پیش‌بینی بازار ۳۵ تریلیون دلاری ETF بیت‌کوین - مجله رمزینکس

بازار ETF بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۵ به ارزش ۳۵ تریلیون دلار خواهد رسید!

تعدادی بیت‌کوین طلایی روی هم ریخته شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

بازار جهانی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF) در آستانه‌ی رشدی قابل توجه قرار دارد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این بازار می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ به رقم خیره‌کننده‌ی ۳۵ تریلیون دلار برسد، در حالی که ارزش آن در حال حاضر ۱۳ تریلیون دلار است. اریک بالچناس، تحلیلگر ارشد صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی بایننس، این رشد پیش‌بینی‌شده را به جذابیت ذاتی صندوق‌های ETF و حوزه‌ی رو به رشد عرضه‌ی دارایی‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال نسبت می‌دهد.

هزینه‌های پایین و نقدینگی بالا

صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی به دلایل کلیدی متعدد مورد علاقه‌ی سرمایه‌گذاران هستند. برخلاف صندوق‌های با مدیریت فعال که با کارمزدهای بالایی همراه هستند، صندوق‌های ETF گزینه‌های سرمایه‌گذاری کم‌هزینه را ارائه می‌دهند که آن‌ها را برای کسانی که به‌دنبال گسترش سبد سهام خود هستند، جذاب می‌کند. علاوه بر این، نقدینگی درون‌بازه زمانی معاملات آن‌ها، بر خلاف ساختار خشک‌تر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک سنتی، امکان خرید و فروش آسان را در طول روز معاملاتی فراهم می‌کند. صندوق‌های ETF همچنین کارایی مالیاتی و انعطاف‌پذیری در تنظیم استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را از طریق طیف وسیعی از دارایی‌ها ارائه می‌دهند.

بالچناس به این مزایا به عنوان عوامل اصلی رشد پیش‌بینی‌شده اشاره می‌کند. او توضیح می‌دهد:

صندوق‌های ETF ترکیبی جذاب را ارائه می‌دهند. هزینه‌های پایین، نقدینگی درون‌بازه زمانی معاملات، کارایی مالیاتی و انعطاف‌پذیری همچنان به جذب سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران ادامه خواهد داد که منجر به یک اثر گلوله برفی از محصولات بیشتر، طراحی‌های نوآورانه و نیروی فروش رو به رشدی می‌شود که آن‌ها را تبلیغ می‌کنند.

مرز جدید برای صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF)

معرفی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی مبتنی بر دارایی فیزیکی ارزهای دیجیتال (Spot Crypto ETF)، گامی مهم در چشم‌انداز صندوق‌های ETF است. این محصولات نوآورانه قیمت ارزهای دیجیتال خاص را دنبال می‌کنند و به سرمایه‌گذاران امکان ورود به این کلاس دارایی با رشد سریع را بدون پیچیدگی‌های مدیریت دارایی‌های دیجیتال به صورت انفرادی می‌دهند. سهولت نگهداری از صندوق‌های ETF ارز دیجیتال در حساب‌های کارگزاری سنتی، برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال کاوش در بازار ارزهای دیجیتال هستند، جذابیت دارد.

موفقیت عرضه‌های اولیه‌ی صندوق‌های قابل معامله ارز دیجیتال، نویدبخش آینده‌ای روشن است. انتظار می‌رود ارزهای دیجیتال بیشتری مانند سولانا در لیست صندوق‌های ETF گنجانده شوند که گزینه‌های سرمایه‌گذاران را گسترش داده و مشروعیت بازار ارزهای دیجیتال را تقویت می‌کند.

توکن‌سازی و پتانسیل بلندمدت

در حالی که صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی و ارزهای دیجیتال در آینده‌ی نزدیک حرف اول را می‌زنند، برخی از تحلیلگران توکن‌سازی دارایی را به عنوان فناوری با پتانسیل بلندمدت قابل توجه می‌بینند. این فناوری شامل تبدیل دارایی‌های سنتی مانند سهام یا املاک و مستغلات به توکن‌های دیجیتالی است که می‌توان آن‌ها را در یک بلاک‌چین معامله کرد.

بازاری صعودی با گنجایش فعالیت‌های گسترده

چشم‌انداز بازار این صندوق‌ها بسیار مثبت است. ترکیب هزینه‌های پایین، ویژگی‌های دوستدار سرمایه‌گذار و ادغام دارایی‌های نوآورانه‌ی ارزهای دیجیتال، تصویری از بازاری پویا و در حال گسترش سریع را ترسیم می‌کند. با وجود برخی از ظرافت‌ها، مسیر بازار صندوق‌های ETF به نظر می‌رسد که به طور قاطع صعودی است. تمرکز صندوق‌های ETF بر سهولت، مقرون‌به‌صرفه بودن و تنوع‌سازی، آن‌ها را در سال‌های آتی به عنوان نیرویی غالب در چشم‌انداز سرمایه‌گذاری نگه خواهد داشت.

منبع: Bitcoinist

3/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر