۵ روش‌ کلاهبرداری با همستر (Hamster kombat)

روش‌های کلاهبرداری با همستر را بشناسید

روش‌های کلاهبرداری با همستر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۶ تیر ۱۴۰۳

بازی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) یک بازی تلگرامی به حساب می‌آید که به بازیکنان از طریق سکه‌ پاداش می‌دهد. این سکه‌ها به طور بالقوه ایردراپ خواهند بود و بازیکنانی که سکه‌ها را جمع می‌کنند، می‌توانند واجد شرایط ایردراپ در طول رویداد تولید توکن (Token Generation Event) باشند. با وجود آن که افراد زیادی آن را تنها یک بازی می‌بینند، در این بین کسانی هستند که از طریق کلاهبرداری از کاربران همستر سود می‌برند. در این مقاله با رمزینکس همراه باشید تا شما را با خطرات کلاهبرداری با همستر و روش‌های رایج آن آشنا کنیم.

از چه راه‌هایی کلاهبرداری‌ همستر صورت می‌گیرد؟

تصویر یک همستر روی کاغذ موشکی
همستر کامبت به پایگاه کاربری فعال ۳۱ میلیون نفری دست پیدا کرده است.

همستر کامبت تنها در ۷۲ روز ۱۱۶ میلیون کاربر را در سراسر جهان جذب کرد؛ موفقیتی که سال‌ها طول کشید تا پلتفرم‌هایی مانند واتس اپ، اینستاگرام و تیک تاک به آن دست یابند. با این حال علیرغم محبوبیت فزاینده بازی، هیچ کس نمی‌داند چه کسی پشت این برنامه است و هیچ وایت پیپر یا تیمی مشخصی پشت آن وجود ندارد. با هدف دستیابی به یک میلیارد کاربر، این بازی دارای یک پایگاه کاربر فعال روزانه ۳۱ میلیون نفری بوده که ۶.۵ میلیون بازیکن به طور همزمان در آن آنلاین هستند. فراتر از گیم پلی، این انجمن با ۲۴ میلیون عضو در تلگرام، ۱۳.۵ میلیون مشترک یوتیوب و ۴.۸ میلیون دنبال کننده توییتر رشد کرده که نشان‌دهنده مخاطبانی بسیار فعال است.

با این حال، رشد سریع بازی همستر کامبت به خصوص در ایران بدون نگرانی نبوده است. به تازگی موارد متعددی از کلاهبرداری مرتبط با همستر کمبت گزارش شده که افراد زیادی را نگران است. کلاهبرداران از محبوبیت بازی استفاده کرده‌ و وعد‌ه‌های دروغین فروش کارت‌های بازی یا کدهای مخفی که پاداش سکه‌های روزانه را تضمین می‌کنند، داده‌اند. این شیوه‌های فریبنده منجر به خسارات مالی برای بسیاری از بازیکنان شده و موجی از احتیاط را برانگیخته است. جالب است بدانید بر اساس اعلام پلیس، تاکنون ۱۸ پرونده کلاهبرداری مرتبط با همستر تشکیل شده است. در ادامه، پنج روش کلاهبرداری با همستر کمبات را می‌خوانید.

۱- فروش حساب کاربری همستر

این روزها آگهی‌های بسیاری در سایت‌های خرید و فروش به ثبت رسیده که اقدام به تبلیغ فروش حساب کاربری همستر می‌کنند. بیشتر این حساب‌ها دارای ارقام بسیار بالای سکه و پروفیت هستند و می‌توانند برای افراد زیادی وسوسه‌انگیز باشند. توجه داشته باشید که هنوز قیمت ارز همستر مشخص نشده و حتی صرافی‌های معتبر هم معامله، فروش یا خرید ارز همستر را در پلتفرم‌های خود قرار نداده‌اند. بنابراین، هیچکس نمی‌تواند قیمتی در این رابطه ارائه کند و خریداری این اکانت‌ها می‌تواند کاربران را با ضررهای سنگین مالی مواجه کند.

۲- ارائه لینک دعوت به بازی

فرستادن لینک دعوت به بازی همستر کامبت یکی دیگر از راه‌های رایج کلاهبرداری از طریق آن به‌شمار می‌رود. در واقع، افراد سودجو با ارسال لینک مخرب می‌توانند به اطلاعات شخصی کاربران یا کیف پول آن‌ها دسترسی داشته باشند و به عبارتی دیگر، کاربر را درگیر فیشینگ یا هک کنند. عده‌ای هم خود را به عنوان پشتیبانان بازی معرفی کرده یا وعده‌های دروغین داده و اطلاعاتی را از کاربران دریافت می‌کنند.

۳- کلاهبرداری از طریق آموزش بازی

تصویر دو همستر با عینک و شال گردن
انجام بازی همستر نیازی به آموزش ندارد.

یکی از راه‌های افراد سودجو برای کلاهبرداری از طریق بازی همستر، تبلیغ آموزش آن است. در واقع، این اشخاص مبلغی هنگفت از کاربر دریافت کرده و اقدام به یاد دادن بازی می‌کنند. توجه کنید که همستر کامبت هیچ نیازی به آموزش ندارد و پیش نیازی برای داشتن حساب کاربری در آن وجود ندارد. پس هر کسی به سادگی می‌تواند با حساب کاربری تلگرام خود اقدام به فعالیت درون آن کند. از طرفی دیگر، اطلاعات جانبی درمورد همستر کامبت در اینترنت و صفحات مجازی به اندازه کافی موجود است. افرادی که ادعای آموزش بازی را دارند و می‌خواهند در ازای این آموزش مبلغی دریافت کنند، تنها به منفعت و سودجویی فکر کرده و احتمالا در ادامه‌ی آن قصد کلاهبرداری دارند.

۴- درخواست دسترسی به آدرس کیف پول

نه تنها در مورد همستر کامبت، بلکه در فضای NFT و دیگر بخش‌های حوزه کریپتو، خطر دسترسی به کیف پول افراد وجود دارد. در واقع کلاهبرداران با پیدا کردن آدرس کیف پول دیجیتال و عبارت‌های بازیابی، قصد دارند حساب کاربران را خالی کنند. توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی آدرس کیف پول یا رمز عبور و عبارت بازیابی ولت خود را در اختیار دیگر قرار ندهید. علاوه‌بر این، گزارش‌هایی درمورد در اختیار گذاشتن رمز دوم کارت بانکی هم منتشر شده است. در تمامی شرایط از اطلاعات این چنینی حفاظت کنید.

۵- ادعای خرید و فروش ارز همستر

همانطور که بالاتر ذکر شد، در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال همستر هنوز در هیچ صرافی معتبری لیست نشده و معامله آن به صورت قانونی صورت نمی‌گیرد. کسانی که ادعای خرید و فروش ارز همستر را دارند، به دنبال کلاهبرداری هستند. ارز دیجیتال همستر کامبت به زودی قرار است در تمامی صرافی‌های معتبر لیست شود و قیمت واقعی آن به زودی مشخص شد. توصیه می‌شود تا آن زمان صبر کنید و به هیچ عنوان به‌غیر از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر، دارایی و کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

چگونه در معرض کلاهبرداری‌ها قرار نگیریم؟

تصویر همستر چشم آبی با کت و کراوات مشکی
به‌غیر از مسیر طبیعی خود بازی همستر، از انجام روش‌‎های بیرون بازی برای افزایش سود اجتناب کنید.

در حالی که هیچ راهی وجود ندارد که بگوییم همستر کامبت به دلیل ماهیت کریپتویی و غیرقابل پیش‌بینی بودن آن قانونی است، نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد همستر ممکن است در آینده‌ای نزدیک خود را ثابت کند. یکی از نشانه‌ها مشارکت استراتژیک همستر با صرافی‌هایی مانند BingX به‌شمار می‌رود. این بدان معنا است که در آینده می‌توانیم شاهد ثبت توکن همستر در صرافی‌های مختلف باشیم، اما در حال حاضر تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به ادامه دادن بازی بپردازیم و در مورد توکن‌ها عجله نکنیم. در واقع، کلاهبرداری‌ها معمولا به دلیل عجله کردن کاربران در فروش و داشتن درآمد به صورت سریع اتفاق می‌افتد و افراد سودجو به این موضوع آگاه هستند.

برای اینکه به دام کلاهبرداران نیفتیم، توصیه می‌شود حساب کاربری را به صورت ایمن برای خود نگه داریم و تنها به اخبار رسمی که سازندگان بازی منتشر می‌کنند، استناد کنیم. زمانی که ارز دیجیتال همستر در صرافی‌های معتبر و دارای نام و نشان لیست شد، می‌توانیم با خیال آسوده درمورد دارایی خود تصمیم بگیریم.

جمع‌بندی

در مطلبی که خواندید تلاش کردیم تا درمورد مسئله‌ای که اخیرا برای افراد زیادی نگران‌کننده شده، یعنی کلاهبرداری از طریق بازی همستر کامبت، صحبت کنیم و شما را با انواع خطرات کلاهبرداری آشنا کنیم. با وجود این که ماهیت این پروژه امن بوده و هیچ نشانه‌ای از کلاهبرداری بودن خود آن وجود ندارد، به دلیل محبوبیت فزاینده آن، کلاهبرداری‌ها هم درمورد این پروژه بیشتر شده است. برای خواندن مطالب بیشتر درمورد خرید و فروش ارز دیجیتال همستر کامبت و همچنین باخبر شدن از آخرین قیمت ارز دیجیتال همراه رمزینکس باشید.

سوالات متداول

همستر کامبت چیست؟

اخیرا بازی‌های کریپتو در تلگرام مشهور شده‌اند و همستر کامبت یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است که کاربران در آن با ضربه روی صفحه گوشی، سکه به‌دست می‌آورند.

چگونه از همستر کامبت درآمد کسب کنیم؟

در قسمت «درآمد» بازی همستر کامبت، روی دکمه «پاداش روزانه» بزنید و سکه‌های رایگان خود را مطالبه کنید.

آیا همستر کامبت ایمن است؟

از آنجایی که همستر کامبت در تلگرام راه‌اندازی شده و همچنین هیچ‌گونه اطلاعاتی از کاربر نمی‌‌خواهد، می‌توان همستر کامبت را یک ربات امن به حساب آورد.

آیا بازی همستر کامبت رایگان است؟

بله. بازی تلگرامی همستر کامبت کاملا رایگان است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

ارز دیجیتال همستر کامبت چه زمانی لیست می‌شود؟

توکن‌های همستر کامبت به زودی در صرافی‌های مختلف لیست خواهد شد، اما تا کنون تاریخ لیست شدن ارز همستر به‌طور رسمی از سوی توسعه‌دهندگان این بازی اعلام نشده است.

تپ سوآپ بهتر است یا همستر کامبت؟

این دو بازی کریپتو هر دو بر اساس سیستم Tap to Eran کار می‌کنند و هرکدام مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

کلاهبرداری از طریق همستر کامبت چگونه است؟

افراد کلاهبردار از طریق ارسال کد رفرال یا لینک دعوت و همچنین دسترسی به آدرس کیف پول کاربران، اقدام به سوء استفاده می‌کنند.

منابع: iweb | intellinews

5/5 - (3 امتیاز)
درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
درباره مهسا سپاهی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر