سرمایه‌گذاری شیبا بهتر است یا دوج کوین؟

شیبا بهتر است یا دوج کوین؟ کدام سود بیشتری دارد؟

تفاوت شیبا و دوج به منظور اینکه آیا شیبا بهتر است یا دوج کوین
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۳

پس از آشنایی با مشهورترین میم کوین‌ها، اولین سوال بزرگ در ذهن این است که آیا شیبا بهتر است یا دوج کوین؟ کدام می‌تواند آینده درخشان‌تری داشته باشد؟ پس از اینکه میم کوین‌ها توانستند با دوج کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba Inu) توجه‌ها را از بیت کوین و اتریوم در بازار ارز دیجیتال به خود معطوف کنند، حالا بسیاری به دنبال مقایسه شیبا و دوج برای داشتن یک خرید ارز دیجیتال سودآور هستند. به همین منظور در این مقاله به بررسی اینکه شیبا بهتر است یا دوج کوین پرداخته‌ایم.

مقایسه شیبا و دوج؛ دو غول میم کوین‌ها در تقابل

نماد شیبا در تقابل با نماد دوج کوین
شیبا اینو برنامه‌های بهتری برای توسعه اکوسیستم خود دارد.

هنگامی که صحبت از میم کوین در میان باشد، شیبا اینو و دوج کوین در صدر تمام گفتگو‌ها خواهند بود. پس از اینکه در سال ۲۰۲۰ دوج کوین به عنوان یک شوخی بزرگ با بیت کوین معرفی شد، بسیاری این ارزهای دیجیتال شوخی که به میم کوین مشهور بودند را جدی نگرفتند و با استناد به نجومی بودن قیمت بیت کوین، آینده درخشانی برای میم کوین‌ها قائل نبودند.

اما طولی نکشید که نه تنها قیمت دوج کوین توانست رشدی بی‌سابقه را تجربه کند، بلکه شیبا اینو نیز خود را به یک قله تاریخی رساند و تمام منتقدان خود را انگشت به دهان روبه‌روی نمودارها میخکوب کردند! اما در این میان، بسیاری به جنگی «زرگری» میان این دو میم کوین پرطرفدار دامن زدند و اذعان کردند که حتما یکی از دیگری بهتر است و می‌تواند آینده‌ای درخشان‌تر داشته باشد؛ حال که هر دو آن‌ها میم کوین بوده و عملا نمی‌توانست کاربردی جز یک روش پرداخت داشته باشد. 

حال با توجه به اینکه این روزها خرید ارز دیجیتال، پای خود را فراتر از سوددهی در کوتاه یا بلند مدت گذاشته و کاربردهای فراوانی از جمله بازی کردن مثل ارز دیجیتال گالا، داشتن همراه عاطفی مانند ارز اسلیپ و یا حمایت از تیم مورد علاقه مانند ارز چیلیز را به طرفداران خود ارائه داده است، میم کوین‌های دوج و شیبا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روز به روز بهینه‌تر شده‌اند. حال، با تمام گفته‌های فوق، شیبا بهتر است یا دوج کوین؟

در ادامه به مقایسه شیبا و دوج کوین پرداخته و شباهت‌ها و تفاوت‌های هر کدام را بیان کرده‌ایم. 

شیبا بهتر است یا دوج کوین؛ شباهت‌ برادران میم

نماد دوج با اسلحه در تقابل با نماد شیبا با داس در دست
دوج اعتبار بیشتری نسبت به شیبا اینو دارد.

هنگامی که به مقایسه شیبا و دوج کوین می‌پردازیم، شباهت‌ها زیاد هستند؛ زیرا شیبا با شعار «قاتل دوج» مسیر خود را آغاز و در حال حاضر به دنبال رد شدن از این رقیب دیرینه است. با این وجود، نمی‌توان از شباهت این دو میم کوین چشم‌پوشی کرد. از جمله شباهت‌های شیبا و دوج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هر دو رمزارز پرچمدار میم کوین‌ها در بازار کریپتوکارنسی بوده و از نماد سگ «شیبا اینو» استفاده می‌کنند.
  • هر دو رمزارز با وجود اینکه به عنوان یک شوخی معرفی شدند اما حالا به دنبال داشتن قابلیت‌ها و امکانات بیشتر برای بهینه‌سازی اکوسیستم خود هستند.
  • دوج کوین و شیبا بیشترین اتکا را به جامعه خود دارند زیرا طرفداران آن‌ها نقشی اساسی در حیات این دو کریپتو ایفا می‌کنند.
  • این دو ارز دیجیتال نوسانات شدید قیمتی را عمدتا از نظرات کاربران تاثیرگذار بازار مانند ایلان ماسک تجربه می‌کنند. 
  • شیبا اینو و دوج کوین به دلیل داشتن قیمت کمتری نسبت به قیمت اتریوم و بیت کوین، فرصت مناسب‌تری برای طیف گسترده‌ای از کاربران جهت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنند. 
  • با توجه به انفجار قیمتی این دو رمزارز، هیجان کاربران برای کسب سود از بازار کریپتو بیشتر و همین امر سبب ترند و محبوب شدن میم‌کوین‌ها شد. 

شیبا بهتر است یا دوج کوین؛ تفاوت رقبای دیرینه

با وجود اینکه که این برادران کریپتویی شباهت‌هایی انکارناپذیر دارند، نمی‌شود از خیر تفاوت‌های آشکار آن‌ها به راحتی گذشت. در ادامه به بررسی تفاوت‌ها شیبا و دوج پرداخته‌ایم.

  • دوج کوین بلاکچین اختصاصی خود را دارد در حالی شیبا اینو به عنوان یک توکن روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند. 
  • دوج کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند در حالی که شیبا اینو از الگوریتم اثبات سهام بهره می‌گیرد.
  • دوج کوین تنها از ارز دیجیتال Doge در بلاکچین خود استفاده می‌کند و فقط به عنوان روش پرداخت کاربرد دارد. اما شیبا اینو علاوه بر ارز Shiba Inu یک توکن حاکمیتی با نام BONE دارد که نقشی اساسی در این اکوسیستم ایفا می‌کند. 
  • این دو ارز دیجیتال نوسانات شدید قیمتی را عمدتا از نظرات کاربران تاثیرگذار بازار مانند ایلان ماسک تجربه می‌کنند. 
  • دوج کوین هدفی جز مشارکت جامعه خود ندارد در حالی شیبا اینو به دنبال راه‌اندازی یک اکوسیستم گسترده با کاربردهای فراوان در دنیای کریپتوکارنسی است. 
  • دوج کوین هیچ محدودیتی در عرضه ندارد در حالی که شیبا اینو در ابتدا با عرضه یک کوادریلیونی خود و سیاست‌های کنترل عرضه، میزان مشخصی از توکن را راهی بازار کرده است. 
  • دوج کوین به عنوان یک روش پرداخت کاربرد دارد در حالی که شیبا اینو به دنبال ساخت یک اکوسیستم غیرمتمرکز بزرگ است.

مقایسه شیبا و دوج؛ سرمایه‌گذاری در کدام بهتر است؟

وقتی نوبت به انتخاب نهایی می‌رسد و به دنبال پاسخ به آن هستیم که بدانیم آیا شیبا اینو بهتر است یا دوج کوین، به بن بستی سر سخت خواهیم رسید؛ زیرا نقاط قوت و ضعف این دو پروژه، در کفه ترازو با یکدیگر برابری می‌کنند. از طرفی نوسانات شدید قیمتی این دو میم کوین می‌تواند ریسک بزرگی برای سرمایه‌گذاری باشد. از طرفی دیگر، اهداف و چشم‌اندازهای امیدوارکننده توسعه‌دهندگان شیبا اینو برای گسترش اکوسیستم شیبا، نشان از فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری دارد. اما اعتبار دوج کوین، تبدیل به نقطه اتکا و برتری این میم کوین قدیمی‌تر بر رقیب سرسختش شده است. حال به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاری در هرکدام فرصتی با آینده‌ای مشابه باشد.

جمع‌بندی

اینکه شیبا بهتر است یا دوج کوین، تصمیمی است که باید طبق یک بررسی و تحقیق عمیق اتخاذ کرد؛ زیرا این دو رمزارز تا به امروز پا به پای یکدیگر حرکت کردند و هر کدام با ارائه قابلیت‌های جدید، تصمیم کاربران را برای سرمایه‌گذاری، سخت‌تر از قبل ساختند. حال به نظر می‌رسد که انتخاب اینکه شیبا بهتر است یا دوج کوین، غیرممکن باشد اما با وجود برنامه تیم توسعه شیبا اینو، به نظر می‌رسد رمزارز Shiba Inu آینده‌ای بهتر دارد.

سوالات متداول

قیمت شیبا اینو چقدر خواهد شد؟

به نظر می‌رسد با توجه به برنامه‌های توسعه تیم شیبا در رابطه با اکوسیستم این رمزارز، قیمت شیبا می‌تواند به یک سنت نزدیک شود.

آینده دوج کوین چطور خواهد بود؟

دوج کوین با توجه به اینکه به عنوان یک روش پرداخت کاربردهای زیادی دارد و دسترسی به آن راحت‌تر است، آینده‌ای درخشان در انتظار دارد.

منابع: beincrypto

5/5 - (1 امتیاز)
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر