صرافی منحل‌شده‌ی Mt. Gox فرآیند بازپرداخت بیت‌کوین و بیت‌کوین کش را آغاز کرد - رمزینکس
۱۴ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. کارتهای امروز برد (Bird) شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  2. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش وارد کردن
  3. کد مخفی تومارکت (Tomarket) امروز شنبه ۱۴ مهر
  4. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۴ مهر
  5. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  6. سقوط سولانا پس از شکست سطح ۱۶۱ دلاری؛ آیا افت بیشتر در راه است؟
  7. یک نهنگ اتریوم ۱۹ هزار اتریوم فروخت: آیا افت شدیدتری در راه است؟
  8. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه آموزش وارد کردن

صرافی منحل‌شده‌ی Mt. Gox فرآیند بازپرداخت بیت‌کوین و بیت‌کوین کش را آغاز کرد

 
۱۵ تیر ۱۴۰۳
  2 دقیقه

نام صرافی Mt. Gox با یکی از فجیع‌ترین حوادث دنیای ارزهای دیجیتال گره خورده است. این صرافی که اکنون منحل شده، در اقدامی قابل توجه، فرآیند بازپرداخت دارایی طلبکاران خود به شکل بیت کوین (BTC) و بیت‌کوین کش (BCH) را آغاز کرده است. این رویداد که در تاریخ امروز ۱۵ تیرماه اعلام شد، نقطه‌ی عطفی در فرآیند طولانی احیای Mt. Gox به شمار می‌رود. با این حال، قیمت بیت کوین و بیت‌کوین کش در میانه‌ی این اتفاق، نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است.

ذخایر باقیمانده‌ی قابل توجه بیت‌کوین در Mt. Gox

طرح بازپرداخت مذکور، نشأت گرفته از پرونده‌ی ورشکستگی پیچیده‌ی Mt. Gox است. این صرافی پس از حمله‌ی امنیت سایبری گسترده‌ای در سال ۲۰۱۴ که منجر به سرقت ۸۵۰,۰۰۰ بیت‌کوین شد، ورشکسته اعلام گردید.

در بیانیه‌ی رسمی منتشر شده توسط Mt. Gox آمده است:

در تاریخ ۱۵ تیرماه، متصدی بازپروری بر اساس طرح بازپروری، وجوهی را به صورت بیت کوین و بیت‌کوین کش از طریق برخی از صرافی‌های تعیین‌شده‌ی ارز دیجیتال به تعدادی از طلبکاران بازپرداخت نمود.

لازم به ذکر است، طلبکاران پیش از دریافت وجوه‌ی بیشتر، ملزم به رعایت برخی شرایط از جمله تایید صحت حساب‌های کاربری ثبت‌شده و نهایی کردن توافق‌نامه‌ها با صرافی‌های ارز دیجیتال مرتبط، می‌باشند.

علاوه بر این، متصدی بازپروری بر ضرورت اطمینان از امنیت و اعتبار تراکنش‌ها پیش از ادامه‌ی فرآیند بازپرداخت تاکید کرده است. همچنین، از طلبکاران واجد شرایط که هنوز نوبتشان نشده است، درخواست صبر و شکیبایی شده است.

طبق گزارشی مرتبط که امروز توسط شرکت تحلیل بلاک‌چین Arkham منتشر شد، Mt. Gox اقدام به انتقال ۴۷,۲۲۸ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲.۷۱ میلیارد دلار از کیف پول سرد به یک کیف پول جدید کرده است. با وجود این جابه‌جایی قابل توجه، همچنان بیش از ۱۴۷,۶۸۷ بیت‌کوین به ارزش ۷.۶۹ میلیارد دلار در ذخایر Mt. Gox باقی مانده است.

پس از انتشار خبر بازپرداخت، ارزش بازار بیت‌کوین با کاهش قابل توجهی مواجه شد و به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته، یعنی ۵۴,۵۰۰ دلار سقوط کرد. همچنین، قیمت بیت‌کوین کش با کاهشی بیش از ۱۸ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته، به زیر ۲۹۰ دلار سقوط کرد.

منبع: BeInCrypto

به این post امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در این حوزه.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر