ارز AXL به عنوان یکی از رمزارزهای نوظهور و کاربردی، توکن بومی شبکه اکسلار است که سعی دارد پلی ارتباطی میان بلاکچین‌های مختلف ایجاد کند.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا ارز دیجیتال اکسلار برای سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، باید نظرات تحلیلگران و کارشناسان حوزه ارز دیجیتال را بررسی کنید. 

در این مقاله، به بررسی برخی نکات کلیدی پیرامون ارز دیجیتال AXL و همچنین چشم‌انداز آینده آن می‌پردازیم. اگر قصد خرید ارز اکسلار دارید، مطالعه این مطلب را برای آشنایی با تحلیل ارز اکسلار از دست ندهید.

معرفی و تحلیل فاندامنتال ارز اکسلار

ارز دیجیتال اکسلار (با نماد AXL)، توکن کاربردی اثبات سهام (PoS) شبکه Axelar است. از این توکن می‌توان برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها، شرکت در رای‌گیری‌های حاکمیتی، استیکینگ و موارد دیگر استفاده کرد.

این رمزارز که بر پایه استاندارد ERC-20 توسعه یافته، در حال حاضر (۱۹ آوریل ۲۰۲۴) با قیمت ۱.۲۲ دلار معامله می‌شود. نمودار قیمت ارز اکسلار را می‌توانید از وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ در تصویر زیر مشاهده کنید:

نمودار قیمت ارز اکسلار
تحلیل ارز اکسلار باید باتوجه به سابقه و روند قیمتی آن انجام شود

همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، قیمت ارز اکسلار روندی صعودی را تجربه می‌کند و در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ به ۱.۲۲ دلار رسیده است. این قیمت ۳.۷۷ درصد بیشتر از قیمت ۲۴ ساعت گذشته است. ارزش بازار توکن اکسلار برابر با ۷۶۷,۵۸۹,۶۲۹ دلار است و در میان تمام ارزهای دیجیتال، رتبه ۹۹ را به خود اختصاص داده است.

تحلیل ارز دیجیتال اکسلار نشان از پتانسیل بالا آن برای رشد دارد و اگر شبکه اکسلار به طور گسترده پذیرفته شود، تقاضا برای این ارز هم افزایش‌یافته و قیمت آن بیشتر می‌شود.

پیش‌بینی آینده ارز AXL مستلزم شناخت ویژگی‌های این رمزارز است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات کلی این توکن را مشاهده کنید:

عنوانمشخصات ارز دیجیتال اکسلار
ناماکسلار
نمادAXL
قیمت فعلی۱.۲۲ دلار
تغییر قیمت (۲۴ ساعت)-۳.۸۸%
ارزش بازار۷۷۰,۵۹۱,۵۴۱ دلار
حجم معاملات (۲۴ ساعت)۲۸,۳۷۳,۷۷۲ دلار
نسبت حجم معاملات به ارزش بازار (۲۴ ساعت)۳.۷۰%
عرضه در گردش۶۳۳,۶۰۶,۵۲۸
عرضه کل۱,۱۴۵,۳۴۷,۳۲۴
ارزش بازار کامل۱,۳۹۲,۹۹۵,۳۵۴ دلار
بلاکچیناتریوم
ویژگی های ارز AXL

حال که با روند قیمتی و ویژگی‌های ارز دیجیتال اکسلار آشنا شدید، نوبت به تحلیل این ارز در بلندمدت و کوتاه‌مدت رسیده است. بیایید ببینیم تحلیلگران چه آینده‌ای برای این ارز پیش‌بینی می‌کنند.

تحلیل ارز اکسلار در کوتاه‌مدت؛ بهتر زمان خرید چه زمانی است؟

با توجه به تحلیل نمودار اندیکاتور باندهای بولینگر، ارز دیجیتال اکسلار در حال حاضر نوسانات کمی را تجربه می‌کند. این موضوع نشان‌دهنده ثبات نسبی قیمت این توکن در ماه‌های آتی است و انتظار می‌رود جهش یا سقوط بزرگی در قیمت آن رخ ندهد.

نمودار کندل استیک ارز اکسلار
تحلیل ارز AXL در بازه ۴ ساعته زمان نگارش مقاله نوسان‌های شدید را نشان می‌دهد

طبق تحلیل ارز اکسلار در وب‌سایت Coinedition، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت این ارز در کوتاه‌مدت تا ۲.۱۲ دلار افزایش یابد. در صورت کاهش قیمت ارز AXL، ممکن است تا ۱.۸۲ دلار افت کند.

تحلیل وب‌سایت معتبر ambcrypto دیدگاهی مشابه کوین ادیشن دارد و نوسان قیمت AXL در سال ۲۰۲۴ را بین ۱.۲۱ تا ۲.۴۹ دلار پیش‌بینی می‌کند. جدول زیر جزئیات تحلیل قیمتی AXL را در ماه‌های آینده نشان می‌دهد:

ماهکمترین قیمتمتوسط قیمتبیشترین قیمت
۱۹ آوریل ۲۰۲۴۱.۲۱ دلار۱.۱۲ دلار۱.۲۹ دلار
۲۰ آوریل ۲۰۲۴۱.۲۲ دلار۱.۱۳ دلار۱.۳۰ دلار
۲۱ آوریل ۲۰۲۴۱.۲۲ دلار۱.۱۳ دلار۱.۳۰ دلار
۲۲ آوریل ۲۰۲۴۱.۲۶ دلار۱.۱۷ دلار۱.۳۵ دلار
۲۷ آوریل ۲۰۲۴۱.۴۹ دلار۱.۳۹ دلار۱.۵۹ دلار
۲ می ۲۰۲۴۱.۸۹ دلار۱.۷۵ دلار۲.۰۲ دلار
۱۲ می ۲۰۲۴۲.۲۸ دلار۲.۱۲ دلار۲.۴۴ دلار
ژوئن ۲۰۲۴۱.۷۰ دلار۱.۵۸ دلار۱.۸۲ دلار
جولای ۲۰۲۴۱.۸۰ دلار۱.۶۸ دلار۱.۹۳ دلار
آگوست ۲۰۲۴۱.۹۱ دلار۱.۷۷ دلار۲.۰۴ دلار
سپتامبر ۲۰۲۴۲.۰۱ دلار۱.۸۷ دلار۲.۱۵ دلار
اکتبر ۲۰۲۴۲.۱۲ دلار۱.۹۷ دلار۲.۲۷ دلار
نوامبر ۲۰۲۴۲.۲۲ دلار۲.۰۷ دلار۲.۳۸ دلار
دسامبر ۲۰۲۴۲.۳۳ دلار۲.۱۷ دلار۲.۴۹ دلار
تحلیل قیمت AXL از آوریل ۲۰۲۴ تا دسامبر ۲۰۲۴

طبق جدول، پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز Axelar در کوتاه‌مدت به طور پیوسته افزایش یابد. قیمت متوسط ​​پیش‌بینی شده برای ماه می ۲۰۲۴ ۱.۸۹ دلار است که نسبت به قیمت فعلی ۱.۲۱ دلار افزایش چشمگیری دارد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت تا پایان سال ۲۰۲۴ حداکثر به ۲.۴۹ دلار برسد.

توجه به این نکته مهم است که اینها فقط پیش‌بینی هستند و قیمت واقعی ممکن است با مقادیر ارائه‌شده متفاوت باشد.

بررسی دقیق تحلیل ارز Axelar نشان می‌دهد که این ارز پتانسیل رشد بالایی تا پایان سال جاری دارد. قیمت AXL می‌تواند به ۲ دلار و حتی فراتر از آن برسد. اما چشم‌انداز بلندمدت این ارز چگونه است؟ آیا Axelar می‌تواند مقاومت‌ها را شکسته و به سطوح قیمتی ۱۰ دلار یا بیشتر دست یابد؟ در ادامه، به تحلیل ارز Axelar در سال‌های آینده می‌پردازیم.

نماد ارز اکسلار در پس زمینه سفید آبی
ارز اکسلار برای رشد نیاز به بزرگ‌تر کردن کامیونیتی دارد

تحلیل بلندمدت ارز اکسلار؛ آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

بر اساس بررسی تغییرات قیمتی تاریخی ارز AXL و چرخه‌های نصف شدن بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌شود قیمت پایین اکسلار در سال ۲۰۲۵ حدود ۱.۱۸۹۲۱۲ دلار باشد. درحالی‌که انتظار می‌رود قیمت این ارز تا سال ۲۰۲۶ به ۵.۷۳ دلار برسد. با استفاده از همین مبنا، تحلیل ارز دیجیتال اکسلار براساس داده‌های وب‌سایت coincodex از سال ۲۰۲۵ تا سال ۲۰۳۰ در جدول زیر آمده است.

سالکمترین قیمتبیشترین قیمت
۲۰۲۵۱.۱۸۹۲۱۲ دلار۵.۷۳ دلار
۲۰۲۶۰.۹۸۷۲۱۷ دلار۳.۲۰ دلار
۲۰۲۷۱.۰۸۵۰۴۲ دلار۲.۲۵ دلار
۲۰۲۸۱.۶۱۵۶۲۲ دلار۳.۸۵ دلار
۲۰۲۹۳.۱۶ دلار۷.۸۶ دلار
۲۰۳۰۳.۱۲ دلار۵.۰۵ دلار
تحلیل ارز دیجیتال اکسلار از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰

با توجه به داده‌های این جدول، پیش‌بینی می‌شود که ارز اکسلار در سال ۲۰۲۶ به پایین‌ترین قیمت خود و در سال ۲۰۲۹ به بالاترین قیمت خود برسد.

جمع‌بندی

تحلیل بلندمدت ارز دیجیتال اکسلار نشان‌دهنده نوسانات قیمتی بالایی برای این ارز است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری در آن نیازمند بررسی دقیق شرایط بازار، نقشه راه پروژه، قابلیت رشد و توسعه پلتفرم، عرضه و تقاضا، حجم توکن در گردش، سابقه قیمتی و سایر فاکتورهای مهم است. با وجود پتانسیل سودآوری بالا در بلندمدت (تا سال ۲۰۳۰)، پیش‌بینی‌ها نوسانات کوتاه‌مدتی را برای آن نشان می‌دهند.

با توجه به تحلیل ارز اکسلار، آیا این رمز‌ارز را گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌دانید؟ فکر می‌کنید مقاومت های ارز اکسلار شکسته شده است و آیا شاهد جهش قیمتی چشمگیری خواهیم بود؟

سوالات متداول

ارز دیجیتال اکسلار چیست؟

AXL، توکن بومی شبکه اکسلار، یک پروتکل ارتباطات زنجیره‌ای متقابل وب‌۳ است. این ارز دیجیتال که روی PoS ساخته شده، قابلیت تعامل با سایر توکن‌های ERC-20 مانند ETH ،AVAX و FTM را دارد.

آیا قیمت ارز اکسلار می‌تواند به ۱۰ دلار برسد؟

برای رسیدن به قیمت ۱۰ دلار، ارز دیجیتال اکسلار نیاز به رشدی معادل ۷۲۲.۶۱ درصد دارد. بر اساس پیش‌بینی وب‌سایت coincodex، این اتفاق در ماه می ۲۰۳۲ رخ خواهد داد.

آیا خرید ارز اکسلار در سال ۲۰۲۴ انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت Axelar در سال ۲۰۲۴ روندی خنثی داشته باشد که می‌تواند فرصتی برای خرید در قیمت‌های پایین باشد. با این حال، قبل از سرمایه‌گذاری در این رمزارز، باید عوامل تکنیکال (مانند سابقه قیمت) و بنیادی (مانند فعالیت زنجیره‌ای و توسعه پروژه) را به‌دقت بررسی کنید.

منابع: coinedition | coincodex | ambcrypto