف پول Tronlink یکی از والت‌های امن و حرفه‌ای است که علاوه بر پشتیبانی از توکن TRX از ارزهای دیجیتال دیگر شبکه ترون نیز پشتیبانی می‌کند.

ایجاد یک کیف پول ترون لینک نسبتا ساده است، شبیه به راه اندازی هر کیف پول دیگری. در اینجا نحوه انجام آن را برایتان  آورده‌ایم:

  1. پلتفرم خود را انتخاب کنید: TronLink به عنوان افزونه مرورگر (برای Chrome، Brave و Firefox) و یک برنامه تلفن همراه (برای iOS و اندروید) در دسترس است. پلتفرمی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.
  2. دانلود و نصب کنید: اگر نسخه مرورگر را می‌خواهید، به فروشگاه افزونه مرورگر انتخابی خود بروید و TronLink را جستجو کنید. برای نصب روی « Add to Browser » کلیک کنید. در تلفن همراه، به فروشگاه اپ استور یا گوگلی پلی بروید ، TronLink را جستجو کنید و برنامه را دانلود کنید.
  3. کیف پول خود را بسازید: با باز کردن TronLink برای اولین بار، گزینه‌ای برای ایجاد یک کیف پول جدید به شما پیشنهاد می‌شود. روی « Create Wallet » کلیک کنید یا ضربه بزنید.
  4. تعیین رمز عبور: کیف پول خود را با یک رمز عبور قوی ایمن کنید. این رمز عبور کلید خصوصی شما را در دستگاه شما رمزگذاری می‌کند و اطمینان می‌دهد که فقط شما می‌توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.
  5. از عبارت سید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید: ترون لینک یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای ایجاد می‌کند. اگر رمز عبور خود را فراموش کنید یا دستگاه خود را گم کنید، این عبارت برای بازیابی کیف پول شما استفاده می‌شود. آن را یادداشت کرده و در مکانی امن نگهداری کنید.
  6. عبارت seed خود را تأیید کنید: از شما خواسته می‌شود که عبارت سید خود را با وارد کردن کلمات آن به ترتیب صحیح تأیید کنید. این مرحله تأیید می‌کند که شما عبارت seed خود را به‌طور امن ضبط کرده‌اید.

تمام!  کیف پول ترون لینک شما اکنون راه‌اندازی شده و آماده استفاده است. با آزمایش DApp های مختلف یا انجام تراکنش های TRX (یا دیگر توکن های TRC)، اکوسیستم ترون را کاوش کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که عبارت سید شما کلید کیف پول شما است. از دست دادن آن می‌تواند به معنای از دست دادن دسترسی به دارایی‌های شما باشد، بنابراین با دقت آن را مدیریت کنید.

مزایای استفاده از کیف پول ترون (TRX) چیست؟

حال که آموزش نصب ولت ترون ولت را فراگرفتیم، بهتر است با مزایای استفاده از والت Tron آشنا شویم. هر کسی که مایل به مشارکت در اکوسیستم ترون است باید کیف پول ترون داشته باشد. این نرم افزار برای هر کسی که می‌خواهد TRX یا هر رمزارز ایجاد شده در شبکه Tron را ارسال یا دریافت کند بسیار مهم است. برخی از مزایای استفاده از کیف پول Tron عبارت‌اند از:

  • امنیت بیشتر: استفاده از والت ترون امنیت بسیار بیشتری نسبت به ذخیره سازی TRX در صرافی‌هایی مانند بایننس ارائه می‌دهد.
  • دسترسی به اکوسیستم ترون: هنگامی که یک کیف پول ترون و تعدادی توکن TRX دارید، آماده ورود به اکوسیستم ترون هستید. با استفاده از کیف پول Tron، می‌توانید هر دارایی TRC-۲۰ را بخرید، بفروشید و ارسال یا دریافت کنید.
  • کنترل وجوه: هنگام استفاده از کیف پول Tron، کنترل بهتری بر وجوه خود دارید، زیرا شما صاحب کلیدهای خصوصی والت هستید. اگر TRX خود را روی پلتفرمی ذخیره می‌کنید که کلیدهای خصوصی را به نمایندگی از شما نگه می‌دارد، از نظر فنی مالک دارایی‌ها نیستید.

کارمزدهای کیف پول TRX چیست؟

کارمزد استفاده از کیف پول TRON بر اساس نوع تراکنش و خدمات کیف پول متفاوت است. کارمزدهای شبکه TRON برای تراکنش ها به طور کلی کم است. با این حال، مبادله TRX با ارزهای دیگر، انتقال به کیف پول های مختلف، یا برداشت آن ممکن است با توجه به پلتفرم شما هزینه‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.

جمع‌بندی

سکه ای با نماد ترون (TRX)
ترون پلتفرمی برای ساخت و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال است؛ ارز دیجیتال ترون، ترونیکس یا TRX نام دارد که در بازار ارز دیجیتال معامله می‌شود.

یادگیری شیوه نصب کیف پول ترون ولت می‌تواند کمی پیچیده باشد. اما ما این فرآیند را ابهام زدایی کرده‌ایم و آن را در قالبی گام به گام و آسان ارائه کرده‌ایم. ما در این مقاله ضمن آموزش نصب کیف پول ترون ولت ، برخی از بهترین کیف ‌پول ‌های Tron را معرفی کردیم و توضیح داده‌ایم که چگونه والتی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر باشد. همچنین نکات مفیدی را ارائه کرده‌ایم تا بتوانید به راحتی یک کیف پول ترون ایجاد کنید.

سوالات متداول

تفاوت بین کیف پول ترون و کیف پول ترون لینک چیست؟

ترون لینک (TronLink) یک کیف پول اختصاصی ترون با بیش از ۱۰ میلیون کاربر است. برخلاف برخی کیف پول‌های ترون، ترون لینک دسترسی مستقیم به اکوسیستم Tron از جمله برنامه‌های غیرمتمرکز و وب ۳ را فراهم می‌کند.

چگونه ارز دیجیتال ترون  (TRX) را دریافت کنم؟

شما چندین راه برای دستیابی به ترون (TRX) دارید. برخی از کیف پول ها با پلتفرم‌های شخص ثالث همکاری می‌کنند تا راهی برای خرید مستقیم Tron در کیف پول ارائه دهند. با این حال، می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند کوکوین و مکسی یا یک کیف پول همه‌کاره مانند swissmoney نیز استفاده کنید.

کدام والت از توکن TRX پشتیبانی می‌کند؟

لیست بلندبالایی از کیف پول های ارز دیجیتال وجود دارد که از Tron پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به Swissmoney ،TronLink ،Trust Wallet ، Exodus و Atomic اشاره کرد.

کدام کیف پول برای ذخیره ترون (TRX) بهتر است؟

بهترین کیف پول برای ذخیره TRX بر اساس نیازهای شخصی شما می‌تواند متفاوت باشد. اگر برای ناشناس بودن ارزش قائل هستید، پس کیف پول غیرحضانتی مانند اکسودوس یا تراست والت می‌تواند انتخاب خوبی باشد. با این حال، اگر به دنبال یک پلتفرم همه کاره برای خرید، فروش و ذخیره Tron هستید، می‌توانید از Swissmoney استفاده کنید.

آیا ترون  امن است؟

Tron یک ارز دیجیتال قدیمی و یکی از با ارزش‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال در بازار است. این پروژه از سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرده و ده‌ها میلیون سرمایه‌گذار دارد. در حالی که هر رمز ارزی دارای برخی خطرات ذاتی است، ارز دیجیتال ترون عمدتا ایمن است.

منبع: swissmoney | beincrypto

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر