فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟ - مجله رمزینکس

فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟

فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال چیست؟
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج بیت کوین یا مزرعه ماینر چیست؟ شاید در رسانه های خبری، این کلمات را زیاد شنیده باشید، اما آیا می دانید مزرعه بیت کوین چیست؟ فارم یا مزرعه مکانی است که کشاورزان یا همان ماینرها، برای برداشت سکه های دیجیتال خود، الگوریتم های خاصی را حل می کنند. ماینرها ستون فقرات شبکه بیت کوین هستند و بدون آنها، این شبکه هیچگونه ارزشی نخواهد داشت. ماینرها با حل مشکلات محاسباتی، سکه های تازه ای استخراج کرده و پاداش دریافت می کنند.

فارم ماینینگ یا مزرعه ماینر

همانطور که حتما تا به حال شنیده اید یکی از بهترین و قانونی ترین راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استخراج آنهاست. ماینرهای ارزهای دیجیتال  هر بار که یک بلاک را کامل می کنند به عنوان پاداش چندین سکه جایزه می گیرند.

فارم استخراج، انبار یا مکانی اختصاصی برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده است که معمولا در آن ها صد یا حتی هزاران دستگاه استخراج و تجهیزات لازم برای استخراج وجود دارد. برای داشتن یک فارم حتما باید مجوزهای لازم گرفته شود و محیطی صنعتی و خارج از شهر در نظر گرفته شود که سر و صدای آن موجب آزار دیگران نشود. مزارع استخراج شامل منابع انرژی زیادی هستند و علاوه بر آن دارای فن های خنک کننده عظیمی برای خنک کردن تجهیزات و بیش از یک نفر برای اداره آن می باشند.

استخراج بیت کوین یک مفهوم ساده است که اگر به خوبی توضیح داده نشود، پیچیده به نظر می رسد. در اصل، استخراج فرآیند تأیید تراکنش است به طوری که به دفتر کل یا همان بلاک چین اضافه شود. تراکنش ها به صورت بلاک اضافه می شوند. تنها چیزی که برای تأیید تراکنش لازم است یک کامپیوتر با دسترسی به اینترنت همراه با یک برنامه نرم افزاری است که به بلاک چین مرتبط است.

استخراج ارزهای دیجیتالی

استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟ اول از همه، لازم به یادآوری است که کلیه اطلاعات مربوط به تراکنش های رمزنگاری باید در بلاک های داده جاسازی شود. هر بلاک از نظر داخلی به چندین بلاک دیگر مرتبط است و یک بلاک زنجیره تشکیل می دهد.

برای کارآیی موثر ارزهای دیجیتالی، این بلوک ها باید در سریع ترین زمان ممکن پردازش شوند. صادرکنندگان اینگونه ارزها قدرت محاسباتی برای انجام تعداد بی شماری از تراکنش ها در سراسر جهان را ندارند. اینجا دقیقا همان نقطه ای است که ماینرها مورد استفاده قرار می گیرند. ماینرهای با انجام محاسبات پیچیده بلاک چین به عنوان پاداش کار محاسباتی خود، ارز دیجیتالی دریافت می کنند.

اینگونه است که اکوسیستم استخراج ارزهای دیجیتالی به طور کلی، ماینرها با فراهم کردن قدرت محاسباتی جهت مدیریت بلاک چین، ارز دیجیتال پاداش می گیرند.

به نوعی، ماینرها در اصل سرمایه گذار ارزهای دیجیتالی می باشند. ماکس یونگ، مبادله گر رمزنگاری و استخراج می گوید: ” به جای خرید بیت کوین و ذخیره آن در آینده، ماینر زمان، فضای کامپیوتر و انرژی را برای حفظ کل عملکرد ارز اختصاص می دهد.”

زمان، انرژی و فضای کامپیوتر مهم است؛ زیرا بلاک چین به میزان تراکنش هایی که ماینر در تایید آنها کمک می کند، ارز دیجیتالی پاداش می دهد.

ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک فارم

برای ایجاد یک فارم ابتدا باید مکانی را با توجه به تعداد ماینرهای خود در نظر بگیرید، بهتر است مکان مورد نظر خارج از محدوده مسکونی خودتان باشد؛ چرا که صدای دستگاه ها زیاد است و ممکن است شما را ناراحت سازد. علاوه بر مکان در ادامه به دیگر ابزارهای مورد نیاز جهت فارم ماینینگ اشاره شده است:

  • کیف پول ارز دیجیتالی که قصد استخراج آن را دارید، کیف پول یک برنامه تلفن همراه، دستگاه سخت افزاری یا یک برنامه تحت وب  است که در آن قادر به ذخیره ارز مورد نظرتان می باشید.
  • دانلود نرم افزار استخراج و کانفیگ آن، باید نرم افزاری را نصب کنید که با ماینرهای شما، پشتیبانی می شوند.
  • عضویت در استخر استخراج، ماینرهای استخراج قدرت محاسباتی خود را برای تکمیل یک بلاک بیت کوین تسریع می بخشند. زمانی که بلاک تکمیل شد، استخر مورد نظر پاداش را در بین ماینرهای موجود به اشتراک می گذارند.
  • کامپیوتر با قابلیت اتصال به اینترنت
  • منبع نیرو، برای اداره یک مزرعه کوچک استخراج، شما باید حداقل ۱۰۰۰ کیلووات برق در هفته داشته باشید.
  • فن خنک کننده، تجهیزات استخراج گرمای زیادی آزاد می کنند. برای خنک نگه داشتن این دستگاه ها باید متناسب با تعداد ماینرهایی که در نظر گرفته اید، دستگاه فن خنک کننده تهیه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در متن گفته شد فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج، محیطی شامل ۱۰۰ یا حتی هزاران ماینر است. از این رو برای راه اندازی یک فارم باید ابتدا مجوزهای مورد نظر برای این کار گرفته شود و سپس با توجه به موجودی خود مکان مناسب و ماینرهای با قدرت بالا و  مصرف برق پایین بخرید.

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، معامله کردن و خرید و فروش ارز دیجیتال است که باید ابتدا یک صرافی معتبر پیدا کرده و در آن ثبت نام و احراز هویت کنید و سپس شروع به معامله کنید.

مواردی زیادی است که باید در انتخاب یک صرافی در نظر بگرید. امنیت بدون شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. تنوع رمز ارزهایی که پوشش می‌دهند، اعتبار و سابقه صرافی، حجم معاملات و صدالبته اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند از دیگر مواردی هستند که باید در انتخاب صرافی در نظر گرفت. خوشبختانه صرافی رمزینکس تمامی این موارد پوشش می دهد، همچنین با داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته، میتواند پاسخگوی تمامی سوالات احتمالی شما باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر