صرافی ارز دیجیتال بای بیت (Bybit) "مشکوک" تلقی شد - مجله رمزینکس

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) صرافی ارز دیجیتال Bybit را به عنوان یک نهاد “مشکوک” طبقه بندی کرد.

صرافی ارز دیجیتال و کریپتو بای بیت (Byit) به دلیل نقص مدارک از طرف بورس هنگ کنگ مشکوک و غیرقانونی اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) در راستای اقدامات نظارتی خود بر بازار ارزهای دیجیتال، صرافی Bybit را به دلیل فقدان مجوزهای لازم، به عنوان یک نهاد “مشکوک” معرفی کرد.

در به روزرسانی اخیر لیست پلتفرم های معاملاتی دارایی‌های مجازی مشکوک این کمیسیون، صرافی بای بیت به همراه ۱۱ مورد از خدماتش از جمله قراردادهای آتی، اختیار معامله، توکن‌های اهرمی و خدمات نوظهوری مانند “دو دارایی ۲.۰” و “باله کوسه” در این لیست گنجانده شده‌اند.

نگرانی‌های نظارتی در خصوص Bybit

هشدار صادر شده توسط SFC بر فقدان مجوزهای لازم برای فعالیت این محصولات در هنگ کنگ تاکید می‌کند. این موضوع تردیدهای جدی در مورد مشروعیت فعالیت های Bybit و چگونگی حفظ حقوق سرمایه‌گذاران محلی را به وجود آورده است.

صرافی بای بیت که با شرکت Bybit Fintech Limited مستقر در سیشل مرتبط است، فعالیت خود را به صورت بین‌المللی از طریق وب سایت اصلی خود پیش می برد. با این حال، Spark Fintech Limited، یک نهاد مستقل در هنگ کنگ، هیچ ارتباطی با خدمات مشکوک لیست شده ندارد. نکته قابل توجه این است که Spark Fintech برای مجوز صرافی ارز دیجیتال در هنگ کنگ درخواست داده است، اقدامی که Bybit Fintech هنوز آن را انجام نداده است.

“ما نگرانی عمیق خود را نسبت به ارائه این محصولات به سرمایه گذاران هنگ کنگ ابراز می دارد. لازم به ذکر است که هیچ نهادی در گروه Bybit مجوز یا ثبت نامی نزد SFC برای انجام هیچ گونه “فعالیت تحت نظارت” در هنگ کنگ ندارد.”

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ

اهمیت تمایز قائل شدن بین پلتفرم‌های مجاز و غیرمجاز

با رشد فزاینده بازار ارز دیجیتال هنگ کنگ، مهلت تعیین شده توسط SFC برای درخواست مجوز در تاریخ ۱۰ اسفند، منجر به اقدام ۲۴ صرافی ارز دیجیتال برای اخذ مجوز شده است. در حال حاضر، تنها OSL و HashKey موفق به دریافت مجوز فعالیت در هنگ کنگ شده‌اند و این امر الگویی برای سایر صرافی‌ها به شمار می‌رود.

هدف اصلی SFC، حمایت از سرمایه‌گذاران از طریق تمایز قائل شدن بین پلتفرم‌های دارای مجوز و بدون مجوز است. با توجه به انتظار رشد چشمگیر بازار ارز دیجیتال هنگ کنگ در سال‌های آینده، این تمایز از اهمیت بسزایی برخوردار است. درآمد این بازار در مرداد ۱۴۰۲ به ۱۴۲.۶ میلیون دلار رسیده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش آن به ۲۵۴.۶ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۸ می‌باشد.

نگاه ویژه به بای بیت بخشی از رویکرد نظارتی دقیق SFC بر کل صنعت ارز دیجیتال است. پیش از این، این نهاد نظارتی برنامه‌های استیکینگ Floki و TokenFi را به دلیل وعده بازدهی غیرواقعی مورد انتقاد قرار داده بود. این برنامه‌ها که بازدهی ۳۰ تا بیش از ۱۰۰ درصد را تبلیغ می‌کنند، مجوزهای لازم را در هنگ کنگ ندارند.

علاوه بر این، SFC به طور مستمر لیست محصولات سرمایه گذاری مشکوک خود را به روز رسانی می‌کند تا سرمایه‌گذاران را از خطرات بالقوه آگاه سازد. این اقدامات با توجه به ماهیت این بازار که در آن اغلب بازدهی بالا با ریسک بالا همراه است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین، تلاش‌های SFC برای اجرای انطباق با مقررات برای حفظ سلامت بازار و اعتماد سرمایه گذاران ضروری است.

منبع: BeInCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید