افزایش ۱۷٪ اتریوم؛ نزدیک‌تر از همیشه به بورس - مجله رمزینکس

جهش قیمتی اتریوم (ETH) با نزدیک شدن به تأیید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس (ETF)

سکه‌ی اتریوم آهنی روی مادربورد کامپیوتر
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۳

قیمت اتریوم (ETH) در آغاز معاملات آسیایی، همزمان با افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به تأیید قریب‌الوقوع اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر این ارز دیجیتال، با جهشی ۱۷ درصدی به بالای ۳۶۰۰ دلار رسید. این جهش قیمتی با تحولات مثبتی در زمینه‌ی مقررات همراه بوده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در آستانه‌ی یک ضرب‌الاجل کلیدی، از صرافی‌ها خواسته است تا اطلاعات مربوط به پذیرش چنین صندوق‌هایی را به‌روزرسانی کنند. این اقدام اگرچه تضمینی برای تأیید نهایی محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند نشانه‌ای از پیشرفت در روند بررسی باشد.

شاخص قیمت کوین‌دسک ۲۰ (CoinDesk 20) که عملکرد ۲۰ دارایی دیجیتال برتر بازار را اندازه‌گیری می‌کند، نیز تقریباً ۸ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری کوین‌دسک در انتهای روز کاری دوشنبه در آمریکا گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) گام مهمی در روند تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (Ether ETF) برداشته است. این نهاد نظارتی از صرافی‌ها خواسته است تا اطلاعات مربوط به پذیرش این نوع صندوق‌ها را به‌روزرسانی کنند.

درخواست به‌روزرسانی اطلاعات از سوی SEC، که شامل پیشنهاد تغییر قوانین نیز می‌شود، می‌تواند نشانه‌ی پیشرفت به سمت تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم (Spot Ether ETF) تلقی شود. با وجود این پیشرفت، کمیسیون مذکور همچنان اختیار رد بیانیه‌ی ثبت S-1 مربوط به این صندوق‌ها را داراست که می‌تواند تأیید و آغاز معاملات آن‌ها را با تأخیر مواجه سازد.

تحلیلگران موسسه‌ی Presto Research در یادداشتی که با کوین‌دسک به اشتراک گذاشته‌اند، به تأثیر این تحول بر منحنی نوسان ضمنی اتریوم اشاره کرده‌اند. این منحنی، انتظارات بازار از نوسانات آتی در سطوح قیمت و زمان‌های انقضای مختلف را نشان می‌دهد. طبق این یادداشت، منحنی نوسان مذکور هموارتر شده است. همچنین، نرخ بازگشت ریسک دلتای ۲۵، به بالاترین میزان خود در سال جاری یعنی بیش از ۱۸ درصد رسیده است و معامله‌گران حجم قابل توجهی از اختیار خرید ۴۰۰۰ دلاری با سررسید ۴ و ۱۱ خرداد را خریداری کرده‌اند.

شانس تأیید صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) تا ۱۱ خرداد، طبق یک قرارداد در پلتفرم پیش‌بینی غیرمتمرکز Polymarket، از ۱۰ سنت به ۵۵ سنت افزایش یافته است. این رقم نشان‌دهنده‌ی ۵۵ درصد احتمال برای تأیید چنین صندوقی تا تاریخ مذکور می‌باشد.

قرارداد دیگری در همین پلتفرم که به تأیید این صندوق تا ۱۰ تیر اختصاص دارد، در حال حاضر با قیمت ۶۸ درصد معامله می‌شود.

تصمیم نهایی در مورد صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) پیشنهادی VanEck در تاریخ ۳ خرداد و پس از آن در مورد صندوق پیشنهادی Ark در تاریخ ۴ خرداد اعلام خواهد شد.

منبع: CoinDesk

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید