ارز توکن فای TokenFi چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

همه چیز درباره ارز توکن فای؛ از ویژگی‌ها تا مزایا و معایب

لوگو ارز توکن فای روی پس زمینه با طرح چارت قیمتی
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

توکن فای یک پلتفرم نوآورانه در دنیای کریپتوکارنسی است که امکان توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی را بدون نیاز به دانش کدنویسی فراهم می‌کند. عرضه ۱۰ میلیارد توکن به طور مساوی بین زنجیره‌های BSC و ETH، ارز توکن فای را به یک بازیگر برجسته در دنیای کریپتوکارنسی تبدیل کرده است. ارز TOKEN با قرارگیری در رتبه ۶۵۸ بازار و ارزش رقیق شده ۳۵۶ میلیون دلاری پتانسیل قابل‌توجهی برای رشد و توسعه در بازارهای جهانی دارد. در این مقاله از رمزینکس قصد داریم نگاهی عمیق‌تر به ارز توکن فای بیندازیم و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن گرفته تا چالش‌ها و فرصت‌هایی که برای سرمایه‌گذاران و کاربران فراهم می‌کند را بررسی ‌کنیم، با ما همراه باشید.

پلتفرم TokenFi چیست؟

توکن فای (TokenFi) پلتفرمی در اکوسیستم Floki است که انقلابی در دنیای توکن‌سازی ایجاد کرده است. این پلتفرم توسط DAO Floki اداره می‌شود و به کاربران کمک می‌کند تا به سادگی دارایی‌های دنیای واقعی را به توکن تبدیل کرده و توکن‌های رمزنگاری‌شده را بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی راه‌اندازی کنند. پلتفرم TokenFi که برای توزیع پاداش‌های رمزنگاری‌شده TOKEN به جامعه Floki طراحی شده بود، به‌طور چشمگیری فراتر از انتظارات عمل کرد. راه‌اندازی این پلتفرم در عرض تنها سه روز ارزش بازار FLOKI را ۱۰۰ میلیون دلار افزایش داد که نشان‌دهنده‌ استقبال فوق‌العاده‌ی جامعه از این ابتکار جدید بود.

طراحی نماد TokenFi با رنگ نارنجی روی پس زمینه مشکی
ارز دیجیتال توکن فای به نماد معاملات آن در شبکه فلوکی تبدیل می‌شود

TokenFi با تمرکز بر توکن‌سازی دارایی‌ها می‌تواند انقلابی در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ایجاد کند. این پلتفرم راه‌حلی برای توکنیزه‌کردن دارایی‌ها و ایجاد توکن‌های مختلف است. با استفاده از رابط کاربری ساده و بصری WYSIWYG توکن‌فای، بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید توکن‌های خود را راه‌اندازی و دارایی‌های خود را توکنیزه کنید.

ارز توکن فای چیست؟

ارز توکن فای (TokenFi) راهی آسان و کم‌هزینه برای تبدیل دارایی‌های شما به توکن‌های دیجیتال است. با استفاده از توکن فای می‌توانید به سادگی مالکیت خود را بر دارایی‌هایتان در دنیای دیجیتال ثبت و به اشتراک بگذارید و یا آن‌ها را به فروش برسانید. TokenFi با استفاده از فناوری بلاکچین این فرایند را ساده می‌کند و نیازی به دانش کدنویسی یا پرداخت هزینه‌های بالا نیست. ارز توکن فای رمز ارز جامعه فلوکی است که در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ سه روز پس از تاییدِ پیشنهادِ راه‌اندازی آن توسط جامعه، رونمایی شد. ارزش توکن در یک جهش خیره‌کننده، تنها چهار روز پس از تایید، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۰.۰۰۰۰۴ دلار رسید که بالاترین نرخ آن در حدود شش ماه گذشته بود. اطلاعات این رمز ارز را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

۵۶ درصد (از طریق استکینگ توکن‌های FLOKI پاداش دریافت کنید).استخرهای استکینگTokenFiنام توکن
۱۰ درصد (برای توکن‌های موجود در زنجیره‌های ETH و BNB).استخر نقدینگیTOKENنماد
۲۲ درصد (برای توسعه، عملیات و سایر فعالیت‌ها).خزانهBEP-20استاندارد
۵ درصد (برای تشویق کاربران به آگاهی از پروتکل جدید).برنامه تشویقیبایننس اسمارت‌چین  (BNB Chain) و اتریومبلاکچین
۷ درصد (برای اطمینان از ثبات بلندمدت پلتفرم).توکن استخر استکینگ جدید0x4507cEf57C46789eF8d1a19EA45f4216bae2B528قرارداد
۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکنکل عرضه
۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ توکنحداکثر عرضه

ویژگی‌های اصلی ارز توکن فای

توکن فای با نوآوری و ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد، ساخت ارز دیجیتال را برای همه، صرف‌نظر از دانش فنی آن‌ها آسان کرده است. با مطالعه موارد زیر، به سادگی با مزایای کلیدی توکن فای آشنا خواهید شد:

۱. با TokenFi قدم به دنیای رمزنگاری بگذارید

با توکن فای ساخت توکن‌های ERC-20 و BEP-20 به سادگی در چند کلیک انجام می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این پلتفرم توکن خود را با ویژگی‌های دلخواه مانند کارمزد سوزاندن (Burn Fees)، نقدینگی بازخرید (Buyback Liquidity) و کیف پول خزانه‌داری (Treasury Wallets) بسازید.

۲. تبدیل دارایی‌های واقعی به توکن‌های ارزشمند با توکن‌فای

تیم فلوکی با راه‌اندازی ماژول توکن‌سازی RWA روی توکن‌فای، امکان توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی غیر از اوراق بهادار را برای کاربران فراهم می‌کند. این فرایند به افراد اجازه می‌دهد تا مالکیت خود روی آثار هنری، کلکسیون‌ها و حتی طلا را در بلاکچین ثبت کنند.

۳. توکن‌سازی قانونی با حسابرسی لحظه‌ای قراردادهای هوشمند

به زودی قابلیتی جدید ارائه می‌شود که تضمین می‌کند فرایند راه‌اندازی ارزهای دیجیتال و توکن‌سازی دارایی، همواره در چارچوب قوانین و مقررات باقی بماند. این قابلیت، امکان حسابرسی لحظه‌ای قراردادهای هوشمند را برای کاربران فراهم می‌کند و از سوءاستفاده از فرایند آسان تولید توکن در TokenFi جلوگیری می‌کند.

نماد ارز توکن فای با یک موشک که رشد احتمالی آن را نشان می‌دهد
ارز توکن فای درصورت استقبال ادامه‌دار جامعه فلوکی فرصت رشد خوبی پیدا می‌کند

مزایای ارز توکن فای

ارز TOKEN قلب تپنده و توکن کاربردی پلتفرم TokenFi است. تمام تراکنش‌های این پلتفرم با استفاده از ارز دیجیتال TOKEN انجام می‌شود. بخشی از این تراکنش‌ها به طور خودکار توکن‌های TOKEN را از بازار خریداری و از بین می‌برند. این فرایند علاوه بر افزایش کاربرد و ارزش TOKEN به عنوان توکن اصلی پلتفرم، با سوزاندن توکن‌ها تورم را به شدت کاهش و قیمت آن را به مرور افزایش می‌دهد. در ادامه نگاهی به مزایای ارز توکن فای می‌اندازیم.

۱. سهولت ساخت توکن

رابط کاربری ساده و بصری پلتفرم توکن فای، ساخت توکن‌های ERC-20 و BEP-20 را در چند مرحله آسان برای هر کسی امکان‌پذیر می‌کند. فرایند ساخت توکن در این پلتفرم سریع و بدون نیاز به صرف زمان و هزینه‌های اضافی برای کدنویسی و توسعه است. امکان ساخت توکن‌های کاربردی، حاکمیتی، سهام و… با ویژگی‌های مختلف و انطباق با نیازهای پروژه شما در پلتفرم توکن فای برای کاربران فراهم شده است.

۲. امنیت بالا

تمام قراردادهای هوشمند پلتفرم توکن فای توسط شرکت‌های معتبر حسابرسی می‌شوند تا از عملکرد صحیح، شفافیت و عدم وجود نقص امنیتی اطمینان حاصل شود. توکن‌های شما در کیف پول‌های امن و معتبر بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت‌چین ذخیره می‌شوند و با استفاده از مکانیزم‌های امنیتی پیشرفته پلتفرم توکن فای از سوءاستفاده و کلاهبرداری در فرایند ساخت و استفاده از توکن‌ها جلوگیری می‌کند.

۳. تمرکززدایی در فرایند ساخت توکن

 پلتفرم توکن فای توسط هیچ شخص یا سازمانی اداره نمی‌شود و قدرت در بین تمام کاربران و مشارکت‌کنندگان توزیع شده است. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز، پلتفرم توکن فای در برابر سانسور و محدودیت‌های دولتی مقاوم بوده و تمام اطلاعات مربوط به توکن‌ها و پروژه‌ها به صورت شفاف در بلاکچین ثبت و برای عموم قابل مشاهده است.

۴. پاداش‌های استکینگ

با استیک کردن توکن‌های TOKEN خود در پلتفرم توکن فای می‌توانید سود قابل‌توجهی کسب کنید. استکینگ به تامین امنیت و ثبات شبکه بلاکچین کمک می‌کند و دارندگان توکن‌های TOKEN می‌توانند در فرایند تصمیم‌گیری و آینده پلتفرم مشارکت کنند.

۵. پشتیبانی از پروژه‌های جدید

 توکن فای بستری امن برای راه‌اندازی و حمایت از پروژه‌های نوآورانه در اکوسیستم بلاکچین فراهم می‌کند. این پلتفرم درمقایسه‌با سایر پلتفرم‌های مشابه کارمزدهای بسیار پایین‌تری برای ساخت و استفاده از توکن‌ها ارائه می‌دهد.

۶. استخرهای نقدینگی

 ارز TokenFi ابزارهایی برای ایجاد استخرهای نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند یونی‌سواپ و پنکیک‌سواپ ارائه می‌دهد.

طراحی لوگو توکن فای در دست یک مرد با طراحی سیاه و پس زمینه ارز فلوکی
ترکیب جامعه فلوکی با ارز توکن فای می‌تواند آینده این ارز دیجیتال را تضمین کند

معایب ارز توکن فای

ارز توکن فای در کنار مزایای خود، معایبی نیز دارد که عبارت‌اند از:

  • نیاز به دانش فنی: کاربران برای حفظ دارایی‌های دیجیتال خود نیاز به دانش فنی کافی دارند.
  • نوسانات بازار: ارزش ارز توکن فای می‌تواند به شدت نوسان داشته باشد و ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.
  • رقابت بالا: با وجود تعداد زیاد پلتفرم‌های مشابه توکن فای ممکن است در جذب کاربر با چالش‌هایی روبه‌رو شود.
  • محدودیت‌های قانونی: تغییرات در قوانین و مقررات می‌تواند بر استفاده و پذیرش توکن فای تاثیر بگذارد.

نحوه معامله ارز دیجیتال توکن فای

خرید ارز دیجیتال توکن فای (TokenFi) مانند سایر رمز ارزها در صرافی‌های معتبر امکان‌پذیر است. شما می‌توانید برای معامله این ارز به صرافی‌های معتبر پشتیبان توکن فای مانند بایننس، بای‌بیت، کوینکس، رمزینکس و… مراجعه کنید. رمزینکس امکان خرید و فروش آسان ارز دیجیتال توکن فای با کمترین کارمزد را فراهم کرده است. پس از ثبت‌نام و احراز هویت در رمزینکس، برای خرید یا فروش ارز TOKEN می‌توانید به یکی از بخش‌های معاملات آسان، حرفه‌ای یا API مراجعه کنید.

جمع‌بندی

ارز توکن فای فراتر از یک عضو جدید در اکوسیستم فلوکی، گامی بلند در جهت دگرگونی صنعت چند میلیارد دلاری توکن‌سازی است. تمرکز این پروژه بر توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی، پلی بین دنیای بلاکچین و اشیاء ملموس ایجاد می‌کند. تعهد و دقت تیم فلوکی در توسعه این سیستم، می‌تواند TokenFi را به یکی از بازیگران اصلی عرصه دیفای تبدیل کند.

سوالات رایج

ارز توکن فای چگونه کار می‌کند؟

ارز توکن فای با تبدیل دارایی‌های واقعی به توکن‌های دیجیتال بر بستر بلاکچین، سرمایه‌گذاری و معامله را آسان‌تر می‌کند.

آیا ارز دیجیتال توکن فای برای همه قابل دسترس است؟

خرید و معامله توکن فای برای هر کسی که به اینترنت و کیف پول دیجیتال دسترسی دارد امکان‌پذیر است، اما برای این کار نیاز به صرافی‌های خاصی است که این توکن‌ها را ارائه می‌کنند.

تضمینی وجود دارد که ارزش توکن فای حفظ شود؟

هیچ تضمینی برای حفظ ارزش توکن فای وجود ندارد؛ ارزش آن مانند سایر دارایی‌های دیجیتال به عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد.

منبع: mexc | bsc | bybit

لیلا محمدی
درباره لیلا محمدی
من لیلام و فارغ‌التحصیل رشته هوش مصنوعی از دانشگاه هرمزگان هستم. حدود ۶ ساله که با کلمات زندگی می‌کنم. نوشتن مسیری رو برام هموار کرد که هیچ‌وقت فکر نمی‌کرم بتونم ازشون عبور کنم. حدود یک‌ساله که توی حوزه رمز ارزها می‌نویسم و از تحلیل‌شون لذت می‌برم. دوست دارم چیزهایی که درباره ارزهای دیجیتال یاد می‌گیرم رو به زبان ساده به بقیه یاد بدم.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید