افتضاح ایردراپ توکن همسترکامبت و علل شکست بزرگ آن
۱۴ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. بررسی خروج ۳۰۰ میلیون دلاری از ETF های بیت‌ کوین
  2. رکوردشکنی نهنگ‌های بیت‌ کوین در چرخه صعودی: آیا بازار آماده جهش است؟
  3. تاریخ لیست شدن بلوم + چگونه داشتن چند حساب منجر به بن شدن فوری می‌شود؟
  4. خرید ۱ میلیارد دوج‌ کوین توسط نهنگ‌های دوج‌ کوین: آیا زمان بازگشت روند صعودی است؟
  5. بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سولانا در مقیاس‌پذیری بلاکچین
  6. به‌روزرسانی تاریخ لیستینگ ایردراپ تون استیشن (TON Station): مهلت فارمینگ تمدید شد
  7. تاریخ عرضه و قیمت توکن‌های ایردراپ ایکس امپایر
  8. لیست شدن ایردراپ لاست داگز (Lost Dogs) و جزئیات فصل دوم برای آبان ماه اعلام شد
  9. بیت کوین وارد فاز مثبت می‌شود اما یک نکته وجود دارد
  10. جابه‌جایی‌های بزرگ نهنگ بیت کوین قبل از افشای چهره ناکاموتو
  11. محکومیت ۱۰ ساله موسس طرح پانزی IcomTech
  12. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه تصویر آموزشی
  13. کد ویدیو بلوم امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  14. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۴ مهر
  15. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۴ مهر به همراه پاسخ تصویری
  16. کارتهای امروز برد (Bird) شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  17. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش وارد کردن
  18. کد مخفی تومارکت (Tomarket) امروز شنبه ۱۴ مهر
  19. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۴ مهر
  20. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  21. سقوط سولانا پس از شکست سطح ۱۶۱ دلاری؛ آیا افت بیشتر در راه است؟
  22. یک نهنگ اتریوم ۱۹ هزار اتریوم فروخت: آیا افت شدیدتری در راه است؟
  23. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه آموزش وارد کردن

افتضاح بزرگ ایردراپ توکن همسترکامبت و آنچه باعث شکست این رویداد شد

 
۸ مهر ۱۴۰۳
  3 دقیقه
تعدادی درحال گریه برای همستر

بازی همستر کامبت، به تازگی معاملات توکن همسترکامبت خود را در چندین صرافی بزرگ آغاز کرده بود. با وجود انتظار زیاد برای این رویداد، ایردراپ آن بسیاری از بازیکنان را ناامید کرد.
بسیاری از آنها این ایردراپ را یکی از بدترین ایردراپ‌های تاریخ نامیدند. دقیقاً چه اتفاقی افتاد و چرا این ایردراپ نتوانست انتظارات را برآورده کند؟

توزیع ناعادلانه پاداش‌ها، تغییر ناگهانی قوانین

پیش از ایردراپ، بسیاری از شرکت‌کنندگان به طور غیرمنتظره‌ای رد صلاحیت شدند. توسعه‌دهندگان یک سیستم ضد تقلب جدید را پیاده‌سازی کردند که بسیاری را بدون آمادگی گرفتار کرد. شرکت‌کنندگانی که تحت تأثیر قرار گرفتند ادعا کردند که این اقدام به نفع صاحبان شرکت بود و بخش عمده‌ای از توکن‌ها به جای بازیکنان عادی به آنها منتقل شد، که این امر خشم زیادی را به همراه داشت.

ابتدا تیم برنامه‌ریزی کرده بود که ایردراپ را در تیر ۱۴۰۳ برگزار کند، اما به دلیل آماده نبودن فنی آن را به تعویق انداختند. این تأخیر بسیاری از افراد مشتاق دریافت پاداش‌ها را خشمگین کرد. در اواخر شهریور، تیم اعلام کرد که ایردراپ در نهایت در شهریور انجام می‌شود. اگرچه به موعد جدید پایبند ماندند، اما اعتماد بسیاری از اعضای جامعه را از دست دادند.

آنچه اوضاع را بدتر کرد، اعلام توسعه‌دهندگان بود که شرکت‌کنندگان تنها ۸۸.۷۵٪ از توکن‌های خود را دریافت خواهند کرد و ۱۱.۲۵٪ باقیمانده تا تیر ۱۴۰۴ توزیع نخواهد شد. این تغییر غیرمنتظره قوانین منجر به شروع یک جنبش تحریم در جامعه شد.

افتضاح بزرگ ایردراپ توکن همسترکامبت
افتضاح بزرگ ایردراپ توکن همسترکامبت

نگرانی‌ها درباره قیمت پایین لیست‌شده توکن همسترکامبت

یکی از نگرانی‌های اصلی ایردراپ، ارزش توکن همسترکامبت در زمان راه‌اندازی بود. این توکن با قیمت ۰.۰۱ دلار عرضه شد و بلافاصله قیمت همسترکامبت شروع به کاهش کرد. افت ۳۰ درصدی توکن بسیاری از سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و بلندمدت را که انتظارات بهتری از پروژه داشتند، ناامید کرد.

یک کاربر در ایکس ناامیدی خود را با این جمله به اشتراک گذاشت:

این یوتیوبرها و تأثیرگذارهایی که امید کاذب به جامعه دادند که قیمت توکن بین ۰.۱۰ یا ۰.۵۰ دلار خواهد بود، کجا هستند؟ همستر کامبت به بدترین ایردراپ در تاریخ تبدیل شده است. همین حالا نیز تقریبا ۵۰%-۶۰% کاهش یافته است.

تا لحظه نگارش این متن، توکن همسترکامبت با قیمت ۰.۰۰۱۹ دلار معامله می‌شود، تقریباً ۴۰٪ پایین‌تر از ارزش اولیه‌اش.

پرداخت‌های ناامیدکننده، مشکلات در فروش توکن‌ها

پس از ماه‌ها تعامل با بازی، بسیاری از شرکت‌کنندگان تنها چند دلار توکن همسترکامبت دریافت کردند. بازیکنان شکایت کردند که با وجود زمانی که برای فعالیت‌هایی مثل کلیک بر روی همسترها صرف کردند، پرداخت‌ها به طرز ناامیدکننده‌ای کم بود.

یکی از تأثیرگذاران برجسته کریپتو، به نام Crypto with Khan، اظهار داشت:

همستر کامبت جامعه را فریب داده است. آنها بخش بزرگی از ایردراپ را به یوتیوبرها و تأثیرگذارها برای معرفی و ارجاعات اختصاص داده‌اند. آنها بدون اطلاع‌رسانی به جامعه، فرآیند وستیگ را پیاده‌سازی کرده‌اند. آنها مردم را وادار کردند که شبانه‌روز مانند کارگر کار کنند تا کلیدهای بازی‌هایشان را جمع کنند و در نهایت توکن‌های ۵ یا ۱۰ دلاری دریافت کنند.

تحلیلگر رمزارز Gaumtamgg نیز در پستی در ایکس، تیم همستر کامبت را به بی‌تجربگی متهم کرد. او گفت:

آنها از طریق یوتیوب (نمایش و تبلیغات) درآمد زیادی کسب می‌کنند. تمرکزشان روی کسب سود از محتواست. این پروژه هیچ کاربری واقعی یا نقشه‌راه قابل‌توجهی برای آینده ندارد.

علاوه بر این، کسانی که مقادیر کمی از توکن داشتند، هنگام تلاش برای فروش آنها با چالش‌های اضافی مواجه شدند. به عنوان مثال، برخی صرافی‌ها مانند بایننس، حداقل مبلغ تراکنش ۵ دلاری دارند که باعث می‌شود برای کاربران با موجودی‌های کوچک فروش توکن‌های همسترکامبت غیرممکن شود.

قطعی‌های کیف پول تلگرام

همچنین، راه‌اندازی معاملات همسترکامبت با مشکلات فنی در کیف پول تلگرام همزمان شد که توسط بلاکچین TON اداره می‌شود. TON که بر اساس پروژه رهاشده رمزارزی تلگرام ساخته شده است، مسئول اجرای کیف پول رمزارزی در تلگرام است که کاربران در آن توکن‌های همسترکامبت خود را نگه می‌دارند. به دلیل بار اضافی شبکه، بسیاری از کاربران نتوانستند به توکن‌های خود دسترسی پیدا کنند یا آنها را معامله کنند.

منبع: coinpedia

4.5/5 - (15 امتیاز)
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. Nima
    ۹ مهر ۱۴۰۳ در ۱۲:۰۸

    به نظر من دست تلگرام توی همه این کلاهبرداری هاست ، تلگرام هر چند وقت یک بار یه پروژه معتبر میاره تا پوششی برای جذب و سرپوش نهادن به بقیه ایردراپهای فریبکار باشه . در واقع سود اصلی تلگرام ، مشارکت در کلاهبرداری سایر ایردراپهاست . و وقتی به یه ایردراپ تیک آبی می ده ، از زیر و بم اون آگاهه . واقعا راست گفتند که تلگرام بستر کلاهبرداریه و اصلا باید گفت خود تلگرام کلاهبرداره ، دلیل اینکه اطلاعات کاربرها رو به دولت ها نمی داد هم نه حفظ امنیت کاربران که حفظ امنیت کلاهبرداران بود ، وگرنه اگه تو فکر کاربرها بود ، اجازه فعالیت به کلاهبردار های مثل همستر و کتیزن و راکی رابیت و … نمی داد و ملت رو از این بردگی برای یه عده کلاهبردار سودجو با اطلاع رسانی یا اخطار دادن و اصلا تیک آبی ندادن آگاه می کرد . مردم بخاطر این تیک آبی تلگرام به این کلاهبرداران اعتماد کردند و یه عده یوتوپر و ادمین تلگرامی هم بخاطر چندرغازی که از این کانالها گیرشون بیاد دارن تبلیغ این کلاهبرداران رو می کنند و از خودشون برای جذب مخاطب دروغ و وعده های رویایی در میان . امیدوارم این مطالب آنقدر نشر داده بشن که مردم خود تلگرام رو تحریم کنند تا به فکر حفظ امنیت وقت و مال. و سرمایه های زمانی و روحیشان بیفته … بگذریم از اینکه ملت هم منطقشون رو به کار نمی اندازند و از خودشون بپرسن که چطور ممکنه سیصد میلیون نفر ، هر کدوم از یه پروژه ای که خودش دنبال نیم تن ارز می گرده و از کاربران یا ستاره می خواد یا درخواستی بیشتر از یه کارمزد داره انتظار صدها دلار پول دارن. ممنون

  2. منصور
    ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در ۰۰:۴۳

    سلام وقت بخیر در یک جمله همستر ضربه بزرگی به دنیای ایردراپ زد! بازی سازها و بازیکنها حتی تریدرها از تیم همستر متضرر شدند! بازیکنها ناامید و بی اعتماد شدند بعضیا که تازه وارد شده بودن سرخورده بهمراه بازیکنهای نیمه حرفه ای ناراضی تصمیم به ترک این وادی گرفتن و رفتند خیلی از حرفه ای ها هم مردد میان رفتن و ماندن شاید در نگاه اول عرض بنده بزرگنمایی به نظر برسد ولی این واقعیته و این ریزش بزرگ بیشترین ضرر رو متوجه فعالان این بخش میکنه و حتما این نهال نو پا رو با چالش جدی مواجه میکنه تنها راه برای برون رفت از این مشکل وجود یک بازی بدون پیچیدگیهای اضافی و وقت گیر با تیم قوی ‌و صادق بانقشه راه شفاف و البته سرمایه گذار معتبره که بتونه ضربه ای که همستر یک شبه زد رو تا حدودی جبران کنه که حداقل بخشی از بازیکنهای مردد هنوز نرفته رو نگه داره و به بازی برگردونه ناگفته نماند که همستر تنها نبود و چند ایردراپ دیگه هم گند زدن ولی همستر بالای لیست هست ببخشید طولانی شد عرض آخرم این داستان تلخ میتونه برای ما ایرانیا سکوی پرش باشه بزرگان اساتید بسازید آموزش بدید راهبری کنید ما رو ما بازیکنهای ایرانی رو این فرصت اول برای شما بعد برای ما پیش اومده عدو سبب خیر شده چرا باید برده روسها و دیگران باشیم؟ همین حالا بیشتر از ۳۰ میلیون بازیکن فعال داریم و درحال رشد سریع هستیم لطفا خودتون و مارو از دست همسترها نجات بدید دری تازه باز شده تا بسته نشده از این فرصت طلایی استفاده کنید به امید روزی که دنیا برای ایران بازی کنه

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر