اختلال در شبکه‌ی Blast همزمان با آپدیت دنکن اتریوم - مجله رمزینکس

اختلال در شبکه‌ی Blast همزمان با راه‌اندازی آپدیت دنکن اتریوم

پلتفرم لایه ۲ اتریوم، بلاست، با رونمایی از آپدیت دنکن برای مدتی از کار افتاد.
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

بلاست، شبکه‌ی نوظهور مبتنی بر راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم، پس از راه‌اندازی با اهمیت به‌روزرسانی Dencun در شبکه‌ی اصلی اتریوم، دچار اختلالی موقت در فرآیند تولید بلاک شد.

تیم مهندسی هسته‌ی مرکزی بلاست، از طریق حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که شبکه‌ی اصلی این پروژه به دلیل بروز مشکلاتی مرتبط با آپدیت دنکن، تولید بلاک را متوقف کرده است. این تیم همچنین اطمینان داد که در حال تلاش برای رفع این مشکل است و پس از ارائه‌ی راه حل و بررسی دقیق علل بروز اختلال، به‌روزرسانی جدیدی منتشر خواهد شد. مدت زمان تخمینی برای رفع این مشکل بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه اعلام شده بود.

خوشبختانه، در به‌روزرسانی بعدی تیم توسعه‌دهنده‌ی Blast، اعلام گردید که مشکل مذکور برطرف شده است. بررسی‌های صورت‌گرفته بر روی بلاک کاوشگر شبکه‌ی Blast نیز نشان می‌دهد که فرآیند تولید بلاک مجددا آغاز شده است.

شبکه‌ی Blast در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲، پس از دوره‌ی آماده‌سازی چند ماهه که طی آن کاربران بیش از ۲.۳ میلیارد دلار رمزارز را در پل اتریومی این شبکه قفل کردند، راه‌اندازی شد. راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی امکان برداشت وجوه را برای کاربران فراهم ساخت و در نتیجه‌ی آن، رقم ۲.۳ میلیارد دلار تا حدی کاهش یافت.

با این وجود، کاربران همچنان با هدف بهره‌مندی از پروتکل‌های نوظهور امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و پتانسیل دریافت توکن به‌صورت رایگان (ایردراپ)، همچنان به تزریق وجوه بیشتر به این شبکه روی آورده‌اند. بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر ارزش کل قفل‌شده (TVL) در شبکه‌ی Blast به بیش از ۲.۹ میلیارد دلار می‌رسد.

شایان ذکر است که تیم توسعه‌دهنده‌ی Blast همان تیمی است که پشت پلتفرم Blur، بازار پیشتاز NFT اتریوم، قرار دارد. این تیم از رویکرد مشابهی با توزیع رایگان توکن به‌عنوان مشوق برای تصاحب سهم بازار از رقبای خود استفاده کرده‌اند.

آپدیت دنکن، ارتقایی کلیدی برای شبکه‌ی اتریوم به شمار می‌رود که انتظار می‌رود با ایجاد امکان ذخیره‌ی موقت اطلاعات (به جای ذخیره‌ی دائمی)، استفاده از شبکه‌های لایه ۲ را به میزان قابل توجهی ارزان‌تر سازد.

منبع: Decrypt

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر