صرافی یونی‌سواپ کارمزد تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد - مجله رمزینکس

یونی‌سواپ تحت فشار چالش‌های حقوقی SEC، کارمزد تراکنش را افزایش می‌دهد

چند تاس نشان‌دهنده‌ی حروف کارمزد به انگلیسی
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

شرکت یونی‌سواپ لبز، تأمین‌کننده‌ی زیرساخت صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ، از تاریخ ۲۲ فروردین، کارمزد تراکنش (Swap Fee) جدیدی به میزان ۰.۲۵ درصد را بر روی این پلتفرم اعمال کرده است. این تاریخ مصادف با اعلام دریافت اخطار اولیه (Wells Notice) از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) توسط هایدن آدامز، بنیان‌گذار این صرافی است.

طبق به‌روزرسانی اخیر یونی‌سواپ لبز، این کارمزد جدید برای طیف گسترده‌ای از جفت‌های معاملاتی اعمال می‌شود. با این حال، استثناهایی برای جفت‌های استیبل‌کوین و توکن‌های ضمانت‌شده در نظر گرفته شده است. همچنین، این کارمزد در تمامی شبکه‌های سازگار با آن برقرار خواهد بود. کاربران می‌توانند با استفاده از رابط‌های کاربری جایگزین که توسط یونی‌سواپ لبز توسعه نیافته‌اند، از پرداخت این کارمزد اجتناب ورزند.

یونی‌سواپ برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۳، اقدام به اعمال کارمزد تراکنش بر روی پلتفرم خود نمود. در آن زمان، این شرکت با وضع کارمزدی ثابت معادل ۰.۱۵ درصد، اعلام کرد که این تصمیم بخشی از استراتژی آن‌ها برای دستیابی به رشد پایدار است.

در پی اعلام اولیه‌ی کارمزد تراکنش، جامعه‌ی کاربران این صرافی ارز دیجیتال واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند. در حالی که برخی از اعضا این تصمیم را برای تضمین پایداری پروژه تایید می‌کردند، عده‌ای دیگر از هزینه‌ی اضافی ناراضی بودند.

پیش از راه‌اندازی کارمزد رابط کاربری، تنها هزینه‌ی قابل توجه برای کاربران یونی‌سواپ، کارمزد پروتکل بود.

اگرچه دلیل رسمی اعمال کارمزد جدید، تأمین مالی برای فعالیت پایدار این شبکه عنوان شده است، اما گمانه‌زنی‌هایی در خصوص کمک احتمالی این درآمد به پوشش هزینه‌های ناشی از چالش‌های حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) وجود دارد.

شایان ذکر است که کارمزد رابط کاربری از تغییر کارمزد پروتکل یونی‌سواپ مجزا است. پیش‌تر در ماه مارس ۲۰۲۴، یونی‌سواپ پیشنهاد جدیدی را برای توزیع درآمد حاصل از کارمزد تراکنش در میان دارندگان توکن بومی خود، یعنی UNI، ارائه کرد.

بر اساس داده‌ها، قیمت توکن UNI پس از تهدید حقوقی SEC و روند کاهشی کلی بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌ی گذشته، حدود ۳۴ درصد کاهش یافته و به حدود ۷.۴ دلار رسیده است.

منبع: Crypto Briefing

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید