ارز دیجیتال چین جی پی تی چیست؟ + معرفی و کاربردها

ارز دیجیتال چین جی پی تی چیست؟ تلفیق هوش مصنوعی و بلاکچین!

ربات chaingpt که پلتفرم ارز دیجیتال چین جی پی تی است
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳

سرعت بالای رشد بلاکچین و هوش مصنوعی، تولد ارز دیجیتال چین جی پی تی (ChainGPT) را به همراه داشته است. شاید بپرسید ارز چین جی پی تی چیست و چه کاربردی دارد! تلفیق هوش مصنوعی با بلاکچین تحولی عظیم را در کریپتوکارنسی ایجاد کرده که می‌توان این نوع از ارزها را نسل جدید رمزارزها نامید. به همین منظور در این مقاله به بررسی اینکه ارز دیجیتال چین جی پی تی چیست پرداخته‌ایم و به طور کامل این رمزارز نوین را شرح داده‌ایم. 

چین جی پی تی چیست؟

جدیدترین راهکاری که برای ایجاد تحول در بلاکچین و کریپتوکارنسی رایج شده، تلفیق هوش مصنوعی با کریپتو است. پلتفرم چین جی پی تی تازه‌ترین سورپرایز دنیای کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. چین جی پی تی یک هوش مصنوعی پیشرفته است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده ریاضی و برنامه‌نویسی، سعی در بهبود و رشد فضای وب ۳.۰ برای کاربران خرد و کسب‌وکارها دارد. 

ابتدایی‌ترین کاربرد بلاکچین، خرید ارز دیجیتال بود اما حالا پای خود را فراتر گذاشته و با ارائه ChainGPT، امکانات بیشتری را برای کاربران با قابلیت‌های پیشرفته فراهم کرده است. این هوش مصنوعی خارق‌العاده در زمینه‌های زیر فرصت‌هایی را برای کاربران جهت بهینه‌سازی امور فراهم کرده است.

  • تحلیل‌های بلاکچینی
  • ترید با هوش مصنوعی
  • توسعه و بررسی قراردادهای هوشمند
  • ساخت NFT
  • مدیریت سرمایه
  • همسان‌سازی فناوری هوش مصنوعی با محصولات و اکوسیستم‌های مختلف
  • ارائه SDK و API برای برنامه‌نویسان

ارز دیجیتال چین جی پی تی چیست و چه کاربردی دارد؟

نماد پلتفرم چین جی پی تی در کنار نام این پروژه
چین جی پی تی تحولی بزرگ در کریپتوکارنسی است.

با توجه به اینکه برای استفاده از پلتفرم‌های بلاکچینی، حتما باید یک توکن بومی تعریف کرد، برای این تلفیق جذاب کریپتو و هوش مصنوعی، ارز دیجیتال چین جی پی تی در نظر گرفته شده است. این رمزارز نقشی اساسی در اکوسیستم ChainGPT بازی می‌کند و نمی‌توان از کاربردهای آن در این پتلفرم چشم‌پوشی کرد. خرید چین جی پی تی برای باز کردن قابلیت‌های مختلف این پلتفرم هوش مصنوعی الزامی به نظر می‌رسد. ارز دیجیتال ChainGPT یک توکن bep۲۰ (بایننس اسمارت چین) بوده که با استفاده از مدل ضد تورمی خود، عرضه آن به صورت خودکار توسط مکانیسم سوزاندن، کنترل می‌شود.

ارز دیجیتال چین جی پی تی عرضه یک میلیاردی دارد که مهم‌ترین‌ توزیع‌های آن به شکل زیر است: 

  • ۲۰ درصد به استخرهای نقدینگی
  • ۱۲ درصد به تیم توسعه‌دهنده
  • ۱۰ درصد به DAO
  • ۹ درصد به تیم مارکتینگ

موارد کاربرد ارز دیجیتال چین جی پی تی چیست؟

با توجه به اینکه توکن CGPT به عنوان ارز بومی پلتفرم چین جی پی تی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در موارد زیر نیز می‌توان از ارز دیجیتال ChainGPT استفاده کرد:

استیکینگ

از آنجایی که ارز دیجیتال چین جی پی تی در بستر بلاکچین اتریوم با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرایی شده، امکان استیکینگ ارز دیجیتال و حتی مزرعه کشت سود وجود دارد. دارندگان توکن CGPT می‌توانند با قفل کردن رمزارزهای خود به منظور تامین نقدینگی پلتفرم، پاداش‌هایی دریافت کنند. همچنین امکان استفاده از این رمزارز به منظور بهره‌گیری در مزرعه کشت سود نیز وجود دارد. 

مکانیسم سوزاندن توکن

با توجه به اینکه ارز دیجیتال چین جی پی تی به عنوان هزینه تراکنش نیز در این اکوسیستم کاربرد دارد، بخشی از آن برای کنترل عرضه و قیمت CGPT سوزانده می‌شود و باقی آن به عنوان پاداش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

تاریخچه ارز چین جی پی تی

ربات چین جی پی تی در حال لمس نماد خود
توکن CGPT کاربرد زیادی در پلتفرم چین جی پی تی دارد.

در سال ۲۰۲۲ یلان راخمونوف (Ilan Rakhmonov)، متخصص تکنولوژی پیشرفته و بلاکچین، به منظور همسان‌سازی هوش مصنوعی با وب ۳.۰، چین جی پی تی را عرضه کرد. راخمونوف سریعا ایده خود را پس از تحقیقی گسترده توسعه داد و در عرض چند ماه آن را به مرحله ارائه رساند. در اکتبر ۲۰۲۳ کاربرد بالای ChainGPT توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس تشخیص داده شد و نهادهای مانند گوگل، NVIDIA و ProductHunt جوایزی را به این پروژه هوشمندانه دادند.

قابلیت‌های چین جی پی تی چیست؟

از ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلتفرم چین جی پی تی می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد. 

  • ربات چت ChainGPT: ربات چت چین جی پی تی که به «Chatbot» معروف است، یک منبع سریع و قابل اتکا در این هوش مصنوعی است که اطلاعات متنوعی را در رابطه با دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار رایگان هوش مصنوعی حتی به عنوان ربات تلگرام نیز در دسترس است. 
  • پلتفرم خبری آنلاین: این هوش مصنوعی جذاب تمام اخبار و رویدادهای مهم دنیای وب ۳.۰ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم خبری با حذف مطالب اضافی، به‌طور خلاصه نکات مهم رویدادها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آن‌ها را در جریان آخرین اخبار می‌گذارد.
  • توسعه و ساخت قراردادهای هوشمند: چین جی پی تی با ارائه ابزاری پیشرفته، امکان ساخت و بررسی قراردادهای هوشمند را به توسعه‌دهندگان می‌دهد. قراردادهای هوشمند در پلتفرم ChainGPT از الگوریتمی پیچیده برای اجرایی شدن استفاده می‌کنند. 
  • ساخت NFT: این قابلیت در ChainGPT برای دوست‌داران و طرفداران NFT و کلکسیونرهای هنرهای دیجیتال درنظر گرفته شده است. اما با این تفاوت که کاربران می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی نتیجه بهتری در ساخت NFT خود داشته باشند. اما تمایز بزرگ ساخت NFT در چین جی پی تی با سایر پلتفرم‌ها، مدت زمان ساخت و بارگذاری آن است؛ تنها بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه زمان نیاز خواهد بود تا یک NFT به فروش گذاشته شود. 
  • تحلیل بازار: یکی از بهترین ویژگی‌های هوش مصنوعی ChainGPT، تحلیل داده‌های بازار به صورت خودکار و ارائه پیشنهادهای معاملاتی برای کسب بیشترین سود با کمترین ضرر است. 

جمع‌بندی

پیشرفت تکنولوژی با سرعتی دیوانه‌وار مرزهای واقعیت را می‌شکند و تلفیقی از دنیای واقعی و مجازی را ارائه می‌دهد که جذابیت آن موجب تن دادن انسان‌ها به فناوری می‌شود. چین جی پی تی جدیدترین نوآوری بلاکچین بوده که با ارائه یک پلتفرم فوق کاربردی، امکان استفاده بهینه‌تر از امکانات بلاکچین را با استفاده از هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین منظور در این مقاله به بررسی اینکه ارز دیجیتال چین جی پی تی چیست پرداخته و تمام ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. 

سوالات متداول

آیا ارز دیجیتال چین جی پی تی سرمایه‌گذاری خوبی است؟

با توجه به اینکه ارز دیجیتال چین جی پی تحولی بزرگ در دنیای بلاکچین محسوب می‌شود، آینده‌ای درخشان می‌توان برای این کریپتو متصور شد. 

چطور می‌توان ارز دیجیتال چین جی پی تی را خرید؟

برای خرید ارز دیجیتال چین جی پی تی می‌توانید به سایت صرافی ارز دیجیتال رمزینکس مراجعه کنید.

منابع: coinex | bitdeal

5/5 - (1 امتیاز)
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید