ارز دیجیتال پندل چیست؟ نکات مهم درباره پندل (PENDLE)

ارز دیجیتال پندل (PENDLE) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

لوگوی رمزارز پندل
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۷ تیر ۱۴۰۳

صنعت بلاکچین بستر فوق‌العاده‌ای برای نوآوری‌ها است. ارز دیجیتال پندل (PENDLE) که یکی از پروژه‌های خلاقانه بلاکچینی محسوب می‌شود، چشم انداز روشنی در مقایسه با رقبای خود دارد. ممکن است تاریخچه ارز پندل برخلاف رقبایش چندان قدرتمند نباشد، اما معماری ساخت آن نشان می‌دهد که پندل را نباید دستکم گرفت. در این مطلب به شرح ماهیت پندل پرداخته شده و جواب کاملی برای «ارز پندل چیست؟» ارائه می‌شود.

ارز دیجیتال پندل چیست و با چه پروتکلی کار می‌کند؟

ارز دیجیتال پندل رمزارز بومی پروتکل پندل است که در بستر اتریوم فعالیت می‌کند. رمزارز پندل که تحت استاندارد ERC-20 فعالیت می‌کند، کاربرد بزرگی برای پایداری شبکه دارد. این دارایی دیجیتال نوآورانه در پرداخت کارمزدهای شبکه و مشارکت در حاکمیت کاربرد اساسی دارد. همچنین در بسیاری از تبادلات معمول مبتنی بر پروتکل پندل، پرداخت‌های درون‌شبکه‌ای و تامین نقدینگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروتکل پندل چیست و با چه هدفی طراحی شده است؟

ارز دیجیتال پندل و دست‌هایی که آن را در بر گرفته‌اند.
ارز پندل از یک سیستم بازارساز خودکار استفاده می‌کند.

پندل یک پروتکل غیرمتمرکز مالی (DeFi) است که امکان توکن‌سازی و معاملات بازدهی آتی را به شکلی دیگر فراهم می‌کند. هدف این پروژه، ایجاد بازار کارآمدتری برای تولید محصول است. ساخت بازاری کارآمدتر توسط پروتکل پندل با روشی نوآورانه اتفاق می‌افتد. سیستم بازارساز خودکار (AMM) یا همان Automated Market Maker به طور خاص برای بازدهی معاملاتی طراحی شده است. این مدل با ارائه یک منحنی از تغییرات بازده انباشته در طول زمان عمل می‌کند.

به طور خلاصه، پروتکل پندل اهداف زیر را دنبال می‌کند:

  • پروتکلی برای تبادلات بازده آتی در دارایی‌های دیجیتال است.
  • هدف این پروژه ایجاد بازاری قابل معامله برای معاملات بازده آتی، جدا از دارایی پایه است.
  • پندل با توکن کردن (توکنیزه کردن) تبادلات بازده آتی رمزارزها کار می‌کند.

نگاهی به تاریخچه ارز پندل

ارز دیجیتال پندل در سال ۲۰۲۱ توسط تیمی از توسعه‎‌دهندگان و کارشناسان حوزه دیفای تاسیس شد. از TN Lee به عنوان هم بنیانگذار پندل یاد می‌شود. او تا الان در کارهای تحقیقاتی نقش موثری ایفا کرده و در حال حاضر هم در موسسه تحقیقاتی دانا (Dana Lab) مشغول فعالیت است.

پروژه پندل از زمان شروع فعالیتش، هیچ نقشه راه (Roadmap) مشخصی برای عموم ترسیم نکرده اما تا الان بخش‌هایی از اهداف خود را پیاده‌سازی کرده است. این رمزارز نوپا، طی یک سال گذشته، قیمت تاریخی ۷ دلار را هم لمس کرده که بالاترین رقم ثبت‌شده آن تا الان محسوب می‌شود. هم‌اکنون در زمان نوشتن این متن، ارزش هر پندل معادل ۵.۹۴ دلار است. حجم معاملات پندل حدود ۵۵ میلیون دلار و ارزش بازار آن ۹۱۳ میلیون دلار است.

آیا پندل هدف مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

رمزارز پندل با توجه به اینکه پروژه‌ای با پتانسیل‌های بالا است، هدف مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. باید به این موضوع توجه داشت که بسیاری از پروژه‌های نوپا، پیش از مطرح شدن پتانسیل خوبی برای رشد دارند. طبق داده‌های CoinMarketCap ارز دیجیتال پندل طی یکسال اخیر رشد خارق‌العاده ۷۷۳ درصد را ثبت کرده است.

نحوه دریافت پاداش در پندل چگونه است؟

از آن جایی که پندل در شبکه اتریوم فعالیت می‌کند، نحوه کارکرد آن هم منطبق بر اثبات سهام است. هولدرهای پندل با استیک کردن دارایی خود در شبکه، توکن‌های حاکمیتی (vePENDLE) را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند و با این کار عملا در حاکمیت پندل مشارکت می‌کنند. به عبارتی پلتفرم پندل از ۲ توکن متفاوت استفاده می‌کند:

  1. وی پندل (vePENDLE): به دارندگان خود حق رای می‌بخشد تا در مورد آینده پروتکل پندل مشارکت کنند.
  2. پندل (PENDLE): دارندگان آن می‌توانند توکن‌های خود را برای به دست آوردن vePENDLE (با یک شیوه رای‌گیری) به اشتراک بگذارند.

خرید و فروش ارز پندل

ارز دیجیتال پندل و ماه
پندل به دنبال آینده روشنی است.

می‌توان گفت که پندل در اکثر صرافی‌های معتبر و شناخته‌شده خارجی قابل معامله است. بای بیت، بایننس، کوکوین و کوین بیس صرافی‌هایی هستند که امکان معامله ارز دیجیتال پندل را فراهم کرده‌اند. در بین صرافی‌های ایرانی، رمزینکس قابلیت انجام معاملات پندل را فراهم کرده است.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال پندل و جزییاتی درباره معاملات آن پرداخته شد. با وجود این که ارز پندل راه طولانی برای مطرح شدن و رقابت با بزرگترین‌های این بازار دارد، اما با توجه به ارائه یک پلتفرم نوآورانه و خاص پتانسیل مناسبی برای سوددهی در آینده خواهد داشت.

سوالات متداول

پندل چه کاری انجام می‌دهد؟

پندل (Pendle) پروتکلی است که بر روی بستر اتریوم مستقر شد و بازاری را برای تبادلات دارایی‌های مولد بازده ارائه کرد.

کاربرد ارز دیجیتال پندل چیست؟

پندل از سیستم بازارساز خودکار (AMM) برای تسهیل تبادلات بازدهی آتی استفاده می‌کند. این پروتکل توکن‌های تولیدکننده بازده را به توکن‌های مالکیت (OT) و توکن‌های بازده آینده (YT) تقسیم می‌کند. OT نشان دهنده مالکیت دارایی پایه است، در حالی که YT نشان‌دهنده بازده آتی دارایی است.

چه تعداد رمزارز پندل در گردش است؟

در حال حاضر تعداد توکن‌های پندل عرضه شده که در گردش است شامل ۱۵۵.۹۳ میلیون و حداکثر تعداد توکن‌های قابل عرضه ۲۵۸.۴۵ میلیون است.

قیمت پندل در سال ۲۰۳۰ چقدر خواهد بود؟

پیش‌بینی‌های مختلفی برای آینده پندل وجود دارد اما محتمل‌ترین موارد افزایش قیمت آن تا رقم ۷.۸۰۰ دلار را تخمین می‌زنند.

منابع: Use the bitcoin | Coin market cap

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر