بررسی ۳ کیف پول آربیتروم؛ بهترین کیف پول آربیتروم در ۲۰۲۴

بررسی و معرفی ۳ کیف پول آربیتروم برای تریدرها!

لوگوی آربیتروم با پس زمینه مشکی
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۹ خرداد ۱۴۰۳

شبکه اتریوم از زمان معرفی تا به حال، سردمدار برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند بوده و همچنان با راهکارهایی که ارائه می‌دهد، به پیشتازی خود ادامه می‌دهد. آربیتروم از طرفی، برای حل تنها مشکل بزرگ اتریوم یعنی مقیاس‌پذیری، به عنوان یک راهکار لایه دوم پا به عرصه کریپتوکارنسی گذاشت و و توکن آن یعنی ARB طرفداران زیادی پیدا کرده است. 

به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به معرفی سه کیف پول آربیتروم که حرفه‌ای‌ها از آن برای ذخیره و انتقال آربیتروم استفاده می‌کنند، پرداخته‌ایم.

چرا باید کیف پول آربیتروم داشته باشیم؟

همانطور که می‌دانید، در حال حاضر شبکه اتریوم توانایی پردازش ۱۵ تا ۲۳ تراکنش را در ثانیه دارد که برای شبکه‌ای با این حجم کاربر، مشکل بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا این مقیاس‌پذیری پایین، منجر به کندی تراکنش‌ها و بالا بودن هزینه آن‌ها می‌شود که همین امر موجب شده تا بسیاری از کاربران اتریوم اعتراض خود را به گوش خالق آن یعنی ویتالیک بوترین برسانند.

به همین دلیل، خالقان اتریوم، راهکارهای لایه دوم مانند آربیتروم را پیشنهاد کردند. این راهکار لایه دوم به عنوان راه حلی برای برطرف کردن مشکلات مقیاس‌پذیری، با هدف بهبود شرایط شبکه و افزایش سرعت تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد فضایی شخصی‌تر، خود را به دنیا عرضه کرد.

از طرفی توکن ARB به عنوان توکن بومی شبکه آربیتروم برای کاربران در دسترس خواهد بود. کاربران می‌توانند با استفاده از ارز دیجیتال ARB در تصمیم‌گیری‌های مهم شبکه شرکت و به بهبود آن کمک کنند. به همین دلیل، دارندگان ارز دیجیتال ARB به دنبال بهترین کیف پول آربیتروم برای ذخیره و یا تبادل توکن‌های خود هستند که در ادامه به انواع این کیف پول‌ها پرداخته‌ایم.

چطور بهترین کیف پول آربیتروم را انتخاب کنیم؟

توکن آربیتروم در کنار نام آن بر روی تعدادی کوین ARB
آربیتروم بهترین راهکار لایه دوم بلاکچین اتریوم است.

برای انتخاب بهترین کیف پول آربیتروم، در ابتدا باید در نظر داشته باشید که هدف شما از داشتن این ولت چیست. اگر به دنبال هولد و نگهداری ارز دیجیتال آربیتروم هستید، و یا اگر به دنبال ترید و انتقال این دارایی دیجیتال در بازه‌های زمانی کوتاه، بهتر است متناسب با کاربردی که از ارز دیجیتال ARB انتظار دارید، کیف پول آربیتروم خود را انتخاب کنید. به همین منظور، با توجه به کارایی‌های متنوع، در ادامه به بررسی انواع کیف پول آربیتروم پرداخته‌ایم. 

  • یکی از پرطرفدارترین انواع کیف پول آربیتروم، کیف پول موبایلی یا کیف پول گرم است که به راحتی از طریق تلفن همراه در دسترس خواهد بود. این کیف پول آربیتروم در هر تلفن همراهی برای هر سیستم عامل خاصی اعم از اندروید و iOS قابل نصب و استفاده خواهد بود.
  • نوع دیگری از کیف پول آربیتروم، کیف پول سرد یا فیزیکی است که بیشتر مناسب افرادی خواهد بود که حجم زیادی سرمایه در دنیای کریپتوکارنسی داشته و یا در فاصله زمانی زیادی اقدام به تبادل دارایی خود می‌کنند. در عین داشتن امنیت بالا به دلیل عدم اتصال به اینترنت، دسترسی به این کیف پول آربیتروم دشوار خواهد بود.
  • کیف پول آربیتروم تحت وب یکی دیگر از ولت‌هایی است که برای نگهداری و تبادل توکن ARB قابل دسترس خواهد بود. این کیف پول به راحتی به عنوان افزونه تحت وب روی مرورگر رایانه و دسکتاپ قابل نصب است و نسبت به سایر کیف پول های آربیتروم، دسترسی راحت‌تری دارد. 

مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین کیف پول آربیتروم

نماد آربیتروم در فضایی دیجیتال
برای انتخاب یک کیف پول آربیتروم، امنیت باید اولین معیار شما باشد.

عوامل زیادی در انتخاب بهترین کیف پول آربیتروم دخیل هستند. برخی از این عوامل مانند راحتی در استفاده، دسترسی آسان و امنیت اهمیت ویژه‌ای دارند اما در کنار این‌ها قابلیت‌های دیگری هم وجود دارند که در انتخاب کیف پول آربیتروم تاثیرگذار هستند که در ادامه به معرفی این عوامل پرداخته‌ایم. 

  • داشتن محیطی آسان برای کاربر: حتما در انتخاب بهترین کیف پول آربیتروم باید در نظر داشته باشید که محیط ولت باید برای استفاده آسان باشد. کاربران باید بتوانند برای به ثمر نشاندن اهداف مختلف خود، به راحتی مسیر رسیدن به آن را پیدا کرده و بدون دردسر، عملیات مورد نظر خود را انجام دهند.
  • پشتیبانی از چند زنجیره (multi-chain): یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر کیف پول ارز دیجیتال، پشتیبانی از چندین زنجیره است؛ زیرا کاربران باید بتوانند سبد متنوعی از ارزهای دیجیتال را برای مقاصد مختلف در کیف پول خود نگهداری و به هنگام نیاز از آن‌ها استفاده کنند. 
  • امکان واریز و برداشت فیات: یکی از بزرگترین دغدغه‌های کاربران دنیای کریپتوکارنسی در استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال، امکان واریز و برداشت فیات (دلار، یورو یا تومان) است. کاربران برای اینکه بتوانند ارزهای دیجیتال خود را در دنیای واقعی خرج کنند، باید آن‌ها را با فیات تبدیل و سپس از آن‌ها استفاده کنند. 

معرفی بهترین کیف پول آربیتروم

صفحه اول تراست ولت بهترین کیف پول آربیتروم
در انتخاب کیف پول آربیتروم، حتما به داشتن کاربری ساده توجه کنید.

با توجه به اینکه تمام موارد مورد نیاز برای انتخاب یک کیف پول آربیتروم را بررسی کردیم، در ادامه به معرفی ۳ مورد از بهترین کیف پول های آربیتروم پرداخته‌ایم.

۱- کیف پول متامسک؛ بهترین کیف پول آربیتروم

کمتر کسی در دنیای کریپتوکارنسی وجود دارد که اسم متامسک به گوش او نخورده باشد. متامسک در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک کیف پول غیرحضانتی پا به دنیای ارزهای دیجیتال گذاشت و از آن پس به یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌های رمزارزی تبدیل شدو اما دلیل این محبوبیت چیست؟

متامسک به عنوان یک افزونه مرورگر به راحتی قابل نصب و راه‌اندازی است، به راحتی به تمام dAppها و سایت‌های مورد نیاز متصل شده و تنها با چند کلیک، امکان انتقال دارایی‌ها را فراهم کرده است. کاربرانی که از متامسک استفاده می‌کنند، از سرعت انتقال و پشتیبانی این کیف پول از چندین هزار رمزارز، رضایت کامل دارند. تا به حال هم گزارش منفی مبنی بر ناامن بودن متامسک به گوش نرسیده است.

۲- کیف پول اکسودوس؛ راحت‌ترین کیف پول آربیتروم

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربرانی که راحتی را سرلوحه استفاده از ولت‌های رمزارزی قرار می‌دهند، کیف پول Exodus است. این کیف پول در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک کیف پول غیرحضانتی پا به دنیای کریپتو گذاشت و با پشتیبانی از بیش از ۳۰۰ رمزارز در کنار آربیتروم، به دلیل داشتن امکانات خاص، راحتی در اتصال و استفاده و اتصال بی حدومرز به دنیای dAppها، می‌تواند در لیست بهترین کیف پول آربیتروم قرار بگیرد. 

۳- تراست ولت؛ بهترین ولت در همه‌ جا!

کیف پول تراست ولت زبان‌زد عام و خاص در دنیای رمزارزها است. این کیف پول آربیتروم که جزو اولین‌ها محسوب می‌شود، حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. امکانات بالای این کیف پول در کنار آپدیت‌هایی که در هر مرحله موجب بهبود شرایط آن می‌شود، تراست ولت را به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها با بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود قرار داده است.

نصب و استفاده از تراست ولت بسیار ساده بوده و کاربران به راحتی می‌توانند تعداد زیادی ارز دیجیتال را در شبکه‌های مختلف انتقال و از این کیف پول برای نگهداری رمزارزهای خود استفاده کنند. ساخت کیف پول آربیتروم در این ولت نیز به سادگی دو کیف پول قبلی است و کافی است با دنبال کردن راهنمای تراست ولت، کیف پول آربیتروم خود را بسازید. 

جمع‌بندی

آربیتروم به عنوان یک راهکار لایه دوم اتریوم برای برطرف کردن مشکلات مقیاس‌پذیری این شبکه، تا به حال توانسته بسیار موفق عمل کند و کاربران را به آینده بلاکچین امیدوار سازد. از همین رو، کاربران آربیتروم برای انتقال و ذخیره توکن ARB خود به دنبال یک کیف پول با امنیت بالا و دسترسی ساده هستند تا بتوانند به حمایت خود از این راهکار لایه دوم ادامه دهند. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به معرفی ۳ کیف پول آربیتروم پرداخته و هرکدام را جداگانه بررسی کردیم.

سوالات متداول

ارز آربیتروم چیست؟

ارز ARB توکن بومی شبکه آربیتروم بوده که برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آینده آربیتروم چیست؟

با توجه به اینکه آربیتروم توانسته به عنوان یک راهکار لایه دوم اتریوم موفق عمل کند، پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک بتواند رشد قابل توجهی داشته باشد.

منابع: crypto | coin

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید