بهترین جایگزین‌های نات کوین؛ ۸ انتخاب عالی و هوشمندانه
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  2. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  3. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  4. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

معرفی ۸ مورد از بهترین جایگزین‌های نات کوین

بهترین جایگزین‌های نات کوین
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پروژه نات کوین (Notcoin) یک بازی مبتنی بر تلگرام به‌شمار می‌آید که در چند ماه گذشته توجه میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کرده است. این بازی در مجموع ۳۵ میلیون بازیکن جذب کرده و به اوج ۶ میلیون کاربر فعال روزانه دست پیدا کرده است. در این مطلب رمزینکس قصد داریم به پروژه‌های مشابه نات کوین بپردازیم و جایگزین‌های آن را پیدا کنیم.

کدام ارزهای دیجیتال بهترین جایگزین‌های نات کوین هستند؟

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، این روزها نات کوین سر و صدای زیادی ایجاد کرده و عده‌ی زیادی از فعالین حوزه ارز دیجیتال، به سمت آن جذب شده‌اند. نات کوین یک بازی ساده کلیکی برای کسب درآمد به‌شمار می‌آید و تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، این است که تلگرام را باز کند، NOTcoin را جستجو کرده و با کلیک بر روی نماد پروژه شروع به استخراج توکن‌های مجازی کند. این بازی هیچ نیاز اولیه دیگری به جز حساب تلگرام ندارد و به سرعت با تشویق شدید تعاملات اجتماعی، همه‌گیر شد.

حالا که نات کوین در تاریخ یک آوریل به مرحله استخراج بازی پایان داد و اعلام کرد مرحله بعدی توسعه ادامه دارد، کدام ارزهای دیجیتال دیگر هستند که می‌توانند جایگزین نات کوین باشند؟ در ادامه ۸ مورد از بهترین جایگزین‌های نات کوین را بر اساس اکوسیستم TON و فعالیت درون تلگرام، نام خواهیم برد.

۱- TONstarter

تصویری آبی و بنفش با لوگوی TONstarter
TONstarter در تلگرام جریان دارد.

پروژه TONstarter این قابلیت را دارد که اولین سکوی پرتاب برای اکوسیستم TON باشد. این پروژه، برای کمک به پروژه‌های جدید ارزهای دیجیتال با تسهیل جمع‌آوری سرمایه از طریق فروش توکن، معرفی بازیگران کلیدی اکوسیستم و کمک به رشد پروژه‌ها از طریق پایگاه کاربری گسترده تلگرام طراحی شده است. TONstarter یک محیط ساختاریافته برای پروژه‌های جدید فراهم می‌کند که می‌تواند پشتوانه مالی را در یک محیط غیرمتمرکز و کاربر پسند تضمین کند. تمرکز TONstarter حمایت از رشد این پروژه‌ها در اکوسیستم TON است و به آن‌ها کمک می‌کند تا مراحل اولیه توسعه و تامین مالی را طی کنند. بد نیست بدانید کانال تلگرام TONstarter در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک دارد.

علاوه بر تامین مالی و فروش توکن، پلتفرم TONstarter از طریق ویژگی‌های مختلف کمپین به پروژه‌ها در رشد کمک می‌کند. برای مثال، کاربران TONstarter می‌توانند توکن بومی پروژه، NFTها، پاداش‌های استیبل کوین یا امتیازات تجربه را با آزمایش برنامه‌ و انجام فعالیت‌های مختلف کسب کنند. این پروژه همچنین اخیرا یک کانال و ویژگی جدید در تلگرام به نام «community_bot» راه‌اندازی کرده که تجربه ورود آسان و انگیزشی را برای کاربرانی که به دنبال آزمایش برنامه‌های جدید مبتنی بر TON هستند، فراهم می‌کند. تیم TONstarter به خوبی در اکوسیستم ارتباط دارد و توسط سرمایه‌گذاران برجسته مختلف پشتیبانی می‌شود. می‌توان گفت این پروژه راه بسیار خوبی برای شروع مسیر جدید تلگرام برای بنیانگذاران و کاربران است.

۲- Ston Fi

تصویری آبی رنگ با لوگو و اسم  StonFi
StonFi برای تامین نقدینگی از کابران کمک می‌گیرد.

پروژه StonFi صرافی غیرمتمرکز تلگرام (از لحاظ فنی، یک بازارساز خودکار یا AMM) است. این پروژه توسط بسیاری از بخش‌های کلیدی اکوسیستم پشتیبانی می‌شود و به کاربران امکان مبادله ارزهای رمزنگاری شده با یکدیگر را می‌دهد. StonFi را می‌توان به طور مستقیم در تلگرام از طریق یکپارچه سازی برنامه وب آن‌ها تجربه کرد. این پروژه در حالی که هنوز در مراحل اولیه خود است، بیش از یک میلیون دلار معاملات را در روز پردازش می‌کند و تعداد فزاینده‌ای از جفت توکن را ارائه می‌دهد.

StonFi نقدینگی خود را از کاربرانی که می‌توانند برای تامین نقدینگی پاداش (فارم) کسب کنند، به دست می‌آورد. این جوایز شامل کارمزدهای معاملاتی به علاوه توکن بومی STON است. این توکن در حال حاضر دارای ارزش بازاری بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بوده و می‌توان آن را به اشتراک گذاشت. از طرفی دیگر، به کاربران پاداش‌های اضافی در قالب STON قفل‌شده و قدرت رای ارائه می‌کند. با تجربه کاربری بصری و پشتیبانی ارزشمند اکوسیستم پروژه، StonFi به خوبی در راه تبدیل شدن به یک ستون کلیدی اکوسیستم TON است و می‌تواند در کنار نات کوین، مفید واقع شود.

۳- Evaa

تصویری آبی رنگ با شکل هندسی لوگوی Evaa
توکن بومی این پروتکل، EVAA است.

Evaa اولین پروتکل وام دهی و استقراضی TON به‌شمار می‌آید که مشابه پروتکل محبوب مبتنی بر اتریوم Aave است. این پروتکل، به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود مانند TON ،USDC یا WBTC را در استخری که دیگران می‌توانند از آن وام بگیرند، واریز کنند. در ازای وام دادن به دارایی‌های خود، کاربران سود دریافت می‌کنند و از سوی دیگر وام گیرندگان به دارایی‌هایی که می‌گیرند، بهره می‌پردازند. این فرآیند به طور مستقیم در تلگرام اتفاق می‌افتد؛ به این معنی که کاربر می‌تواند بخشی از سرمایه مبتنی بر TON خود را به عنوان وثیقه برای وام برای استفاده بیشتر در اکوسیستم، استفاده کند.

پروتکل Evaa همچنین توکن خود، EVAA را صادر خواهد کرد. این توکن برای پاداش دادن به کاربرانی که از پلتفرم استفاده می‌کنند، با ارائه دارایی و ایجاد وام استفاده می‌شود. علاوه بر این، توکن برای کنترل پروتکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، با رای دادن به نرخ بهره، پارامترهای ریسک و نحوه استفاده از خزانه‌داری پروتکل، این کنترل انجام می‌شود. Evaa همچنین راه‌اندازی اولین استیبل کوین بومی TON را در نقشه راه خود دارد که می‌تواند به یک تلاش بسیار سودآور و آینده‌دار تبدیل شود.

۴- DeDust

تصویری مشکی با یک مکعب زرد رنگ پیکسلی
توکن SCALE برای تشویق کاربران در مشارکت نقدینگی ایجاد شده است.

DeDust یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز پیشرو در اکوسیستم TON شمرده می‌شود که به افراد اجازه می‌دهد تا لیستی از ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر TON را مستقیما در تلگرام مبادله کنند. برای استفاده از DeDust به یک کیف پول TON-space نیاز دارید که کیف پول غیر حافظی آن‌ها شمرده می‌شود که مستقیما در تلگرام یکپارچه شده است. در زمان نگارش این مقاله، DeDust بیش از ۷ میلیون دلار در صرافی غیرمتمرکز خود دارای ارزش کل قفل شده است. DeDust همچنین اخیرا توکن خود به نام SCALE را راه‌اندازی کرده که برای تشویق کاربران به مشارکت نقدینگی در استخرهای توکن صرافی استفاده می‌شود.

علاوه‌بر مبادله، کاربران همچنین می‌توانند در ازای سهمی از کارمزدها، نقدینگی را در اختیار استخرهای توکن قرار دهند. DeDust همچنین دارای پل مرحله اولیه است که بلاک‌چین TON را به اتریوم متصل می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد به راحتی استیبل کوین و بیت کوین را بین دو پلتفرم انتقال دهند. در نهایت، این برنامه همچنین کاربر را قادر می‌سازد تا به راحتی کل نمونه کارها مبتنی بر TON خود را مشاهده کند. برنامه تلگرام DeDust در حال حاضر هنوز دارای مشکلاتی است، اما با توجه به مراحل اولیه اکوسیستم و خود برنامه، به زودی این باگ‌ها برطرف می‌شوند. در حالی که رقابت برای تبدیل شدن به یک صرافی غیرمتمرکز پیشرو در تلگرام شدید خواهد بود (با توجه به هزینه‌های بالقوه‌ای که برندگان می‌توانند با مقیاس تلگرام کسب کنند)، فعالیت در آن و شناخت اولیه DeDust مزیت خوبی به حساب می‌آید.

۵- Jetton

تصویر دو توکن سفید و بنفش با پس‌زمینه آبی و بنفش
بیش از ۵۰۰ بازی در Jetton در دسترس هستند.

پلتفرم JetTon یک بازی کاملا پیشرفته به شمار می‌آید که مستقیما در تلگرام ایجاد شده است. این پلتفرم دارای تعداد قابل توجهی از بازی‌های مختلف (بیش از ۵۰۰) است. این بازی‌ها می‌توانند پاداش‌های مالی ارائه دهند و با انتشار توکن خود، پذیرش و استفاده را بین کاربران افزایش دهند. علاوه بر این، Jetton Games دارای توکن مخصوص به خود به نام JETTON است. این توکن از اواسط نوامبر ۲۰۲۳ فعال شده و در حال حاضر دارای ارزش بازار بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است. مجموعه وسیعی از بازی‌ها، تجربه سرگرم‌کننده، ادغام بالقوه با توکن‌های مبتنی بر TON و سهولت استفاده در تلگرام، این پلتفرم را به یک فضای جالب تبدیل کرده است.

۶- Resistance Dog

تصویری هندسی سفید با پس زمینه گلیچ شده
REDO توکن پروژه Resistance Dog است.

این روزها هیچ بلاک چینی بدون میم کوین‌ها کامل نیست و Resistance Dog میم کوین پلتفرم TON به‌حساب می‌آید. با این حال، در حالی که بیشتر میم‌ها بر اساس مفاهیم و ایده‌های طنز هستند، پروژه Resistance Dog کاملا جدی به حساب می‌آید. این میم کوین به عنوان ادای احترام به پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیانگذار تلگرام و TON ایجاد شده است. جالب است بدانید Resistance Dog نماد مبارزه علیه سانسور و تلاش برای آزادی از طریق مقاومت دیجیتال شمرده می‌شود. توکن پروژه با REDO شناخته می‌‌شود و هدف اصلی آن رشد جامعه و مبارزه با سانسور از طریق رشد تلگرام و TON است.

۷- xBlast

تصویر طلایی با قاب هندسی و نماد ایکس بلست
xBlast هر روز ماموریت‌هایی را به کاربران خود می‌دهد.

برنامه وب۳ X Blast به صورت غیرمتمرکز در شبکه Blast لایه دوم قرار دارد که روی پلتفرم تلگرام کار می‌کند. این پروژه دارای دو توکن XBL و wXBL است. wXBL توکنی است که در حین استخراج به دست می‌آید و کاربران قادر هستند آن را با XBL با نسبت ۱ به ۱ معامله کنند. برای شرکت در این ایردراپ این امکان وجود دارد که روی لینک ربات تلگرام آن کلیک کرده و علاقه‌مندان کیف پول خود را بسازند. سپس با پیوستن به کانال تلگرام بلاست و دنبال کردن آن در توییتر، کاربران در جریان اخبار و ماموریت‌هایی که باید انجام دهند، قرار می‌گیرند. آن‌ها هر روز باید ماموریت‌هایی را در بخش Mission انجام دهند تا wXBL بیشتری استخراج کنند. همچنین این امکان وجود دارد که از دکمه Boost برای افزایش سرعت استخراج استفاده شود.

۸- TapSwap

تصویر یک گوشی موبایل و توکن‌ زرد رنگ
TapSwap به زودی جایگزین نات کوین می‌شود.

پروژه TapSwap یک بازی مشابه نات کوین به شمار می‌آید، با این تفاوت که در بلاک چین سولانا است. کاربران با کلیک کردن و انجام یک سری کارهای روزانه (عضویت در تلگرام، فالو کردن و فعال بودن در توییتر و سایت پروژه) توکن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. در پایان دوره، بر اساس مدت زمان فعالیت، پاداش توکن دریافت می‌کنند و سپس می‌توانند آن توکن‌ها را به TAPS که واحد پول بومی اکوسیستم TapSwap است، تبدیل کنند. در وایت پیپر پروژه نوشته شده که ۵۰ درصد از عرضه توکن (۵۰۰ میلیون TAPS) بین کاربران فعال جامعه توزیع خواهد شد.

جمع‌بندی

در مطلبی که خواندید به بررسی بهترین کوین های جایگزین نات کوین پرداختیم تا اگر به آن پروژه علاقه داشته‌اید، در پلتفرم‌های شبیه به آن هم شرکت کنید. کوین‌هایی مثل TapSwap ،xBlast ،Jetton ،TONstarter و DeDust گزینه‌های خوبی به شمار می‌آیند که برای جایگزینی نات کوین می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای خواندن مطالب بیشتر درمورد نات کوین و باخبر شدن از آخرین قیمت ارزهای دیجیتال، با رمزینکس همراه باشید.

سوالات متداول

بهترین جایگزین‌های نات کوین کدامند؟

تاکنون بیش از ۱۰ بازی تلگرامی جایگزین نات کوین ساخته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به xBlast و Tapswap اشاره کرد.

آیا نات کوین و پروژه‌های مشابه آن، کلاهبرداری هستند؟

تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر کلاهبرداری بودن این پروژه‌ها وجود ندارد، اما به دلیل جدید بودن آن‌ها، باید با در نظر گرفتن نکات مدیریت ریسک و امنیت وارد پروژه شوید.

منابع: flagship | secucoin

به این مقاله امتیاز دهید
درباره مهسا سپاهی
فعال حوزه NFT و نقاشی دیجیتال - نویسنده حوزه ارز دیجیتال و دنیای گیم - طراح رابط کاربری و تجربه کاربری - لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران
درباره مهسا سپاهی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ