چند نوع ارز شیبا داریم؟ آشنایی با کاربرد انواع شیبا
۲۹ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. رکورد ارزش بازار تتر با ۱۲۰ میلیارد دلار و سیگنال Uptober
  2. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز دوشنبه ۳۰ مهر به همراه آموزش وارد کردن
  3. قیمت بیت کوین با افزایش ورودی نهنگ‌ها به دوره انباشت ۷ ماهه پایان داد
  4. افزایش ۲۰۰ درصدی کارمزدهای بیت کوین و رشد فعالیت‌های شبکه Runes
  5. کارتهای امروز برد (Bird) یکشنبه ۲۹ مهر + آموزش تصویری
  6. کمبو تومارکت (Tomarket) امروز یکشنبه ۲۹ مهر
  7. قیمت امروز میم فای ‌یک‌شنبه‌ ۲۹ مهر در بازار پیش از عرضه
  8. قیمت امروز میجر (Major) یک‌شنبه‌ ۲۹ مهر در بازار پیش از عرضه
  9. برتری ۱ تریلیون دلاری بیت کوین نسبت به اتریوم
  10. رمز جیمز (GEMZ) امروز یکشنبه ۲۹ مهر
  11. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز یکشنبه ۲۹ مهر
  12. جواب سوال تایم فارم امروز یکشنبه ۲۹ مهر
  13. کد ویدیو میم فای یکشنبه ۲۹ مهر
  14. کد کمبو میم فای امروز یکشنبه ۲۹ مهر + آموزش وارد کردن
  15. تصویر امروز جیمز یکشنبه ۲۹ مهر به همراه پاسخ تصویری
  16. پاسخ پازل امروز ربات میجر یکشنبه ۲۹ مهر + آموزش تصویری
  17. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت یکشنبه ۲۹ مهر + آموزش ویدئویی
  18. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز یکشنبه ۲۹ مهر به همراه آموزش وارد کردن
  19. رکوردزنی طلا و افزایش قیمت بیت‌ کوین نزدیک به بالاترین سطح تاریخ
  20. تأیید ETF‌های بیت کوین اسپات توسط SEC: فرصتی جدید برای سرمایه‌گذاران
  21. قیمت تون کوین (TON) به کاهش احتمالی زیر ۵ دلار نزدیک می‌شود
  22. برداشت ۲ میلیون دلاری نهنگ یو اس دی کوین برای خرید توکن‌های GOAT
  23. مکس کیزر پیش‌بینی کرده است که بیت کوین به ۲۲۰ هزار دلار می‌رسد

چند نوع ارز شیبا داریم؟ آشنایی با کاربرد انواع شیبا

 
۲۹ مهر ۱۴۰۳
  7 دقیقه
انواع شیبا

آیا تا به حال نام کینگ شیبا (King Shiba) یا شیبا دوج (ShibaDoge) را شنیده‌اید؟ آیا فکر می‌کنید این ارزها همان میم کوین محبوب شیبا اینو (Shiba Inu) هستند؟ باید بدانید این دو از انواع شیبا به‌شمار می‌روند که در بازار ارز دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت هستند. پس از موفقیت‌هایی که شیبا اینو از زمان ساختش بدست آورد، ارزهای دیجیتال زیادی با این شکل ایجاد شدند. شمار زیادی از این میم کوین‌ها موفقیت زیادی بدست نیاوردند و عملا در دسته پروژه‌های شکست خورده قرار گرفتند. در این مطلب انواع شیبا در بازار ارزهای دیجیتال معرفی می‌شود و خلاصه‌ای از این دارایی‌های دیجیتال شرح داده خواهد شد.

لیست انواع شیبا در دنیای ارز دیجیتال

شیبا اینو به عنوان یکی از موفق‌ترین میم کوین‌ها، الهام‌بخش بسیاری از پروژه‌های جدید ارز دیجیتال شده است. توکن‌های مشابه مانند شیبا دوج، کینگ شیبا و شیبا پاپ (ShibaPup) به دنبال تکرار موفقیت شیبا اینو هستند، اما اعتبار آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا پشتیبانی یک جامعه قوی و فعال باعث می‌شود تا محبوبیت این توکن‌ها بیشتر شود. علاوه‌بر این، کاربرد واقعی آن‌ها نیز نقش کلیدی در اعتبار این توکن‌ها دارد. با این حال، فراموش نکنید بسیاری از انواع شیبا تنها به عنوان میم کوین شناخته می‌شوند و شاید زیرساخت‌های مالی قوی یا اهداف بلندمدت نداشته باشند. بنابراین، اعتبار آن‌ها به بررسی دقیق نیاز دارد. در ادامه رایج‌ترین انواع شیبا را مطالعه می‌کنید.

کینگ شیبا (King Shiba)

کینگ شیبا
بازار NFTهای کینگ شیبا امکان ساخت NFTها را برای کاربران فراهم ساخته است.

کینگ شیبا با نام اختصاری KINGSHIB پلتفرم بازی است که راه‌اندازی آن به سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد و راه‌کارهای مختلفی برای کسب درآمد به کاربران خود ارائه می‌دهد. میم کوین King Shiba روی زنجیره بایننس توسعه یافته و اهداف خود را در تامین امنیت کاربران برای کسب پاداش و درآمدزایی ترسیم کرده است.

وایت پیپر (WhitePaper) این رمزارز موارد مختلفی اعم از برنامه‌های کینگ شیبا برای توکن‌سوزی، اعطای پاداش و بازتاب‌های روزمره (Reflection) را ارائه کرده است. فرآیند بازتاب‌های روزمره (Reflection) به دریافت پاداش به ازای هر تراکنش اشاره دارد. به عبارتی، اکوسیستم کینگ شیبا پس از انجام تراکنش‌ها به دارندگان توکن خود پاداشی در قالب حفظ توکن اعطا می‌کند. می‌توان ادعا کرد که مهم‌ترین ویژگی کینگ شیبا سیستم پاداش‌دهی آن است. با این کار کینگ شیبا کاربران را به حفظ و نگهداری توکن‌های خود تشویق می‌کند. این فرآیند می‌تواند تاثیر مثبتی روی قیمت ارز دیجیتال داشته باشد، زیرا با افزایش تعداد دارندگان و کاهش عرضه، ممکن است ارزش توکن افزایش یابد.

کینگ شیبا در صرافی‌های مختلفی از قبیل بیتگت (Bitget) و کوین بیس (Coinbase) قابل خرید و فروش است؛ با این حال تنها راه برای بدست آوردن کینگ شیبا خرید آن نیست. یکی از روش‌های دیگر برای به‌دست آوردن کینگ شیبا، استیک کردن آن (Stake) و کسب توکن‌های جدید است. به طور کلی این قبیل توکن‌ها از ساز و کار مشابه بیت‌کوین برای استخراج توکن استفاده نمی‌کنند.

شیبا دوج (ShibaDoge)

شیبا دوج
شیبا دوج یک بستر مناسب برای کسب سود وال‌های شیبا اینو و دوج کوین است.

شیبا دوج با نام اختصاری SHIBDOGE از جمله میم کوین‌های مبتنی بر شیبا است که همراه با موج ساخت ارزهای شیبا در سال ۲۰۲۱ ایجاد شد. این توکن مبتنی بر بلاک چین اتریوم کار می‌کند و با در کنار هم قرار دادن دو میم کوین معروف شیبا و دوج کوین به دنبال افزایش قدرت کاربران اکوسیستم و محافظت از انحصارات تحت کنترل دولت است.

شیبا دوج از جمله انواع شیبا است که نگاه ویژه‌ای به NFTها دارد. اکوسیستم شیبا دوج از پروژه Doge Army NFT حمایت می‌کند. Doge Army NFT مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است که به عنوان بخشی از فرهنگ میم کوین و دوج کوین ایجاد شده‌اند. کاربران با استفاده از این پروژه قادرند NFTهای خود را برای به دست آوردن توکن‌های SHIBDOGE به اشتراک بگذارند.

عملکرد شیبا دوج نیز در نوع خود منحصر‌به‌فرد است. شیبا دوج مکانیسم ضدتورمی خودکار (auto-deflationary asset) را در توکن خود به کار برده و آن را یکی از نقاط قوت خود می‌داند. در این مکانیسم با انجام هر تراکنش عرضه توکن کاهش می‌یابد. هدف این مکانیسم افزایش ارزش توکن‌های شیبا دوج از طریق کاهش تدریجی عرضه آن‌ها است. مکانیسم ضدتورمی خودکار در شیبا دوج عملکردی تقریبا مشابه هاوینگ بیت‌کوین دارد که هر ۴ سال یک بار عرضه بیت کوین نصف می‌شود.

شیبا پاپ (ShibaPup)

شیبا پاپ
شیبا پاپ برای ارائه برنامه‌های خود از بازی‌های متاورسی ایده گرفته است.

ارز شیبا پاپ (ShibaPup) یکی از میم کوین‌های نو‌ظهور است که اطلاعات جامعی از آن در دسترس نیست. این توکن به دلیل شباهت‌های ظاهری با شیبا اینو مورد توجه قرار گرفته است. علاوه‌بر این، برخی ظهور شیبا پاپ را با توییت‌های ایلان ماسک مرتبط می‌دانند. این نقل قول به ایلان ماسک نسبت داده شده است و به نظر می‌رسد بهانه‌ای برای تولد ShibaPup بوده است:

من به دنبال یک توله سگ شیبا هستم!

ظاهرا این میم کوین مانند برخی از میم کوین‌های دیگر محبوبیت خود را تا حدود زیادی مدیون توییت‌های ایلان ماسک است.

شیبا پاپ را می‌توان از جمله پروژه‌های بازی‌های بلاک چینی با هدف کسب درآمد معرفی کرد. در اصل شیبا پاپ یک بازی ویدئویی است که بستری برای پلیرهای (کاربران) خود فراهم کرده تا با کسب امتیازات بیشتر توکن ShibaPup را دریافت کنند.

بیت مارت (BitMart)، کوین تایگر (CoinTiger) و پنکیک سواپ (PancakeSwap) از جمله صرافی‌های هستند که امکان خرید و فروش این ارز دیجیتال را فراهم کرده‌اند.

شیبا آواکس (Shibavax)

شیبا  آواکس
بزرگترین نقطه قوت شیبا آواکس سیستم پاداش‌دهی منحصر‌به‌فرد آن است.

شیبا آواکس که با نام اختصاری (SHIBX) شناخته می‌شود، یکی از میم کوین‌های پیشگام است که از شیبا اینو الهام گرفته شده است. این توکن که در بستر آوالانچ فعالیت می‌کند، خود را به عنوان یک محصول حوزه دیفای (DeFi) به سرمایه‌گذاران معرفی کرده و حتی توانسته قابلیت‌های شبکه آوالانچ را به نمایش بگذارد.

میم کوین شیبا آواکس مانند کینگ شیبا یک توکن‌ انعکاسی یا توکن بازتابی (Reflection Token) است؛ یعنی هر بار که یک تراکنش (خرید یا فروش) با توکن شیبا آواکس انجام می‌شود، ۱۰ درصد از مقدار تراکنش به‌عنوان پاداش به تمامی دارندگان این توکن تعلق می‌گیرد.

در اصل مهم‌ترین کاربرد شیبا آواکس، استفاده از آن برای اعطای پاداش به کاربران است. همین پلن پاداش‌دهی به جذب سرمایه بیشتر کمک می‌کند و به سرمایه‌گذاران انگیزه جمع‌آوری توکن به صورت غیرفعال را فراهم می‌سازد.

بیت شیبا (BitShiba)

بیت شیبا
در بیت شیبا جامعه قدرت زیادی در تعیین برنامه‌ها دارند.

بیت شیبا با نام اختصاری SHIBA، که در سال ۲۰۲۱ ساخته شد، یک توکن دیجیتال همتا‌به‌همتا (P2P) است که به دنبال ارتقای ارزش توکن بیت شیبا و ارزش‌های اجتماعی از طریق ارائه خدمات مختلف است. طبق توضیحات ارائه شده در وایت پیپر بیت شیبا، این میم کوین به دنبال توانمندسازی کاربرانش از طریق صدور مجوز برای کنترل پروژه است. این یعنی کاربران به عنوان اعضای جامعه بیت شیبا قادر هستند در توسعه این پروژه تحت حاکمیت سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) دخیل باشند. با چنین رویکردی تراکنش‌های دارایی‌های مرتبط تسهیل شده و فرآیند تصمیم‌‌گیری به صورت خودکار انجام می‌شود.

بخش جالب ماجرا اینجاست که بیت شیبا اهداف بلند پروازانه‌ای را دنبال می‌کند و به دنبال توسعه بلاک چین خود با حاکمیت رمزارز SHIBA است. همچنین بیت شیبا فکر راه‌اندازی یک پروتکل پیشرو در زنجیره همه‌کاره بایننس را در ذهن می‌پروراند.

آکیتا اینو (AkitaInu)

آکیتا اینو
آکیتا اینو در سال ۲۰۲۱ به منظور ارتقا کارایی خود یک پل به آوالانچ ایجاد کرد

در لیست انواع شیبا، این تنها ارزی است که پسوند شیبا اینو را در نام خود دارد. آکیتا اینو با نام اختصاری (AKITA) یک میم کوین غیرمتمرکز و مبتنی بر جامعه است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این توکن در ماه فوریه ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد و سپس فعالیت خود را به شبکه آوالانچ (Avalanche) متصل کرد تا مقیاس‌پذیری خود را افزایش دهد. هدف اصلی آکیتا اینو ارائه یک پلنفرم سریع، مقرون‌به‌صرفه و سازگار با محیط زیست به منظور انجام تراکنش‌ها است که مبتنی بر حاکمیت غیرمتمرکز و مشارکت جمعی کار می‌کند.

نحوه کار اکوسیستم آکیتا اینو به این صورت است که دارندگان آن می‌توانند با استفاده از توکن HACHI در حاکمیت اکوسیستم شرکت کنند.

بستر اکوسیستم هر شیبا چیست؟

انتخاب یک بستر مناسب عامل مهمی‌در پویایی یک اکوسیستم خواهد بود. در کل هر یک از انواع شیبا در یک بستر خاص فعالیت می‌کنند که به سازماندهی اکوسیستم آن کمک بزرگی خواهد کرد.

نام شیبانام اختصاریفعالیت با استاندارد
کینگ شیباKINGSHIBBEP-20
شیبا دوجSHIBDOGE ERC-20
شیبا پاپShibaPup BEP-20
شیبا آواکسSHIBX ERC-20
بیت شیباSHIBABEP-20
آکیتا اینوAKITAERC-20
انواع شیبا و استانداردهای پشتیبانی‌کننده

جمع‌بندی

شیبا در حال حاضر تبدیل به یک برند برای خیلی از میم کوین‌ها شده و با استفاده از نام آن برای خود اعتبار کسب می‌کنند. در این مطلب انواع شیبا معرفی و به کارکرد آن‌ها اشاره شد. موضوع آشکار این است که چند نوع ارز شیبا داریم که به دنبال ساخت قدرتی مانند شیبا اینو و دوج کوین هستند. به هر حال هیاهوهای حاصل از نام شیبا توانسته برای این رمزارزها اعتبار خوبی داشته باشد و سرمایه‌گذاران خوبی برای این رمزارزها فراهم کند.

سوالات متداول

هزار شیبا چیست و چه تفاوتی با شیبا اینو دارد؟

هزار شیبا ارتباطی با انواع شیبا ندارد و به تعداد این ارز برای خرید در صرافی مربوط می‌شود. در واقع، فرق هزار شیبا با شیبا اینو را می‌توان اینطور گفت، قیمت دانه‌ای برخی ارز‌ها نا‌چیز است و در صرافی‌ها به صورت پک‌های ۱۰۰ تایی عرضه می‌شود.

چگونه می‌توان لیست کامل انواع ارز دیجیتال شیبا را پیدا کرد؟

برای پیدا کردن لیست کامل انواع ارز دیجیتال شیبا، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
– مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر ارز دیجیتال مانند CoinMarketCap
– دنبال کردن حساب‌های رسمی پروژه‌های مرتبط با شیبا در پلتفرم‌های اجتماعی مانند توییتر و تلگرام
– انجمن‌ و فروم‌های آنلاین

منابع: CoinMarketCap | Akita | AsiaCryptoDay | Coinbase

به این post امتیاز دهید
درباره حامد ترابی
دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی هستم. از ابتدای دوره کارشناسی به حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال علاقه پیدا کردم و به نویسندگی و کار ژورنالیستی در ارزهای دیجیتال مشغول شدم. طراحی و توسعه شبکه‌های بلاکچینی برای من جذاب بوده و ایده‌های جدید و خلاقانه بلاکچینی رو دنبال می کنم.
درباره حامد ترابی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید