آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون - رمزینکس
۱۴ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. بررسی خروج ۳۰۰ میلیون دلاری از ETF های بیت‌ کوین
  2. رکوردشکنی نهنگ‌های بیت‌ کوین در چرخه صعودی: آیا بازار آماده جهش است؟
  3. تاریخ لیست شدن بلوم + چگونه داشتن چند حساب منجر به بن شدن فوری می‌شود؟
  4. خرید ۱ میلیارد دوج‌ کوین توسط نهنگ‌های دوج‌ کوین: آیا زمان بازگشت روند صعودی است؟
  5. بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سولانا در مقیاس‌پذیری بلاکچین
  6. به‌روزرسانی تاریخ لیستینگ ایردراپ تون استیشن (TON Station): مهلت فارمینگ تمدید شد
  7. تاریخ عرضه و قیمت توکن‌های ایردراپ ایکس امپایر
  8. لیست شدن ایردراپ لاست داگز (Lost Dogs) و جزئیات فصل دوم برای آبان ماه اعلام شد
  9. بیت کوین وارد فاز مثبت می‌شود اما یک نکته وجود دارد
  10. جابه‌جایی‌های بزرگ نهنگ بیت کوین قبل از افشای چهره ناکاموتو
  11. محکومیت ۱۰ ساله موسس طرح پانزی IcomTech
  12. کارت های پیکسل امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه تصویر آموزشی
  13. کد ویدیو بلوم امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  14. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۱۴ مهر
  15. تصویر امروز جیمز شنبه ۱۴ مهر به همراه پاسخ تصویری
  16. کارتهای امروز برد (Bird) شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  17. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۱۴ مهر + آموزش وارد کردن
  18. کد مخفی تومارکت (Tomarket) امروز شنبه ۱۴ مهر
  19. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۱۴ مهر
  20. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۱۴ مهر + آموزش تصویری
  21. سقوط سولانا پس از شکست سطح ۱۶۱ دلاری؛ آیا افت بیشتر در راه است؟
  22. یک نهنگ اتریوم ۱۹ هزار اتریوم فروخت: آیا افت شدیدتری در راه است؟
  23. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه آموزش وارد کردن

آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون

 
۱۰ مرداد ۱۴۰۳   ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
  4 دقیقه

برای ساخت کیف پول کاغذی ترون (Tron) در ابتدا باید به دنبال وبسایت معتبر باشید. پس از آن می‌توانید با طی چند مرحله ساده ساخت ولت کاغذی ترون را تکمیل کنید. کیف پول کاغذی (Paper Wallet) یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال است که امنیت نسبتا بیشتری نسبت به ولت گرم و سرد دارد. در این مقاله از رمزینکس به آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون در ۴ مرحله پرداخته‌ایم. 

روش‌ ساخت کیف پول کاغذی ترون

توکن ترون در کنار کاغذی به عنوان پیپر ولت ترون
ولت کاغذی روشی نسبتا امن برای ذخیره ترون است.

بعد از خرید ترون می‌توانید از کیف پول‌های کاغذی برای نگهداری آن استفاده کنید. ساخت کیف پول کاغذی ترون در عین حال که می‌تواند ساده باشد، ریسک‌هایی نیز به همراه دارد. با این وجود، در ادامه در ۳ مرحله به آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون پرداخته‌ایم.

۱. ساخت یک کیف پول کاغذی با ایجاد کلید خصوصی و عمومی 

نقطه مشترک تمام کیف پول‌های رمزارزی، کلید خصوصی و عمومی است. این ۲ مفهوم در دنیای رمزارزها اهمیت بالایی دارند. کلید عمومی یک عبارت ترکیبی از اعداد و حروف است که به منظور دریافت رمزارز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلید عمومی چیزی شبیه به شماره کارت بانکی یا شماره شبا در دنیای مالی متمرکز است. هنگامی که قصد انتقال ترون از صرافی ارز دیجیتال به ولت کاغذی خود را دارید، باید در قسمت آدرس مقصد، کلید عمومی خود را قرار دهید. این آدرس برای انتقال ترون به کیف پول کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

برای ساخت کلید عمومی، باید از سایت «tronpaperwallet.org» استفاده کنید. در این سایت به صورت کاملا تصادفی، یک آدرس کیف پول جدید برای شما تولید می‌شود. با زدن گزینه «create a new wallet»، یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی به شما نمایش داده می‌شود. همانطور که گفته شد، کلید عمومی برای دریافت ترون مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلید خصوصی هم مانند رمز دسترسی به کیف پول عمل می‌کند. برای اینکه بتوانید به ترون‌های خود دسترسی داشته باشید، باید از کلید خصوصی استفاده کنید.

۲. نوشتن کلید خصوصی و عمومی روی یک کاغذ

اینجاست که ساخت کیف پول کاغذی ترون معنا پیدا می‌کند. حال کافی است یک کاغذ در هر ابعادی را بردارید و کلید خصوصی و عمومی خود را روی آن یادداشت کنید. در این مرحله، مراقبت از این کاغذ بسیار اهمیت پیدا می‌کند. زیرا هر فردی با دسترسی به این کاغذ، می‌تواند به راحتی دارایی‌های شما را به کیف پول خود انتقال دهد. 

۳. دسترسی به ترون‌های کیف پول کاغذی

حال که کیف پول خود را ساختید و ترون‌های خود را به آن انتقال دادید، نوبت به برداشت و استفاده از آن‌ها می‌رسد. برای اینکه بتوانید از کیف پول کاغذی خود استفاده کنید، باید به فضایی دیجیتال برای پیاده‌سازی کلید خصوصی شما وجود داشته باشد. با مراجعه به سایت «TronWatch Desktop Wallet»، کافی است کلید خصوصی خود را وارد کنید. در این مرحله می‌توانید وارد کیف پول خود شوید و به معامله و برداشت ترون‌های خود بپردازید. 

آیا استفاده از کیف پول کاغذی امن است؟

یک کارت به شکل ولت کاغذی ترون در جعبه
برای حفظ امنیت کیف پول کاغذی ترون باید آن را در جایی امن نگهداری کرد.

می‌توان گفت ساخت کیف پول کاغذی ترون هم ارزان‌تر از ولت فیزیکی مانند لجر (Ledger) است و هم با توجه به عدم اتصال به اینترنت، امن‌تر از کیف پول گرم. اما نمی‌توان با همین موارد به امنیت کیف پول کاغذی اتکا کرد. این کیف پول نیز معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم. 

  • عدم امکان بازیابی: اگر کیف پول کاغذی خود را گم کنید، امکان اینکه بتوانید دارایی‌های داخل آن را بازیابی کنید تقریبا صفر است. 
  • آسیب فیزیکی: اگر کاغذ شما پاره، سوزانده و یا خیس شود، با از دست دادن کلید خصوصی روی آن، عملا دیگر به دارایی‌های خود دسترسی نخواهید داشت. 
  • عدم مشخص بودن هویت: فرض کنید کیف پول شما به دست یک شخص ناشناس برسد. اگر این فرد وارد ولت شما شود، مشخص نخواهد شد که این فرد شما هستید یا یک سارق. 
  • عدم دسترسی سریع: دسترسی به ولت کاغذی به هیچ‌وجه سریع نیست و نیاز به مراحلی دارد که باید طی شود تا به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید. به همین دلیل اگر تریدر هستید یا از این طریق درآمدزایی می‌کنید، ساخت کیف پول کاغذی ترون نمی‌تواند راهکار مناسبی برای شما باشد. 

جمع‌بندی

در این مقاله از رمزینکس به آموزش ساخت کیف پول کاغذی ترون پرداختیم. برای ساخت کیف پول کاغذی ترون کافی است به سایت سازنده آدرس ولت ترون مراجعه کنید و کلید عمومی و خصوصی خود را دریافت کنید. پس از دریافت کلید عمومی، ترون‌های خود را به کیف پول کاغذی خود انتقال دهید. حال با مراجعه به سایت کیف پول ترون، با استفاده از کلید خصوصی خود، به ولت کاغذی ترون دسترسی پیدا کنید. اما به خاطر داشته باشید که کیف پول کاغذی ترون نمی‌تواند روش امنی برای ذخیره و استفاده از ترون باشد. 

سوالات متداول

بهترین کیف پول ترون کدام ولت است؟

از کیف پول تراست ولت و متامسک می‌توان به عنوان بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال ترون نام برد. 

رایج‌ترین روش سرقت کیف پول کاغذی چیست؟

اگر کلید خصوصی خود را روی کاغذ پرینت کنید، دارنده پرینتر با کمک از حافظه آن می‌تواند به راحتی کلید خصوصی شما را روی کاغذ دیگری چاپ و دارایی شما را به سرقت ببرد. 

منابع: materialbitcoin | steemit | swissmoney

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر