معرفی بازی جذاب میم فای (MemeFi) در تلگرام - مجله رمزینکس

معرفی بازی ارز دیجیتال میم فای (MemeFi)

چند نفر در حال بازی با موبایل و نوشته‌ی میم فای به انگلیسی روی تصویر
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۳

میم فای یک بازی الهام گرفته از میم کوین‌ها است که مالکیت کاراکترها را با قابلیت‌های ERC-404 معرفی می‌کند. این یک بازی تحت وب مبتنی بر بلاک‌چین است که حول محور میم کوین و ایده‌های منحصربه‌فردی ساخته شده که مکمل طراحی معمول GameFi هستند. بازی میم فای دارای آیتم‌های NFT و توکن‌های درون‌بازی به‌عنوان ویژگی‌های کلیدی در گیم‌پلی خود است، جایی که بازیکنان برای شرکت و تکمیل ماموریت‌ها و ارتقاء سطح، پاداش دریافت می‌کنند.

معرفی میم فای

میم‌فای همچنین فناوری اجتماعی را به بازی معرفی می‌کند. کاراکترهای بازی از طریق کلیدها توکنیزه می‌شوند، مفهومی که در Friend.tech دیده می‌شود و مزایایی را برای دارندگان کلید و بازیکنان آن‌ها ارائه می‌دهد. دارندگان کلید روی بازیکنان سرمایه‌گذاری می‌کنند و از بردهای آن‌ها کسب درآمد می‌کنند و این کلیدها قابل معامله هستند. تست عمومی در حال انجام است که به بازیکنان امکان می‌دهد پیش‌نمایشی از بازی را داشته باشند و از انگیزه‌های تست‌نت بهره‌مند شوند.

گیم‌پلی میم‌فای

میم فای به طرفداران میم کوین اجازه می‌دهد تا تیم میم‌کوین مورد علاقه خود را انتخاب کنند و در مجموعه‌ای از فعالیت‌های جذاب با سایر جوامع رقابت کنند. گیم‌پلی شامل نبردهایی به وسعت حمله‌های قبیله‌ای تا مسابقات تمرینی انفرادی است. در بخش PVE (بازیکن در مقابل محیط) بازیکنان و قبایل با رئیس‌ها مبارزه می‌کنند تا ثروت درون بازی را به دست آورند.

قبایل

دوج‌کوین یا شیبا اینو؟ قبایل میم‌فای به شما امکان می‌دهند در کنار جامعه خود در حمله‌های قبیله‌ای برای سکه‌های مورد علاقه خود مبارزه کنید. سکه‌های برتر میم مانند داگ ویف هت، پپه، دوج و شیبا اینو نشان داده می‌شوند. بازیکنان با پرداخت هزینه ورودی به قبایل می‌پیوندند و عضویت محدود است. قبایل با هر عضو جدیدی که توسط رهبرانی به نام «میم‌لرد» هدایت می‌شوند و می‌توانند ارزش‌ها و الزامات قبیله را تغییر دهند، رشد می‌کنند. قدرت کلی جامعه، نشان‌دهنده‌ی قدرت هر عضو است و بر شانس پیروزی قبیله در حمله‌ها تأثیر می‌گذارد.

حمله‌ها

بازیکنان در نبردهای رئیس و قبیله شرکت می‌کنند. حمله‌های رئیس، رویدادهای PVE هستند که هر روز دوباره ظاهر می‌شوند. شکست دادن رئیس‌ها برای قبیله‌ی بازیکن غارت به ارمغان می‌آورد که بر اساس مشارکت‌ها تقسیم می‌شود. حمله‌های قبیله‌ای که توسط رهبر قبیله علیه رقبا آغاز می‌شود، به صورت روزانه اتفاق می‌افتد. قبایل برنده منابعی را از قبیله‌ی بازنده به دست می‌آورند. تعداد بیشتر اعضایی که از حمله حمایت می‌کنند، شانس پیروزی را افزایش می‌دهد و باعث پیشرفت قبایل و توسعه کاراکترها می‌شود.

کلیدها در میم‌ فای

میم فای مفهوم سرمایه‌گذاری روی کاراکترها از طریق کلیدها را معرفی می‌کند. کلیدها بخشی از سیستم توکنیزه‌کردن کاراکترهای میم‌فای هستند که از پویایی تقسیم سود بهره می‌برند. هر کاراکتری کلیدهایی دارد که به دارندگان اجازه می‌دهد روی بازیکنان سرمایه‌گذاری کنند و از بردهای آن‌ها کسب درآمد کنند. تجارت کلید، یک روش کسب سود در میم فای است.

توکن‌ها در میم فای

میم‌فای یک اقتصاد چندتوکنی با سه توکن اصلی به نام‌های MEMEFI، PWR و TOYBOX را اداره می‌کند.

توکن MEMEFI

MEMEFI توکن کاربردی اصلی است. دارندگان این توکن، DAOای را تشکیل می‌دهند که بر عملیات بازی نظارت دارد و در مورد تصمیمات کلیدی رأی می‌دهد. توکن MEMEFI در بازی برای خرید کلیدهای کاراکتر، آیتم‌های پیشرفت و کارمزد تجارت کلید استفاده می‌شود. حدود ۱۲ درصد از عرضه MEMEFI برای توسعه‌ی جامعه، ۸ درصد برای تشویق کاربران، ۱۹ درصد برای خزانه و ۱۰ درصد برای تیم پروژه اختصاص داده شده است، در حالی که ۲۶ درصد دیگر برای تقویت اقتصاد درون بازی به کار می‌رود.

توکن PWR

PWR توکن اصلی فعالیت‌های هسته‌ای بازی میم فای است. این توکن، گیم‌پلی را کنترل می‌کند و طبق گفته‌ی پروژه، ارزش PWR ثابت باقی می‌ماند. PWR معیاری از قدرت کاراکتر است و امتیازات و منابع در دسترس هر کاراکتر در هر نقطه‌ای از بازی را تعیین می‌کند. PWR برای حملات انفرادی و ورود به حمله‌های قبیله‌ای استفاده می‌شود و قابل خرید درون بازی است. هر کاراکتر حداکثر مقدار مشخصی از PWR را می‌تواند نگهداری کند. حداکثر قدرت برای هر کاراکتر، درصدی ثابت از حداکثر مقدار PWRای است که تا به حال در ترازوی آن‌ها وجود داشته است. PWR همچنین می‌تواند برای سایر خریدهای درون برنامه‌ای استفاده شود.

توکن TOYBOX

میم فای توکن سومی را به اقتصاد توکنی بازی خود معرفی می‌کند. توکن TOYBOX یک توکن استاندارد ERC-404 است که برای وفق دادن با گیم‌پلی و فعال کردن قابلیت‌های بیشتر برای بازیکنان طراحی شده است. استاندارد ERC-404 یک مدل جدید ایجاد توکن است که قابلیت‌های استانداردهای توکن‌های مثلی و غیرمثلی را ترکیب می‌کند.

طبق گفته‌ی پروژه، توکن TOYBOX با استاندارد ERC-404، کاراکترهای قابل بازی میم‌فای را نشان می‌دهد و در بازی استفاده خواهد شد. در حالی که دسترسی به بازی با TOYBOX محدود نخواهد شد، به بازیکنان توصیه می‌شود این توکن را نگه‌داری کنند. کل عرضه این توکن، ۸,۸۸۸ عدد است و برنامه‌های کامل برای TOYBOX در طول فازهای تست‌نت و بتا فاش و اجرا خواهد شد.

سخن پایانی

میم فای، GameFi و جامعه‌ی میم‌کوین‌ها را متحد می‌کند. با ترکیب این دو حوزه‌ی ارز دیجیتال، حالا علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال میم می‌توانند از یک بازی با مشوق‌های فراوان که ادای احترامی به میم کوین‌های مورد علاقه‌ی آن‌ها است لذت ببرند و در عین حال، بازیکنان سنتی‌تر را نیز به دنیای ارزهای دیجیتال میم معرفی می‌کند. میم‌فای همچنین فناوری‌های جدیدی را در بازی خود ادغام می‌کند، از کلیدها گرفته تا توکن TOYBOX با استاندارد ERC-404.

با این حال، میم فای با پروتکل‌های محاسباتی پیشرفته و فناوری‌ها و مفاهیم نسبتاً جدید کار می‌کند. درک هر یک از این موارد و ارتباط آن‌ها با کاربران، مهم است. فاز تست‌نت همچنین فرصتی است تا بازیکنان معمولی و سرمایه‌گذاران، درکی حتی واضح‌تر از گیم‌پلی و سایر ویژگی‌ها به دست آورند.

با نزدیک شدن به راه‌اندازی عمومی، گیمرها و علاقه‌مندان به میم کوین‌ها می‌توانند انتظار پروژه‌ی دیگری را داشته باشند که بر سرگرم‌کننده کردن این فضا و ارائه همزمان پاداش‌های قابل توجه تمرکز دارد.

منبع: CoinGecko

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید