چرا بیش از ۱۰۰ میلیون کیف پول سولانا خالی از دارایی است؟
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. افزایش ۴۰۰ درصدی فعالیت NFT ها در تلگرام
  2. سرقت ۵۰ میلیون دلار از یک پلتفرم DeFi و تلاش برای بازیابی آن به کمک FBI
  3. افزایش قیمت دوج کوین با صحبت‌های اخیر ایلان ماسک
  4. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز جمعه ۲۷ مهر
  5. رمز جیمز (GEMZ) امروز جمعه ۲۷ مهر
  6. قیمت امروز میم فای ‌جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  7. قیمت امروز میجر (Major) جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  8. کد ویدیوی CATS جمعه ۲۷ مهر
  9. تصویر امروز جیمز جمعه ۲۷ مهر به همراه پاسخ تصویری
  10. کد کمبو میم فای امروز جمعه ۲۷ مهر + آموزش وارد کردن
  11. پاسخ پازل امروز ربات میجر جمعه ۲۷ مهر + آموزش تصویری
  12. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۲۷ مهر + آموزش ویدئویی
  13. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  14. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  15. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  16. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  17. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

خالی بودن نزدیک به ۱۰۰ میلیون کیف پول فعال سولانا به چه معناست؟

 
۱۸ مهر ۱۴۰۳
  3 دقیقه
خالی بودن ۱۰۰ میلیون کیف پول سولانا

براساس بررسی‌های انجام شده، تعداد آدرس‌های فعال سولانا به بالاترین میزان تاریخی خود یعنی نزدیک ۱۰۰ میلیون رسیده است. اما طبق تحقیقات، اکثر این آدرس‌ها و کیف پول‌ها یا مقدار کمی سولانا دارند یا به طور کامل خالی هستند.

به گزارش cointelegraph، تعداد آدرس‌های فعال ماهانه سولانا شاهد یک جهش بزرگ از ابتدای سال ۲۰۲۴ با تعداد ۵۰۹ هزار آدرس بوده است. با این وجود در اکثر این آدرس‌ها، هیچ توکن سولانایی وجود ندارد. منتقدان اعتقاد دارند، بخش بزرگی از این رکورد، مربوط به ربات‌هایی می‌شوند که به طور مصنوعی آمار را افزایش می‌دهند. انتقادهایی که معمولا همراه با داستان‌های موفقیت سولانا مطرح می‌شوند.

کیف پول‌های فعال ماهانه سولانا
آدرس‌های فعال ماهانه

این اطلاعات طبق داده‌های پلتفرم Hello Moon منتشر شده است که خالی بودن کیف پول‌های بیش از ۸۶ میلیون کاربر در ماه گذشته اشاره می‌کند. برپایه این آمار، تعداد کاربران در ماه گذشته افزایش یافته اما حدود ۱۵.۵ میلیون آن‌ها کمتر از ۱ توکن سولانا و نزدیک به ۱.۵ میلیون کاربر نیز کمتر از ۱۰ توکن ذخیره داشته‌اند. رئیس توسعه کسب‌وکار APAC، جاستین دآنثان (Justin d’Anethan) به cointelegraph در همین رابطه گفت:

میزان سولانا در کیف پول‌های فعال روزانه سولانا
مقدار سولانا در آدرس‌های فعال روزانه

بیشتر آدرس‌های سولانا دارای ارزش مادام‌العمر کمتر از ۱۰ دلار هستند که این موضوع، به چیزی اشاره می‌کند که به‌طور کامل قانونی یا ارگانیک نیست، حتی اگر این اکوسیستم بسیار فعال و توکن آن نیز عملکرد خوبی داشته باشد.

دن هیوز (Dan Hughes)، مدیرعامل پلتفرم دیفای Radix DLT نیز با اشاره به این موضوع، اظهار کرد که تعاملات با صرافی‌های متمرکز (CEX) یا اپلیکیشن‌های دیفای می‌تواند یکی از دلایل ممکن برای تعداد زیاد کیف پول‌های فعال با موجودی صفر باشد. او در ادامه، ضمن اشاره به ایجاد یک آدرس پراکسی توسط صرافی‌های متمرکز، زمانی که چیزی به آن‌ها ارسال می‌کنید، اعلام کرد که برخی از خدمات دیفای نیز ممکن است از آدرس‌های واسط استفاده کنند.

از سوی دیگر، افزایش کیف پول‌های فعال و خالی سولانا همزمان با بهبود نرخ انتشار توکن‌های جدید در شبکه و رسیدن به رکورد ایجاد ۱۷ هزار توکن در روز از ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) بوده است. اما بحث داغی که همواره درباره مشروعیت معیارهای سولانا است، مجددا مطرح شده است. منتقدان می‌گویند در سولانا به راحتی، با هزینه کم و به شیوه‌ی انجام تعاملات کوچک و انتقال وجوه ناچیز، می‌توان وانمود کرد که کاربران فعالی وجود دارند.

در مقابل اما آستین فدرا (Austin Federa)، رئیس استراتژی در بنیاد سولانا اعلام کرد که شاید تراکنش‌های ربات‌ها از نظر اقتصادی از تراکنش‌های انسان‌ها ارزش کمتری داشته باشند اما به هر حال تراکنش محسوب می‌شوند. در همین رابطه مدیران سولانا ضمن تعریف از خدمات سولانا در مقابل بلاکچین‌های دیگر، اعلام کردند که بلاکچین سولانا با تراکنش‌های سریع و میانگین کارمزد با ۰.۰۲ دلار، خیلی بهتر از اتریوم با کارمزد متوسط ۳ دلاری است.

به منظور مقایسه بد نیست اشاره‌ای به رتبه سوم و ارزش کل قفل شده ۵.۴۱ میلیارد دلاری سولانا در زمینه دیفای (DeFi)، در مقابل رتبه اول اتریوم، با ارزش ۴۴ میلیارد دلار و رتبه دوم ترون با ۷ میلیارد دلار نیز در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) اشاره کنیم.

با این حال، منتقدان باور دارند که کارآمدی سولانا مانند شمشیر دو لبه است و با سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش شبکه، فضای بلاکچین را جذاب و حاشیه سود خوبی برای ربات‌ها اجاد می‌کند که موجب نشان دادن فعالیت شبکه، بیش از تعاملات واقعی انسانی می‌شود. اما در این مورد نیز سولانا اظهار می‌کند که برای بقای شبکه و مدیریت اهداف بلند مدت تورم، ربات‌ها نیز کارمزد پرداخت می‌کنند.

بنابر این توصیفات، تورم شبکه با سوزاندن ۵۰ درصد از کارمزدها کنترل و درآمد سولانا با افزایش کیف پول‌های فعال، بهبود یافته است.

منبع: cointelegraph

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید