کاهش محسوس ورودی خالص به صندوق‌های قابل معامله‌ی بیت‌کوین (ETF) - مجله رمزینکس

کاهش محسوس ورودی خالص به صندوق‌های قابل معامله‌ی بیت‌کوین (ETF)

نمودار قیمتی بیت‌کوین در کنار لوگوی یک صندوق قابل معامله‌ی بیت‌کوین (ETF)، نشان‌دهنده‌ی کاهش علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به این صندوق‌ها با وجود نوسانات اخیر در قیمت بیت‌کوین است.
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲

جریان ورودی خالص به ۱۰ صندوق قابل معامله‌ی بیت‌کوین (ETF) در روز چهارشنبه به پایین‌ترین میزان در دو هفته گذشته رسید. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از وب‌سایت‌های ناشران، این صندوق‌ها تنها توانستند حدود ۵۰۰ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲۵.۵ میلیون دلار جذب کنند.

این رقم کمترین میزان ورودی از تاریخ ۱۷ بهمن به شمار می‌رود که شاهد خروج حدود ۱۰۰ میلیون دلاری بودیم. همچنین، این عدد نشان‌دهنده‌ی کاهش قابل توجهی نسبت به ورودی‌های اخیر است. برای مثال، در پنج روز منتهی به ۲۷ بهمن، میانگین ورودی روزانه حدود ۷۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیون دلار بود.

معاملات روز چهارشنبه تحت سلطه‌ی خروج قابل توجه از صندوق Bitcoin Trust (GBTC) متعلق به Grayscale قرار داشت که حدود ۲۶۵۲ بیت‌کوین از آن خارج شد. در همین حال، صندوق‌های iShares Bitcoin Fund (IBIT) متعلق به BlackRock و Wise Origin (FBTC) متعلق به Fidelity که همچنان بازیگران اصلی این حوزه هستند، مجموعاً کمتر از ۳۰۰۰ بیت‌کوین به دارایی‌های خود اضافه کردند.

پنج صندوق دیگر، از جمله Bitcoin ETF (BITB) متعلق به Bitwise و Bitcoin Trust (HODL) متعلق به VanEck، هیچ‌گونه تغییر خالصی را تجربه نکردند.

علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به صندوق‌های ETF بیت‌کوین در هفته‌های اخیر نوسان زیادی داشته است. خروج‌ها تا سقف ۶۹۰۰ بیت‌کوین در ۴ بهمن مشاهده شده و در مقابل، ورودی‌هایی به میزان ۱۲۴۰۰ بیت‌کوین در ۲۴ بهمن نیز ثبت شده است.

این کاهش در ورودی خالص می‌تواند نشان‌دهنده‌ی احتیاط بیشتر سرمایه‌گذاران نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت‌کوین باشد، با توجه به نوسانات اخیر قیمت و عدم قطعیت در بازارهای کلان.

منبع: CoinDesk

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید