ارز دیجیتال پاری سن ژرمن چیست؟ معرفی و بررسی PSG توکن - رمزینکس
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد ویدیوی CATS جمعه ۲۷ مهر
  2. تصویر امروز جیمز جمعه ۲۷ مهر به همراه پاسخ تصویری
  3. کد کمبو میم فای امروز جمعه ۲۷ مهر + آموزش وارد کردن
  4. پاسخ پازل امروز ربات میجر جمعه ۲۷ مهر + آموزش تصویری
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۲۷ مهر + آموزش ویدئویی
  6. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  7. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  8. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  9. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  10. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن چیست؟ معرفی و بررسی PSG توکن

 
۱۹ تیر ۱۴۰۳   ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
  4 دقیقه

توکن‌های طرفداری با توجه به مزایا و قابلیت‌هایی که دارند، میان فعالان حوزه کریپتو بسیار محبوب هستند. ارز دیجیتال پاری سن ژرمن (PSG Fan Token) به عنوان یکی از توکن‌های طرفداری امکان حضور آن دسته از طرفداران تیم پاری سن ژرمن که از دارندگان این توکن هواداری هستند را در رویدادهای مهم باشگاه فراهم کرده است. به همین منظور در ادامه این مقاله از رمزینکس به بررسی اینکه ارز دیجیتال پاری سن ژرمن چیست پرداخته و از ابعاد مختلف این ارز دیجیتال را بررسی کرده‌ایم.

ارز پاری سن ژرمن چیست؟

نماد باشگاه پاریس با توکن‌های آن در اطراف
باشگاه پاری سن ژرمن در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

همانطور که از دنیای غیرقابل کنترل کریپتوکارنسی انتظار می‌رفت، دیگر این فضا تنها به خرید ارز دیجیتال محدود نمی‌شود و حالا می‌توان گفت تمام ابعاد زندگی انسان، با رمزارزها گره خورده است. یکی از نوآوری‌های جذاب حوزه ارزهای دیجیتال، فن توکن (Fan Token) یا توکن‌های طرفداری هستند که امکان حمایت هواداران تیم‌های ورزشی را از باشگاه مورد علاقه‌شان فراهم کرده است.

تیم پاری سن ژرمن با همکاری با تیم چیلیز که متخصص ارائه توکن‌های طرفداری است، همکاری کرده و امکان شرکت در رویدادهای مهم باشگاه را با خرید ارز پاری سن ژرمن برای طرفداران خود فراهم ساخته است. هواداران تیم PSG می‌توانند با خرید این رمزارز از صرافی ارز دیجیتال، به راحتی در بسیاری از رویدادها و تصمیم‌گیری‌ها مهم باشگاه شرکت کنند و فراتر از یک طرفدار برای باشگاه خود باشند؛ به‌طوری که در آینده تیم خود می‌توانند تاثیرگذار باشند. درواقع توکن PSG یک پل ارتباطی بین هواداران و باشگاه پاری سن ژرمن بوده که تعامل طرفداران این تیم را با باشگاه بیشتر کرده است.

تاریخچه ارز پاری سن ژرمن

لوگو تیم psg در کنار چیلیز که پلتفرم ارائه توکن‌های طرفداری است.
پاری سن ژرمن اولین تیمی است که با چیلیز همکاری کرد.

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن در سال ۲۰۲۰ در پلتفرم Socios که فضای اختصاصی ارائه توکن‌های هواداری است، عرضه شد. کاربران می‌توانند از طریق پلتفرم Socios به خرید و فروش این توکن هواداری جذاب بپردازند. جالب است بدانید که باشگاه ورزشی پاری سن ژرمن اولین تیم ورزشی دنیا بود که با پلتفرم Socios همکاری کرد.

پلتفرم Socios از بلاکچین چیلیز و ارز دیجیتال چیلیز که یک توکن ERC-۲۰ بوده و مبتنی بر بلاکچین اتریوم است، برای ارائه توکن‌های هواداری استفاده می‌کند. در واقع یک راه دیگر رسیدن به ارز دیجیتال پاری سن ژرمن، خرید چیلیز و استفاده از آن در پلتفرم Socios برای خرید ارز پاری سن ژرمن است.

ارز دیجیتال پاری سن ژرمن چطور کار می‌کند؟

برخلاف NFTها، توکن‌های طرفداری قابل معامله بوده و کاربران می‌توانند بارها و بارها به خرید و فروش این توکن‌های جذاب بپردازند. ارز دیجیتال پاری سن ژرمن یک توکن کاربردی (Utility Token) مبتنی بر شبکه چیلیز بوده که با بهره‌مندی از الگوریتم اجماع اثبات اختیار (Proof-of-Authority) به عنوان یک Sidechain روی شبکه اتریوم واقع شده است.

پلتفرم Socios مقدار معینی از ارز PSG را ارائه کرده است که طرفداران می‌‎توانند از راه‌های مختلف به خرید و فروش آن بپردازند. در حال حاضر بیش از ۱۱.۸۵ میلیون توکن پاری سن ژرمن در گردش است. آن دسته از طرفداران تیم پاری سن ژرمن که از دارندگان توکن PSG هستند، می‌توانند در رویدادهای زیر شرکت کنند و در آینده باشگاه خود تاثیرگذار باشند.

  • طراحی کیت لباس باشگاه
  • طراحی اتوبوس رسمی باشگاه
  • شعارهای باشگاه
  • شعار روی بازوبند کاپیتان
  • برترین گل سال
  • بهترین بازیکن سال
  • بهترین بازیکن جوان سال
  • رای دادن به بازیکن مورد علاقه برای حضور در ترکیب فصل بعد
  • امکان شرکت در تصمیم‌های مهم مدیریتی
  • امکان رای دادن به مربی مورد علاقه برای فصل آینده

عوامل تاثیرگذار در قیمت ارز دیجیتال پاری سن ژرمن

لوگو تیم پاری سن ژرمن در بالای شهر پاریس
پیوستن مسی باعث رشد قیمت توکن PSG شد.

توکن‌های هواداری مانند تمام ارزهای دیجیتال، تحت تاثیر عوامل مختلفی ممکن است رشد یا سقوط قیمتی را تجربه کنند. این موضوع در رابطه با تیم‌های فوتبالی و باشگاه‌های ورزشی، با رویدادهایی که این تیم‌ها در آن شرکت می‌کنند و اتفاقاتی که پیرامون باشگاه رخ می‌دهد، صادق است.

برای مثال به هنگام پیروزی تیم PSG در یک مسابقه مهم فوتبالی مانند لیگ قهرمانان اروپا در مرحله نیمه نهایی یا فینال، ارز دیجیتال پاری سن ژرمن صعود قیمتی قابل توجهی خواهد داشت. از طرفی دیگر، اتفاقاتی که داخل باشگاه رخ می‌دهد مانند خرید بازیکنی مشهور یا پیوستن تیم به جمع تیم‌های بالای جدول، موجب رشد قیمتی توکن PSG می‌شود. برای مثال، سال ۲۰۲۱ که لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا در قراردادی رایگان به پاری سن ژرمن پیوست، قیمت ارز دیجیتال پاری سن ژرمن به بیش از ۵۵ دلار رسید!

با تمام گفته‌های فوق، لازم به ذکر است که قیمت ارز دیجیتال پاری سن ژرمن هیچ ارتباطی با حرکت‌های قیمتی بیت کوین و اتریوم ندارد ولی ارزش آن با میزان علاقه طرفداران به مشارکت در رویدادهای مختلف رابطه مستقیم دارد. جالب است بدانید که دارندگان توکن پاری سن ژرمن می‌توانند به خرید NFTهای باشگاه خود از جمله بلیت‌های VIP بازی‌ها و نشان‌های دیجیتال بپردازند.

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به بررسی و معرفی ارز دیجیتال پاری سن ژرمن پرداختیم. در دنیای امروزی کریپتوکارنسی، فن توکن‌ها نقشی اساسی در زندگی طرفداران تیم‌های فوتبالی بازی می‌کنند و امکان تعامل هرچه بهتر و بیشتر این افراد را در تصمیم‌گیری‌های مهم باشگاه و به‌طور کلی آینده تیم، فراهم کرده‌اند. ارز دیجیتال پاری سن ژرمن نیز که به عنوان اولین توکن طرفداری راه را برای سایر تیم‌ها باز کرد، امکانات زیادی را برای طرفداران خود از جمله انتخاب لباس فصل آینده تیم فراهم کرده است. به‌نظر می‌رسد توکن‌های طرفداری در آینده پا را فراتر از کاربردهای امروزی خود بگذارند و به یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های باشگاه‌های ورزشی تبدیل شوند.

سوالات متداول

آیا امکان خرید ارز دیجیتال پاری سن ژرمن در ایران وجود دارد؟

کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه قیمت ارز دیجیتال صرافی رمزینکس، به خرید توکن PSG بپردازند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال پاری سن ژرمن کدام است؟

کیف پول تراست ولت را می‌توان بهترین گزینه برای نگهداری ارز پاری سن ژرمن دانست.

منابع: coinmarketcap | coincodex

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید