داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که صرافی‌ها اخیراً شاهد جریان‌ مثبت ورود استیبل‌کوین‌ها بوده‌اند. در اینجا به معنای این اتفاق برای قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزهای بازار کریپتو می‌پردازیم.

به‌طور ساده، جریان‌ ورود استیبل‌کوین‌ها در حال حاضر بیشتر از جریان‌ خروج آن‌ها از صرافی‌ها است و بنابراین میزان موجودی این رمزارزها در صرافی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

از آنجایی که قیمت استیبل‌کوین‌ها به ارزهای فیات گره خورده است، ارزش آن‌ها به‌طور کلی پایدار است. بنابراین، سرمایه‌گذاران هر زمان که بخواهند از نوسانات مرتبط با ارزهایی مانند بیت‌کوین فرار کنند، رو به این رمزارزها می‌آورند.

با این حال، وقتی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در نهایت احساس کنند که قیمت‌ها به‌سمت درست حرکت می‌کنند و ثبات به بازار برگشته است، به‌سادگی استیبل‌کوین‌های خود را دوباره به ارزهای دیجیتال مورد نظر خود تبدیل می‌کنند و فشار خرید حاصل‌شده روی این ارزها، قیمت‌هایشان را افزایش می‌دهد.

جالب اینجاست که این ورود و انباشت استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌ها، پس از افت شدید قیمت بیت‌کوین به وجود آمده است که ممکن است نشان دهد که سرمایه‌گذاران قصد دارند از استیبل‌کوین‌های خود برای خرید برخی ارزها در بازار استفاده کنند، در حالی که قیمت این ارزها در حال حاضر با تخفیف احتمالی همراه شده است.

اگر این واقعاً نشانه‌ای باشد که دارندگان استیبل‌کوین‌ها روی ارزهایی مانند بیت‌کوین فشار خرید اعمال کنند، ممکن است قیمت اثر صعودی روی قیمت این ارزها داشته باشد.

منبع: newsbtc.com