قیمت بیت کوین (BTC) در معاملات روز جمعه آسیا به محدوده ۶۶,۰۰۰ دلار رسید، با این حال، تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که ارز دیجیتال پیشرو با نوسانات بیشتری قبل از رسیدن به آرامش مواجه شود.

سمیر گابلیچ، مدیر تشکیل سرمایه در Pythagoras Investments، در مصاحبه‌ای کتبی اظهار داشت:

«بیت کوین همچنان با نوسان همراه است. کاهش ۱۰ درصدی این هفته ناشی از خروج قابل توجه سرمایه از صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (GBTC) به میزان تقریبی ۳۰۰ میلیون دلار در تاریخ ۱ فروردین بود.»

وی در ادامه گفت: «این کاهش همچنان در محدوده مورد انتظار ۱۰ تا ۲۰ درصد قرار دارد، همانطور که به لحاظ تاریخی، اندکی قبل از رویداد هاوینگ بیت کوین شاهد چنین روندی بوده‌ایم. انتظار می‌رود نوسانات بیشتری با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین رخ دهد.»

در همین حال، شاخص CoinDesk 20 (CD20)، که معیاری از ۲۰ دارایی دیجیتال با بیشترین نقدشوندگی در جهان است، با کاهش ۰.۵ درصدی روبرو شده است.

شاخص دیجیتالی شدن CoinDesk (DTZ)، که عملکرد پروتکل‌های دیجیتالی‌سازی مانند سرویس نام اتریوم (ENS) را اندازه‌گیری می‌کند، با افزایش ۲.۷ درصدی، بهترین عملکرد را در ساعات معاملات آسیایی به ثبت رساند.

شرکت بازرگانی سنگاپوری QCP Capital در یادداشتی که صبح جمعه به وقت آسیا منتشر شد، نوشت که بازار با معامله بیت کوین و اتریوم در یک «محدوده نسبتاً محدود» در حال تثبیت است و پس از نوسانات ناشی از نشست FOMC در آخر هفته گذشته، بازار «ممکن است در این آخر هفته استراحت کند».

این شرکت بازرگانی همچنین اشاره کرد که Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) همچنان با خروجی‌های قابل توجهی مواجه بوده است، به طوری که ۳۵۸.۸ میلیون دلار از این صندوق خارج شده است. QCP انتظار دارد شاهد چهارمین روز متوالی خروج خالص از صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین اسپات باشیم.

در رابطه با اتریوم (ETH)، QCP می‌گوید که بازار شروع به کنار گذاشتن احتمال تأیید یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم اسپات در آینده‌ای نزدیک کرده است.

QCP خاطرنشان کرد: «تخفیف Grayscale ETH طی دو هفته گذشته از ۸- درصد به ۲۰- درصد افزایش یافته است.»

بازارهای پیش‌بینی نیز این موضوع را منعکس می‌کنند. در پلتفرم Polymarket، قراردادی با عنوان «آیا یک صندوق قابل معامله در بورس اتریوم تا ۱۱ خرداد تأیید خواهد شد؟» در حال حاضر با احتمال ۲۱ درصدی برای تأیید آن معامله می‌شود.

بنیاد اتریوم در حال حاضر تحت تحقیق یک نهاد دولتی قرار دارد که به گفته مجله Fortune، این نهاد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. این سؤال همچنان باقی مانده است که آیا SEC اتریوم را یک اوراق بهادار تلقی می‌کند و این کمیسیون به درخواست‌های FOIA برای اسناد کلیدی که می‌تواند دیدگاهی در مورد نگرش این کمیسیون به این موضوع را روشن کند، پاسخی نداده است.

تحلیلگران Polymarket، فعال در حوزه شرط بندی بلاکچینی، همچنین معتقدند که سه ماهه دوم، زمان رسیدن اتریوم به بالاترین قیمت تاریخی آن خواهد بود، اما بخش قابل توجهی از معامله‌گران نیز بر این باورند که در سال ۲۰۲۴ شاهد هیچ رکورد قیمتی جدیدی نخواهیم بود.

اتریوم در حال حاضر با افزایش ۱.۲ درصدی، در سطح بالای ۳۵۰۰ دلار معامله می‌شود.