پیش‌بینی کیوساکی از سقوط بیت کوین تا ایحاد بحران مالی جهانی
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. افزایش ۴۰۰ درصدی فعالیت NFT ها در تلگرام
  2. سرقت ۵۰ میلیون دلار از یک پلتفرم DeFi و تلاش برای بازیابی آن به کمک FBI
  3. افزایش قیمت دوج کوین با صحبت‌های اخیر ایلان ماسک
  4. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز جمعه ۲۷ مهر
  5. رمز جیمز (GEMZ) امروز جمعه ۲۷ مهر
  6. قیمت امروز میم فای ‌جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  7. قیمت امروز میجر (Major) جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  8. کد ویدیوی CATS جمعه ۲۷ مهر
  9. تصویر امروز جیمز جمعه ۲۷ مهر به همراه پاسخ تصویری
  10. کد کمبو میم فای امروز جمعه ۲۷ مهر + آموزش وارد کردن
  11. پاسخ پازل امروز ربات میجر جمعه ۲۷ مهر + آموزش تصویری
  12. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۲۷ مهر + آموزش ویدئویی
  13. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  14. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  15. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  16. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  17. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

پیش‌بینی رابرت کیوساکی از بزرگ‌ترین سقوط بیت کوین و ایجاد بحران مالی

 
۲۴ مهر ۱۴۰۳
  3 دقیقه
پیش‌بینی رابرت کیوساکی از بحران مالی و سقوط بزرگ بیت کوین

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده و میلیاردر مشهور در میان سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، اعلام کرد که ممکن است بیت کوین، بار دیگر با یک سقوط بزرگ تا ۵ هزار دلار مواجه شود. این اتفاق می‌تواند تاثیرات زیاد و عظیمی بر کل بازار ارزهای دیجیتال، صنعت بلاکچین و اقتصاد دنیا بگذارد.

رابرت کیوساکی، نویسنده‌ای که به جای توجه به پول کاغذی، حمایت همه جانبه خود را از بیت کوین، طلا و نقره اعلام کرده بود، اظهار کرد که به دلیل نپذیرفتن علنی ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها، احتمال سقوط بازار ارزهای دیجیتال بسیار است. این فرد که به طور مکرر درباره آینده این دارایی‌های نظر داده و پیش‌‌بینی‌هایی کرده، تبدیل به یک منبع برای سرمایه‌گذاران شده است. او با این که به تازگی آینده‌ی خوبی برای بیت کوین متصور شده بود، پیش‌بینی سقوط دارایی‌های دیجیتال در آینده را کرد.

رابرت کیوساکی، حامی ارزهای دیجیتال
رابرت کیوساکی میلیاردر و نویسنده مشهور ژاپنی

پیش‌بینی آینده دارایی‌های دیجیتال توسط نویسنده ژاپنی

کیوساکی اعلام کرد که سرمایه‌گذاران باید منتظر یکی از بزرگ‌ترین سقوط‌های بازار مالی باشند. او با استناد به بحرانی مالی جهانی (GFC) در سال ۲۰۰۸ و چاپ تریلیون‌ها دلار توسط فدرال رزرو و وازارت خزانه‌داری اظهار کرد که اکنون، بازار در حال بالا آمدن است، با این وجود، حباب GFC در حال ترکیدن است که آن را به سقوط همه جانبه بازار مالی تبدیل می‌کند. در این زمان، هیچ دارایی از سقوط جا نمی‌ماند و حتی طلا و نقره نیز مانند کوه وزوویس (Mount Vesuvius)، منفجر خواهند شد.

به گفته کیوساکی، شوک‌آورترین سقوط مربوط به بیت کوین است که ارزش آن ممکن است تا ۵ هزار دلار کاهش یابد. البته کیوساکی تصریح کرد که این دارایی می‌تواند به ۱۰۰ یا ۲۵۰ هزار دلار نیز برسد. نویسنده ژاپنی به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که این سقوط، فرصتی ارزشمند برای ثروتمند شدن است و سرمایه‌گذاران باید آن را ساده بگیرند؛ زیرا این موقعیت، جلوی قربانی شدن مردم توسط فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری را می‌گیرد.

اگر بیت کوین سقوط کند، چه اتفاقی میفتد؟

در حال حاضر، بیت کوین بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین ارز دیجیتال به شمار می‌رود که نیمی از کل سرمایه‌گذاری بازار (۲.۲۹ تریلیون دلار) را پوشش داده و ارزش آن نزدیک به ۱.۳ تریلیون دلار است. حال اگر قیمت بیت کوین از ۶۷ هزار دلار به ۵ هزار دلار برسد، ارزش بازار آن به ۹.۸ میلیارد دلار می‌رسد که یعنی کاهش عظیم ۹۲ درصدی. به منظور مقایسه، این میزان، کمتر از ارزش بازار شیبا اینو (SHIB) است.

حرکت صعودی بیت کوین
روند صعودی بیت کوین

اما این پایان کار نیست. سقوط بیت کوین، ترس جهانی را به همراه دارد که به موجب آن، تمامی دارندگان ارزهای دیجیتال، چه سرمایه‌گذاران خرد و چه سرمایه‌گذاران بزرگی همچون تسلا، میکرواستراتژی (MicroStrategy) و یا شرکت متاپلنت (Metaplanet)، تمامی دارایی‌های خود را می‌فروشند و با خسارات سنگینی ممکن است ورشکست شوند.

همچنین صرافی‌های دیجیتال با خسارات زیادی روبه‌رو می‌شوند که به وضع قوانین سختگیرانه‌تری از سوی دولت‌ها منجر خواهد شد. از سوی دیگر، استخراج کنندگان با خساراتی سنگین از بازار خارج می‌شوند که این مسئله، خطرات زیادی را برای بلاکچین‌ها به همراه خواهد آورد.

با این حال، قیمت بیت کوین از سال ۲۰۱۹ تا این حد پایین نیامده است و اگرچه کیوساکی بحران مالی را پیش‌بینی کرده اما زمان اتفاق افتادن آن ممکن است از ۱ تا ۱۰ سال طول بکشد. از طرفی، بیت کوین دوباره روند صعودی خود را شروع کرده است و با وجود عدم قطعیت در بازار اما این اتفاق غیر ممکن است به این زودی‌ها رخ دهد.

منبع: coingape

5/5 - (1 امتیاز)
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید