بررسی سرقت ۲۳۵ میلیون دلاری وزیراکس توسط مقامات هند
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

مقامات دولتی هند در حال بررسی صرافی وزیراکس به دلیل سرقت ۲۳۵ میلیون دلاری ارزدیجیتال هستند

 
۱۶ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
جلسه مقامات هندی

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات دولتی هند پس از آنکه هک بزرگی به ارزش ۲۳۵ میلیون دلار ارزدیجیتال در تاریخ ۱۸ جولای (۲۸ تیر) رخ داد، از واحد اطلاعات مالی (FIU)، دفتر اطلاعات (IB) و CERT-In با بنیان‌گذاران وزیراکس دیدار کرده‌اند.

این جلسات در حالی برگزار شده‌اند که صرافی هک‌شده تصمیم گرفته تا ۹ اکتبر (۱۸ مهر)، کمیته‌ای ۱۰ نفره از طلبکاران (CoC) را تشکیل دهد.

این صرافی تاکنون با مقامات همکاری کرده و به‌صورت منظم به آن‌ها به‌روزرسانی ارائه داده، اما هنوز هیچ دارایی فیزیکی ضبط نشده است. وزیراکس جزئیات مربوط به لاگ‌های سرور و لپ‌تاپ‌ها، از جمله ردپای تراکنش‌ها و آدرس‌های بلاکچین حساب‌های مورد استفاده هکرها را به اشتراک گذاشته است.

واکنش وزیراکس به هک ۲۳۵ میلیون دلاری

تیمی متشکل از ۸ تا ۱۰ مقام دولتی با مدیران وزیراکس در بمبئی دیدار کرده‌اند تا موضوع هک را بررسی کنند، در حالی که تلاش‌ها برای بازیابی توکن‌های به سرقت رفته ادامه دارد. این مقامات همچنین با چندین بازیگر صنعت ارزدیجیتال پس از این حادثه تماس گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که FIU و دیگر نهادها فشار بیشتری را برای دریافت داده‌هایی درباره ساختارهای نقدینگی و انتقال به بازیگران این صنعت وارد کرده‌اند. مقامات درباره سرمایه‌گذاران خرد که تحت تأثیر ابهامات قانونی این بخش قرار گرفته‌اند، نگران هستند.

وزیراکس حدود ۴۵ درصد (۲۳۵ میلیون دلار) از دارایی‌های کاربران خود را در این حمله از دست داده و اکنون به دلیل نقص‌های امنیتی خود زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

این صرافی در سنگاپور برای یک مهلت ۴ ماهه جهت محافظت از خود در برابر اقدام قانونی درخواست داده است و این درخواست پذیرفته شده که به این معنی است که طی این مدت هیچ اقدام قانونی سختی علیه این صرافی هک‌شده انجام نخواهد شد.

در طول این مهلت، وزیراکس باید آدرس کیف‌پول‌های خود را از طریق بیانیه رسمی به دادگاه اعلام کند، به سوالات پاسخ دهد و جزئیات مالی خود را منتشر کند.

مقامات هند در حال بررسی سرقت ۲۳۵ میلیون دلاری وزیراکس هستند
مقامات هند در حال بررسی سرقت ۲۳۵ میلیون دلاری وزیراکس هستند

آیا کمیته طلبکاران راه‌حل نهایی است؟

وزیراکس اعلام کرده که تا ۹ اکتبر یک کمیته ۱۰ نفره از طلبکاران تشکیل خواهد شد تا به برنامه بازسازی مشاوره دهد. انتظار می‌رود که این کمیته به عنوان یک نهاد مشورتی عمل کرده و بازخوردهای لازم را ارائه دهد. اعضای این کمیته از طریق فرآیندی شفاف از میان طلبکاران انتخاب خواهند شد.

طبق گزارش‌ها، Zettai (شرکت مادر) در حال مذاکره با ۱۱ صرافی ارزدیجیتال است و تاکنون سه پیشنهاد از پلتفرم‌های بزرگ دریافت کرده که شامل تزریق سرمایه، توزیع توکن، ایردراپ‌ها و اشتراک سود برای حمایت از بازیابی دارایی کاربران است. این صرافی قصد دارد ظرف شش ماه آینده بین ۵۲ تا ۵۵ درصد از دارایی‌های باقیمانده را به مشتریان بازگرداند.

هکرهای پشت این حمله ۲۳۰ میلیون دلار به سرقت رفته را شستشو داده‌اند که بازیابی این دارایی‌ها برای کاربران متضرر را پیچیده‌تر کرده است.

منبع: cryptopolitan

به این post امتیاز دهید
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید