ورودی ۳۰ میلیونی برای اتریوم سیگنال صعود است؟ - مجله رمزینکس

ورودی ۳۰ میلیونی برای اتریوم سیگنال صعود است؟

علامت اتریوم به رنگ مشکی و دو دکمه‌ی آبی و قرمز کنار آن.
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش ۱۸ اردیبهشت کوین‌شیرز (Coinshares) نشان می‌دهد که برای چهارمین هفته‌ی متوالی، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال شاهد خروج سرمایه بیشتری نسبت به ورود آن بوده‌اند.

کل خروج سرمایه به ۲۵۱ میلیون دلار رسیده است که سهم بیت‌کوین (BTC) از این رقم، ۲۸۴ میلیون دلار است. با این حال، اتریوم (ETH) برخلاف روند کلی بازار، موفق به جذب ۳۰ میلیون دلار سرمایه ورودی شده است.

خروج اتریوم از رکود

این نخستین باری است که در طی هفت هفته، شاهد ورود سرمایه به اتریوم هستیم. برخی از تحلیلگران، افزایش اخیر را به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین و اتریوم در هنگ‌کنگ نسبت می‌دهند. همانطور که کوین‌شیرز اشاره می‌کند، این صندوق‌ها در اولین هفته‌ی معاملات خود، پذیرای ۳۰۷ میلیون دلار سرمایه‌ی ورودی بوده‌اند.

انتظار برای تصمیم ایالات متحده در مورد تأیید یا رد درخواست‌های ETF اتریوم، عامل دیگری است که می‌تواند بر جریان ورود سرمایه به این ارز دیجیتال تأثیر بگذارد. در حالی که برخی کارشناسان در مورد تأیید این درخواست‌ها تردید دارند، برخی دیگر با خوش‌بینی به موافقت با راه‌اندازی این صندوق‌ها نگاه می‌کنند.

در هفته‌های گذشته، لایت‌کوین (LTC) و چین‌لینک (LINK) پیشتازان جذب سرمایه بودند، اما در هفته‌ی اخیر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار نگرفتند. تأیید راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم می‌تواند این ارز دیجیتال را از روند نزولی فعلی خارج کند، در حالی که رد این درخواست‌ها ممکن است موجب اصلاح مجدد قیمت اتریوم شود.

در زمان نگارش این گزارش، ETH با قیمت ۳,۰۶۷ دلار معامله می‌شود.

چشم‌اندازی نامشخص برای اتریوم

برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از امکان کاهش بیشتر قیمت ETH و رسیدن آن به محدوده‌ی قیمتی ۲,۸۰۰ دلار مشابه چند هفته‌ی گذشته است. با این حال، برخی از معامله‌گران انتظار بازگشت قیمت به بالای ۴,۰۰۰ دلار را دارند.

برای ارزیابی این پیش‌بینی‌ها، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) مورد بررسی قرار گرفت. این معیار، وضعیت سودآوری دارندگان ETH را سنجیده و به تعیین این موضوع کمک می‌کند که آیا یک ارز دیجیتال با قیمتی پایین‌تر از ارزش ذاتی، با ارزش واقعی یا با قیمتی بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود.

در حال حاضر، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته ۳۰ روزه‌ی اتریوم، منفی ۳.۴۴۷ درصد است. این رقم نشان می‌دهد که دارندگان اتریوم در صورت فروش با قیمت فعلی، به طور متوسط متحمل ۳ درصد ضرر خواهند شد. با این وجود، به طور تاریخی، زمانی که این معیار بین منفی ۷ درصد تا منفی ۱۸ درصد قرار گرفته است، فرصت‌های خرید مناسبی برای سرمایه‌گذاران رقم خورده است.

بنابراین، سرمایه‌گذارانی که منتظر نقاط ورود مناسب برای ETH هستند، ممکن است نیاز به صبوری داشته باشند. صرف نظر از منطقه‌ی ورود، اتریوم برای شروع سودآوری موقعیت‌های معاملاتی، به فشار خرید قابل توجهی نیاز دارد. در حالی که زمان وقوع این افزایش تقاضا مشخص نیست، فعالان بازار امیدوارند که دوره‌ی درخشش ETH چندان دور نباشد.

منبع: AMBCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید