بای‌بیت، دومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال لقب گرفت- مجله رمزینکس

بای‌بیت با سبقت از کوین‌بیس، به جایگاه دومین صرافی بزرگ ارز دیجیتال جهان دست یافت

نمایش رده‌بندی به وسیله‌ی قطعات و مهره‌های شطرنج.
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۳

بر اساس گزارش اخیر شرکت معتبر تحلیل داده‌ی کایکو، صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت از ماه اکتبر موفق شده است از نظر حجم معاملات، بر کوین‌بیس، صرافی شناخته‌شده‌ی آمریکایی، پیشی بگیرد.

این گزارش دلایل این جابه‌جایی در جایگاه را بررسی می‌کند. کایکو بر این باور است که راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده، بیش از سایر عوامل، به افزایش سهم بازار بای‌بیت و حرکت آن به سمت تسلط بر بازار کمک کرده است.

عرضه‌ی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی بیت‌کوین در ایالات متحده، حجم کل معاملات ارز دیجیتال در سطح جهان را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با این حال، تمامی بازیگران این عرصه به طور یکسان از این جهش که از ماه اکتبر آغاز شد، بهره‌مند نشده‌اند.

گزارش می‌افزاید که یک صرافی توانسته است بیشترین سود را از این شرایط به دست آورد و آن بای‌بیت است. سهم بازار این صرافی از اکتبر با رشدی چشمگیر، از ۸ درصد به ۱۶ درصد افزایش یافته است و در ماه مارس با پشت سر گذاشتن کوین‌بیس، به دومین صرافی بزرگ پس از بایننس تبدیل شده است. این در حالی است که کوین‌بیس با وجود گزارش بهبود درآمد و سود، تنها شاهد افزایش اندکی معادل ۱ درصد در سهم بازار جهانی خود در همین بازه‌ی زمانی بوده است.

تحلیلگران کایکو، کارمزد پایین بای‌بیت را یکی از عوامل کلیدی پشت رشد چشمگیر این صرافی عنوان می‌کنند.

با وجود این، دیگر صرافی‌های مستقر در خارج از ایالات متحده مانند بایننس و اوکی‌ایکس نیز کارمزد پایین ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، بسیاری از صرافی‌ها همواره کمپین‌های تشویقی بدون کارمزد و پاداش را برگزار می‌کنند. بای‌بیت در فوریه ۲۰۲۳ کارمزد معاملات USDC را به صفر رساند، در حالی که بایننس در یک سال گذشته، TUSD و FDUSD را تبلیغ کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که اگرچه کارمزد پایین به مزیت رقابتی بای‌بیت کمک می‌کند، اما تنها دلیل موفقیت آن نیست.

علاوه بر کارمزد پایین، کایکو بر نقش پر رنگ معاملات بیت‌کوین و اتریوم (ETH) در رشد بای‌بیت تاکید می‌کند. سهم بازار این صرافی از دو دارایی دیجیتال پیشرو، طی ۱۲ ماه گذشته از ۱۷ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته است.

رشد سهم بازار اسپات (معاملات نقدی) بای‌بیت همچنین با گسترش سریع عرضه‌ی خدمات مشتقه‌ی آن همراه بوده است. در سال ۲۰۲۳، بای‌بیت جایگاه خود را به عنوان دومین بازار بزرگ مشتقات پس از بایننس تثبیت کرد.

منبع: The Daily HODL

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید